Gå til innhold

Dreit meg ut på elkjøp, gjorde jeg virkelig noe galt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg så jævlig dum nå, så må bare spørre her.
Var hos elkjøp for å kjøpe et spill i julegave i går. Jeg har ingen erfaring med å kjøpe konsollspill i fysisk butikk, men tenkte ikke tanken på at det krevde noe spesielt. Finn og hent varen også betal.
Jeg sto lenge ved hyllen for å finne det jeg skulle ha. For noen hadde lagt en annen foran den jeg skulle ha og lappen var borte. Så jeg sto lenge for å vente på noen å spørre om hjelp, men ingen som jobbet der var i nærheten. Etter en stund så fant jeg den ved en tilfeldighet. Den var i en sikkerhetseske, som er en selvfølge og ingen av spillene var sikret på noen vis. Altså man kan bare ta dem ned og gå til kassen.

Gikk så til kassen og da spurte han om den var registrert på meg, nei sa jeg. Strekkoden funket ikke og da spurte han om jeg fikk den av en i betjening, nei sa jeg det var ingen der. Så sa jeg prisen og da sa han "jeg vet da det, men må sjekke for det om" og himlet med øynene også gikk han til spill avdelingen. Kom så tilbake og sa "neste gang så får du vente betjening så de kan registrere spillet så slipper jeg å gå hele butikken". 

Når man kjøper store ting som tv f.eks så får jeg enten varen av en ansatt inne i butikken eller kvittering fra dem også hentes det på lageret. Må man virkelig ha en ansatt for å kjøpe spill også? 
Jeg må på en annen elkjøp neste uke for å kjøpe et annet spill.. akkurat nå så vil jeg ikke. Hjelper lite at jeg har slitt med sosial angst i flere tiår og etter flere år i terapi så ble jeg be kvitt diagnosen i fjor. Akkurat nå så føler jeg at jeg tok 50 skritt tilbake og vil bare grine av tanken på å dra innpå den dritt butikken en gang til. Jeg er kvalm og har et evig tankekjør, hele kroppen min brøler "Nei" og jeg vurderer å gi faen i hele elkjøp for evig tid. 

Anonymkode: f83ac...dae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye dårlig kundeservice om dagen. Jeg tror sosiale medier har skylden. Mange tror de lever i en virituell virkelighet der "I dont give a fuck"-holdningen man ser i sosiale medier også skal gjelde på arbeidsplass og at de kan ha en hvilken som helst holdning når de er på jobb. Bare å klage på behandlingen du har fått. Hvis han behandler kunder sånn så er det til slutt oppsigelsesgrunn.

Anonymkode: 66152...440

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt masse spill har alltid bare tatt de til kassen. Hadde de sagt det til meg hadde jeg bare gått og kjøpt spillet et annet sted

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Føler meg så jævlig dum nå, så må bare spørre her.
Var hos elkjøp for å kjøpe et spill i julegave i går. Jeg har ingen erfaring med å kjøpe konsollspill i fysisk butikk, men tenkte ikke tanken på at det krevde noe spesielt. Finn og hent varen også betal.
Jeg sto lenge ved hyllen for å finne det jeg skulle ha. For noen hadde lagt en annen foran den jeg skulle ha og lappen var borte. Så jeg sto lenge for å vente på noen å spørre om hjelp, men ingen som jobbet der var i nærheten. Etter en stund så fant jeg den ved en tilfeldighet. Den var i en sikkerhetseske, som er en selvfølge og ingen av spillene var sikret på noen vis. Altså man kan bare ta dem ned og gå til kassen.

Gikk så til kassen og da spurte han om den var registrert på meg, nei sa jeg. Strekkoden funket ikke og da spurte han om jeg fikk den av en i betjening, nei sa jeg det var ingen der. Så sa jeg prisen og da sa han "jeg vet da det, men må sjekke for det om" og himlet med øynene også gikk han til spill avdelingen. Kom så tilbake og sa "neste gang så får du vente betjening så de kan registrere spillet så slipper jeg å gå hele butikken". 

