Gå til innhold

Dreit meg ut på elkjøp, gjorde jeg virkelig noe galt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Elkjøp er den kjipeste butikken å handle i av alle elkjeder. 
Oppsøk Power,  der slipper en kølappsystemet (som Elkjøp elsker), og si fra hva du ønsker og opplys gjerne hvilket nivå ditt  kjennskap til produktet er . 
Da vet betjeningen hvordan de skal hjelpe deg . Jeg sier gjerne fra om det er noe jeg ikke har peiling på, så slipper jeg å vrenge hjerna for å forstå hva betjeningen snakker om. 

Anonymkode: fbda2...6e0

Det er nok ikke kjedebestemt, men heller hvor i landet og hvilke butikker. 

Her er det kølapper på Power også. 

Ellers er jeg enig i at det er enklere å få hjelp på Power enn Elkjøp. 

Anonymkode: fa2bd...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Violetta skrev (21 timer siden):

Jeg hadde gjort det helt likt. 

For å slippe å komme i samme situasjonen en gang til kan du jo bruke klikk og hent tjenesten? 

Å unngå ting man har angst for er det dummeste man gjør, da mater man bare angsten. 

ts, du gjorde ingenting galt, det var den ansatte som var frekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (29 minutter siden):

Å unngå ting man har angst for er det dummeste man gjør, da mater man bare angsten. 

Det visste jeg ikke. Takk for info 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar de også bare med til kassen. Dette høres nesten ikke sant ut, så jeg er lei meg for at du opplevde det. 

Anonymkode: 85758...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp har desverre fått ganske dårlig rykte på seg mtp kundeservice. Jeg bruker alltid klikk og hent på Elkjøp - for det første får jeg sjelden hjelpen jeg trenger til å finne et produkt, for det andre skal de alltid prøve å prakke på meg så mye ekstra når jeg først får hjelp 😅 Slitsomt. Skjønner at klikk og hent var uaktuelt i ditt tilfelle ts, men prøv å ikke la denne hendelsen gå innpå deg, her var det den ansatte som dreit seg ut, ikke du 😊 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chailatte skrev (2 minutter siden):

Elkjøp har desverre fått ganske dårlig rykte på seg mtp kundeservice. Jeg bruker alltid klikk og hent på Elkjøp - for det første får jeg sjelden hjelpen jeg trenger til å finne et produkt, for det andre skal de alltid prøve å prakke på meg så mye ekstra når jeg først får hjelp 😅 Slitsomt. Skjønner at klikk og hent var uaktuelt i ditt tilfelle ts, men prøv å ikke la denne hendelsen gå innpå deg, her var det den ansatte som dreit seg ut, ikke du 😊 

Har blitt spurt om jeg skal ha forsikring på spill før. Altså, ærlig talt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, vet du hva. DROP å tenke at du har gjort noe galt, eller i det hele tatt bruke mer krefter på å overtenke hele denne situasjonen. 

Virkelig da. Har man må jo oppføre seg i butikken - men du var på ingen måte frekk. Du fant et spill du ville kjøpe, og gikk til kassen med det. Hva mer kan man kreve av kunden? Absolutt ingenting. Ansatten måtte ha hatt en dårlig dag, det har absolutt ingenting med deg å gjøre. Bare gå videre med livet ditt og for all del, ikke utsett å gå til en annen Elkjøp butikk nå med engang. Du får helt sikkert treffe på en mer hyggelig ansatt der, og bedre det enn å sitte hjemme og overtenke bagateller!!! 

Anonymkode: 5d827...1da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, 

Dette var IKKE din feil! Og jeg er glad for at du luftet tankene dine her med oss, slik at du ser hvor urimelig den ansatte var, og at dette IKKE var din feil overhodet! Den tidligere angsten din prøvde å mate deg med masse negative tanker som du nå ser at ikke har rot i virkeligheten. Den ansatte var urimelig og leverte dårlig service, punktum! 

Ellers så vil jeg si at jeg håper du kanskje kan sende en mail til den aktuelle butikken der du forklarer hva du har opplevd. Du kan være anonym. Si at slik oppførsel som du opplevde trigget angsten din, og at det har tatt deg årevis og lang behandling for å i det hele tatt tørre å gå inn i en Elkjøp-butikk. Kanskje vil de få øynene opp for hvordan de behandler folk. Man kan jo aldri vite hva andre mennesker står i, og for noen koster det enormt å trosse angsten. 

Lykke til videre i livet, og takk for at du skrev her inne så vi kunne hjelpe deg 😊 God jul! 

