Gå til innhold

Vi skal i familiebesøk kl 15 og mannen sover enda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger sagt at han skal stå opp. Jeg har ordnet ungen på 3 år, skiftet klær og vi er klare. Vi tenkte kjøre og leke litt ute først, men istedenfor sitter vi å venter på han.

Jeg sier at kl er 13 nå, og vi skal ta bilen. "Slapp av! Vi drar kl 1430"

Nei sier jeg, stå opp nå! Enda ligger han å drar seg. Det er hans familie vi skal i besøk til.

Helvete altså. Hva gjør man med sånne menn?

Anonymkode: a6988...cb4

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykt irriterende.

Uannsett er det lurt å avklare på forhånd (dagen før) når man skal dra, slik at det ikke må bli en krangel i en slik situasjon der du tenkte dere skulle dra 12-13 og han tenkte 1430. 

(Uannsett burde han ha stått opp for å delta i familielivet sitt, unnskylder ham ikke på det! Men generelt blir jeg stressa om jeg har tenkt vi skal dra et klokkeslett og så har samboer tenkt vi skal dra før fordi han skal noe på veien feks, sånt må jeg få beskjed om på forhånd)

Anonymkode: 940c0...a83

• Liker 18
Skrevet

Så dra å lek litt først da. Så kan dere plukke han opp på veien til familien. 

Anonymkode: c005b...c15

• Liker 8
Skrevet

Dra uten ham? Med en påføllgende oppvask når du kommer hjem hvor du gjør det klinkende klart at en så mangel på respekt for andres tid og planer ender her.  Fra nå av drar han ræva si ut av senga  og bidrar til familien  AS.

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så dra å lek litt først da. Så kan dere plukke han opp på veien til familien. 

Kl er 13?! Hvorfor skal vi innrette oss etter han? 

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kl er 13?! Hvorfor skal vi innrette oss etter han? 

Oh da irony.

Anonymkode: bbae5...34c

• Liker 8
Skrevet

Ta med ungen ut nå mens det er dagslys, også henter du mannen etterpå. Så kan dere heller snakke om dette i ettermiddag, så det ikke blir så dårlig stemning nå.

Anonymkode: 1679e...d3f

• Liker 5
Skrevet

Når du sier "vi" hadde tenkt å dra og leke først, mener du da "jeg"?

Du høres akkurat ut som meg. Jeg har ofte lyst til å gjøre mer ut av planene våre og få mer ut av dagen, men i planene mine glemmer jeg å involvere mannen. Så han er ikke innstilt på det og har dermed heller ikke planlagt døgnrytmen og dagen sin etter de planene.

Kan du ikke dra ut og leke litt i nabolaget før dere drar? 

Anonymkode: 63bd9...081

• Liker 24
Skrevet

Så hvorfor i all verden innretter du dere etter han. Det å sitte å vente og irritere seg og ødelegge dagen for resten av familien med venting og irritasjon er bare en dum ting å gjøre. Ta med deg ungen din ut. Lek og kos dere og rett å slett gi faan i han. Hent han på veien eller møt han hos familien. 

Javisst det kan være irriterende at han sover til langt på dag. Men du lager en mye større situasjon ut av det nå enn det trenger å være

• Liker 7
Skrevet

Dette er enten;

1) et gjentagende problem som preger hverdagen deres.

2) en engangshendelse.

Hvis det er;

1) ta det opp på en rolig måte, ikke i øyeblikkets hete. Finn løsninger sammen, eller få hjelp til å snakke om det. Ikke legg ut på KG, kjeft og smell, og statuer et eksempel. 

2) la det gå. Si fra kl 14.30 at "nå kjører vi!". Klarer han fortsatt ikke komme seg opp så drar dere bare uten han. 

Anonymkode: a2bfe...ccd

• Liker 4
Skrevet
sicario skrev (Akkurat nå):

Hadde bare dratt. Så forklart til familien hans at dere kom alene fordi han ikke har stått opp/ville stå opp.

Bare å være ærlig 😊

Jepp! Bare å dra uten han. Det er ikke ditt ansvar TS å få han opp. Han er da en voksne mann, hvert fall på papiret. Og når han våknet og ber om å bli henta, ikke gjør det. 

Anonymkode: 74303...14b

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde uten problem dratt uten han. 
Gjerne før tiden , og funnet på noe underveis. 
Ved spørsmål så hadde jeg sagt det som det var, at han hadde et søvn/klokke- problem, og at i dag hadde du ikke tid til å vekke han mere enn tre ganger. 
Om det er hos hans foreldre dere er, så kan du jo spørre om moren eller faren vil vekke/hente han ? 

Anonymkode: 8379f...70c

• Liker 8
Skrevet

Jeg skjønner ikke. Har dere ikke avtalt når dere skal dra? 

• Liker 1
Skrevet

Visste han at du planla å reise tidligere, og var han enig i det? 
Er det noen grunn til at han sover SÅ lenge? 

Skrevet

Jeg hadde bare dratt, så får han komme etter. Sagt til familien at nei han sov enda.

Anonymkode: 7a1de...653

• Liker 6
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke. Har dere ikke avtalt når dere skal dra? 

Alltid når vi skal til disse familiemedlemmne, så drar vi 2 timer før pga det er mange fine lekeplasser akkurat der. Det har vi alltid gjort. Så ikke noe overraskelse.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde dratt uten ham, og vært ærlig om årsaken til fraværet hans. (Må si jeg håper virkelig at han har vært på nattevakt eller har en annen god grunn til å sove bort hele dagen.)

Anonymkode: e5ed2...7ee

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alltid når vi skal til disse familiemedlemmne, så drar vi 2 timer før pga det er mange fine lekeplasser akkurat der. Det har vi alltid gjort. Så ikke noe overraskelse.

Ok.. ja, jeg vet ikke jeg. Da burde han kanskje gitt beskjed om at det ble ikke sånn denne gangen. 

• Liker 1
Skrevet

Ring og si dere desverre ikke kan komme fordi mannen ikke klarer å stå opp. 

Anonymkode: d10e6...0de

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...