Når man kjøper store ting som tv f.eks så får jeg enten varen av en ansatt inne i butikken eller kvittering fra dem også hentes det på lageret. Må man virkelig ha en ansatt for å kjøpe spill også? 
Jeg må på en annen elkjøp neste uke for å kjøpe et annet spill.. akkurat nå så vil jeg ikke. Hjelper lite at jeg har slitt med sosial angst i flere tiår og etter flere år i terapi så ble jeg be kvitt diagnosen i fjor. Akkurat nå så føler jeg at jeg tok 50 skritt tilbake og vil bare grine av tanken på å dra innpå den dritt butikken en gang til. Jeg er kvalm og har et evig tankekjør, hele kroppen min brøler "Nei" og jeg vurderer å gi faen i hele elkjøp for evig tid. 

Anonymkode: f83ac...dae

Fyren var en frekkas. De får ha nok ansatte rundt ellers tar man med varen til kassen. Frekk og sur skal en butikkmedarbeider uansett ikke være. Klag. Og ikke bry deg noe om dette. 

Spør heller hvorfor det har blitt en ordning med registrering  av varer. Er det for at de ikke har råd til å ha kompetent personale i kassa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg litt lettet. Får bare hoppe i det og gå til den andre elkjøpen, og krysse fingrene for at jeg ikke møter på en lik person. Det å unngå elkjøp for alltid er alt jeg tenker på, men vet det er bare angsten og frykten som prøver å bestemme. 😂

ts

Anonymkode: f83ac...dae

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det helt likt. 

For å slippe å komme i samme situasjonen en gang til kan du jo bruke klikk og hent tjenesten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Føler meg så jævlig dum nå, så må bare spørre her.
Var hos elkjøp for å kjøpe et spill i julegave i går. Jeg har ingen erfaring med å kjøpe konsollspill i fysisk butikk, men tenkte ikke tanken på at det krevde noe spesielt. Finn og hent varen også betal.
Jeg sto lenge ved hyllen for å finne det jeg skulle ha. For noen hadde lagt en annen foran den jeg skulle ha og lappen var borte. Så jeg sto lenge for å vente på noen å spørre om hjelp, men ingen som jobbet der var i nærheten. Etter en stund så fant jeg den ved en tilfeldighet. Den var i en sikkerhetseske, som er en selvfølge og ingen av spillene var sikret på noen vis. Altså man kan bare ta dem ned og gå til kassen.

Gikk så til kassen og da spurte han om den var registrert på meg, nei sa jeg. Strekkoden funket ikke og da spurte han om jeg fikk den av en i betjening, nei sa jeg det var ingen der. Så sa jeg prisen og da sa han "jeg vet da det, men må sjekke for det om" og himlet med øynene også gikk han til spill avdelingen. Kom så tilbake og sa "neste gang så får du vente betjening så de kan registrere spillet så slipper jeg å gå hele butikken". 

Når man kjøper store ting som tv f.eks så får jeg enten varen av en ansatt inne i butikken eller kvittering fra dem også hentes det på lageret. Må man virkelig ha en ansatt for å kjøpe spill også? 
Jeg må på en annen elkjøp neste uke for å kjøpe et annet spill.. akkurat nå så vil jeg ikke. Hjelper lite at jeg har slitt med sosial angst i flere tiår og etter flere år i terapi så ble jeg be kvitt diagnosen i fjor. Akkurat nå så føler jeg at jeg tok 50 skritt tilbake og vil bare grine av tanken på å dra innpå den dritt butikken en gang til. Jeg er kvalm og har et evig tankekjør, hele kroppen min brøler "Nei" og jeg vurderer å gi faen i hele elkjøp for evig tid. 

Anonymkode: f83ac...dae

Det var ikke din feil. Håper du får en mye bedre opplevelse neste gang du går inn på Elkjøp, eller en annen butikk. Ansatte i butikker er ikke vennlige mot meg heller, og gjør de feil skylder de på meg. At bla bla bla… du skulle..åååhrjh.. Da driter jeg i å gå på den butikken, og sponser heller en annen. Kom igjen! Prøv en annen butikk, ikke gi deg. Du var dritt flink. Det var ikke din skyld. 