Anonymkode: 1089d...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (På 12/12/2021 den 13.36):

Nå føler jeg meg litt lettet. Får bare hoppe i det og gå til den andre elkjøpen, og krysse fingrene for at jeg ikke møter på en lik person. Det å unngå elkjøp for alltid er alt jeg tenker på, men vet det er bare angsten og frykten som prøver å bestemme. 😂

ts

Anonymkode: f83ac...dae

Anbefaler deg å gå til samme elkjøpen, og gjøre det på samme måte. Ikke la angsten vinne 💪💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjære TS, 

Dette var IKKE din feil! Og jeg er glad for at du luftet tankene dine her med oss, slik at du ser hvor urimelig den ansatte var, og at dette IKKE var din feil overhodet! Den tidligere angsten din prøvde å mate deg med masse negative tanker som du nå ser at ikke har rot i virkeligheten. Den ansatte var urimelig og leverte dårlig service, punktum! 

Ellers så vil jeg si at jeg håper du kanskje kan sende en mail til den aktuelle butikken der du forklarer hva du har opplevd. Du kan være anonym. Si at slik oppførsel som du opplevde trigget angsten din, og at det har tatt deg årevis og lang behandling for å i det hele tatt tørre å gå inn i en Elkjøp-butikk. Kanskje vil de få øynene opp for hvordan de behandler folk. Man kan jo aldri vite hva andre mennesker står i, og for noen koster det enormt å trosse angsten. 

Lykke til videre i livet, og takk for at du skrev her inne så vi kunne hjelpe deg 😊 God jul! 

Ts her,
oppdatering-ish. Og tusen takk og god jul til deg også!

Har vurdert å sende mail. Var innom en annen elkjøp i dag. Jeg var veldig fristet til å spørre betjening om jeg bare kunne ta den med til kassen eller ei, til tross for at det føles veldig dumt. Men det å gjøre feil er enda verre. Men alle her inne kan jo ikke ta feil. Så jeg hørte på dere og hentet spillet og gikk rett til kassen. Fikk ikke kjeft i dag! Han bak meg gjorde det samme til og med, og det la jeg ikke merke til før jeg hadde betalt. Så dere har rett og han jeg møtte på sist er helt ute å kjøre tydeligvis. 

Nå vurderer jeg i alle fall å sende mail, siden jeg gjorde det eksakt samme i dag uten problemer, og en annen gjorde det samme også. Jeg har kvittering på mail og der står fornavnet + to første bokstavene i etternavnet på selger. Men er usikker på om jeg burde legge ved navnet, og heller bare gjøre det mer generelt og ikke direkte på én person, selv om at det var han som gjorde det. 

Er mer stolt over å ikke ha brukt klikk og hent, for det fristet veldig og jeg satt skammelig lenge utenfor butikken og svettet og grein som en unge. Selv om at psykologen har endelig strøket sosial angst f.40.1 som "aktiv diagnose", så skal det så forbanna lite til å bli kastet tilbake til start. KG kan en del for at jeg har blitt bedre, for jeg kan ta ut dumme spørsmål her uten å bli dømt opp og ned. 
Så tusen takk for hjelpen alle sammen! Min lillebror blir nok mest lykkelig siden han får de spillene han ønsket seg mest til jul. Ville gi noe som faktisk pakkes inn, og ikke gavekort hos steam som han har fått hvert år tidligere, på grunn av angst. 
Kanskje det blir en playstation 4 (eller 5 når den kommer i butikk igjen) på meg til jul også, siden jeg nå tørr å kjøpe spill i butikk. 🙈 Flaut å si det høyt, at kjøp av fysiske spill i en ordinær butikk, har stoppet meg i så mange år. Men nå har jeg ikke diagnosen å skylde på lengre, for jeg vet jeg kan om jeg bare dytter meg selv litt. Med litt hjelp fra psykologen og KG. 

TS

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her,

Har vurdert å sende mail. Var innom en annen elkjøp i dag. Jeg var veldig fristet til å spørre betjening om jeg bare kunne ta den med til kassen eller ei, til tross for at det føles veldig dumt. Men det å gjøre feil er enda verre. Men alle her inne kan jo ikke ta feil. Så jeg hørte på dere og hentet spillet og gikk rett til kassen. Fikk ikke kjeft i dag! Han bak meg gjorde det samme til og med, og det la jeg ikke merke til før jeg hadde betalt. Så dere har rett og han jeg møtte på sist er helt ute å kjøre tydeligvis. 

Nå vurderer jeg i alle fall å sende mail, siden jeg gjorde det eksakt samme i dag uten problemer, og en annen gjorde det samme også. Jeg har kvittering på mail og der står fornavnet + to første bokstavene i etternavnet på selger. Men er usikker på om jeg burde legge ved navnet, og heller bare gjøre det mer generelt og ikke direkte på én person, selv om at det var han som gjorde det. 