Anonymkode: 2f4a5...1fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var elendig kundeservice av den ansatte. Ikke tenk på det, du traff på feil person rett og slett. 

Anonymkode: f5459...83b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (2 minutter siden):

Fyren var en frekkas. De får ha nok ansatte rundt ellers tar man med varen til kassen. Frekk og sur skal en butikkmedarbeider uansett ikke være. Klag. Og ikke bry deg noe om dette. 

Spør heller hvorfor det har blitt en ordning med registrering  av varer. Er det for at de ikke har råd til å ha kompetent personale i kassa? 

Godt spørsmål. Har bare kjøpt store og dyre ting hos elkjøp de siste årene. Og da blir jo ting registrert hos betjening rundt om i butikken i de diverse avdelingene. Noen ganger så kan man betale der i tillegg også får man varen og kan gå rett ut. Andre ganger så blir det bare registrert, men man betaler i ordinær kasse. Noen ganger så blir det registrert i butikk, betalt i kasse og hentet på lager. For en angstpasient så må jeg si at det er ganske skremmende, uforutsigbart og utrygt, for jeg vet aldri hva jeg må gjøre når jeg kommer dit! Jeg må ta ting på sparket og det liker ikke angsten i det hele tatt. God eksponeringsterapi... men jeg liker det ikke. Og nå, den ene tingen jeg var helt sikker på skulle gå problemfritt, gikk til helvete. 😕

Ts

Anonymkode: f83ac...dae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, måtte han gå litt. 

Hvorfor har forretninger ansatt sånne uhøflige frekke folk? For en drittunge.

Det er i sånne øyeblikk en må huske på å bare gå. Uten varen. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper jevnlig spill på elkjøp, har alltid tatt de med til kassen selv. Aldri hørt et ord om at det er feil, så du har nok bare vært uheldig med møtet ditt. Det er ihvertfall ikke vanlig praksis. Hadde klaget. Muligens returnert spillet med beskjed om at jeg ønsker å gjøre handelen min et annet sted.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Violetta skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde gjort det helt likt. 

For å slippe å komme i samme situasjonen en gang til kan du jo bruke klikk og hent tjenesten? 

Jeg får ikke lov av psykologen. 😂 Det er unnvikende adferd som opprettholder angsten. Det er enkelt, trygt og forutsigbart, akkurat alt det angsten liker. Jeg må prøve å bare hoppe i det på den andre elkjøpen og håp det går bra og at jeg gjør alt riktig. 

Tro meg, jeg har misbrukt klikk og hent i mange år, kun for å unngå mennesker, unngå å spørre om hjelp, unngå å gå rundt i butikken for lenge, unngå å trigge angsten. klikk og hent er en angstpasients største drøm, det og google maps. 🙈


Ts

Anonymkode: f83ac...dae

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde ikke noe galt, TS. Jeg registrerer aldri sånne småvarer hos betjening i butikken. Plukker det jeg vil ha og så registrerer de det i kassa. Gidder ikke vente på hjelp i butikken når man ikke har behov for det. Som en annen skriver over her så lurer jeg også på om de i butikken får provisjon når de registrerer varer.

Hvis du vet hva du skal ha, ville jeg brukt klikk og hent. Da trenger du bare gå til kassa og du sparer tid. 

Anonymkode: d6c31...d2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dreit faktisk på meg på Elkjøp forrige uke. De har kundetoalett og jeg satset alt på at jeg kunne benytte meg av det. Dessverre var det i ustand da jeg kom dit. Klarte ikke å holde igjen så da dreit jeg rett og slett i buksa på Elkjøp.

Anonymkode: 47302...129

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send klage mail, med dato og tidspunkt. Det bør uansett ikke være nødvendig å måtte stå i kø to steder i en butikk for å få en vare. Ikke rart folk handler på nett.... tips; neste gang gå på nett og ta klikk og hent. Og tips nr 2: ikke handle på Elkjøp. De er elendige på kundeservice. 

Anonymkode: d3713...514

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...