Er mer stolt over å ikke ha brukt klikk og hent, for det fristet veldig og jeg satt skammelig lenge utenfor butikken og svettet og grein som en unge. Selv om at psykologen har endelig strøket sosial angst f.40.1 som "aktiv diagnose", så skal det så forbanna lite til å bli kastet tilbake til start. KG kan en del for at jeg har blitt bedre, for jeg kan ta ut dumme spørsmål her uten å bli dømt opp og ned. 
Så tusen takk for hjelpen alle sammen! Min lillebror blir nok mest lykkelig siden han får de spillene han ønsket seg mest til jul. Ville gi noe som faktisk pakkes inn, og ikke gavekort hos steam som han har fått hvert år tidligere, på grunn av angst. 
Kanskje det blir en playstation 4 (eller 5 når den kommer i butikk igjen) på meg til jul også, siden jeg nå tørr å kjøpe spill i butikk. 🙈 Flaut å si det høyt, at kjøp av fysiske spill i en ordinær butikk, har stoppet meg i så mange år. Men nå har jeg ikke diagnosen å skylde på lengre, for jeg vet jeg kan om jeg bare dytter meg selv litt. Med litt hjelp fra psykologen og KG. 

TS

🥳🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her,

TS

Kjempebra jobba!

Hilsen ei som ikke klarte å sette seg i bilen og kjøre til mammografi-timen sin i dag, og som nå samler mot til å gå og hente posten.

Anonymkode: bea71...0bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må varen registreres på Elkjøp før man går til kassen? Garanti osv er jo på kvittering man får i kassen?

Jeg kjøper bare på nett. Mye enklere.

Anonymkode: e4903...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjempebra jobba!

Hilsen ei som ikke klarte å sette seg i bilen og kjøre til mammografi-timen sin i dag, og som nå samler mot til å gå og hente posten.

Anonymkode: bea71...0bb

Sånn er det, man kan ikke vinne alle kamper hver dag. Bare det at du forsøker å hente posten er et skritt det også! Du får det til, om ikke i dag så kanskje i morgen. Det er alltid en ny dag, bare ikke gi opp. Ingen skam i å hente posten klokken 3 om natten heller. Gjorde det selv i mange år, både å kaste søppel og å hente posten. Ventet alltid til langt over midnatt. 🙈  

17.11 skrev (2 minutter siden):

Bra gjort TS! Veldig gøy å lese at du gikk rett på og prøvde en gang til :) 

Tusen takk, hadde ikke gjort det om det ikke var for dere. 

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Har opplevd det samme. Grabba til meg varen fordi jeg gadd ikke å vente evigheter på hjelp fra de ansatte. Når jeg skulle betale i kassa så spør dama om jeg hadde registrert varen? What the f…..nei….har ikke registrert. Hun ble ikke sur da. Merkelig system noen smarthead har bestemt i Elkjøp. Skal dette fungere så må de ha flere ansatte på gulvet til å hjelpe kundene og "registrere" varen. Jeg gidder ihvertfall ikke å vente. 

Anonymkode: 95a00...25f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her,

TS

Jeg kjenner deg ikke, men jeg blir forbanna stolt av å lese det du skriver! 😭Tenk at du dro innom en ny butikk i dag, selv om angsten holdt på å rive deg i filler! Vær stolt av deg selv, og fuck angsten og alle negative tanker, du har vist at du har overvunnet den! 🏆 

Tenk så lykkelig broren din blir, og jeg synes jaggu meg du skal unne deg ny PS til jul - så lenge du kjøper den fysisk i butikk 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For, TS! Hurra for deg 🥳

Og supert for lillebroren din som får julegave han faktisk ønsker seg. 😎👌🥳

Anonymkode: 5d827...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: Ikke send mail for å klage. Var sikkert bare en som hadde en litt dårlig dag. Blir bare problemer og vanskelig for vedkommende hvis du klager. Kanskje den personen også sliter med en del ting vi ikke vet om.

Du må også lære deg å ikke bry deg så mye om hva som skjer i sosiale sammenhenger. Du må lære deg å gi f. Skjer det noe teit eller litt dumt, så er det ikke noe poeng å tenke og gruble på slike ting etterpå. Lær deg å le av det og gå videre. :)

Anonymkode: 60a8e...0a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2021 den 18.39):

Til TS: Ikke send mail for å klage. Var sikkert bare en som hadde en litt dårlig dag. Blir bare problemer og vanskelig for vedkommende hvis du klager. Kanskje den personen også sliter med en del ting vi ikke vet om.

Du må også lære deg å ikke bry deg så mye om hva som skjer i sosiale sammenhenger. Du må lære deg å gi f. Skjer det noe teit eller litt dumt, så er det ikke noe poeng å tenke og gruble på slike ting etterpå. Lær deg å le av det og gå videre. :)

Anonymkode: 60a8e...0a9

Blir helt feil å himle med øynene til en kunde osv., da hadde jeg sagt fra med en gang. Det er greit å si fra om den slags oppførsel, for den ansatte er butikkens ansikt utad. Er det en frekk og ekkel kunde kan jeg til en viss grad forstå det, men ikke en helt ordinær, usikker kunde. Da skal du behandles på en hyggelig og hjelpsom måte. Kan ikke forvente at kundene er like klar over alle rutiner som de som jobber i butikken.

Anonymkode: 5135b...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...