Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #1 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg skal snart på jobbintervju, og i den forbindelse prøver jeg å finne ut litt om lønnsnivået for yrket. Det er snakk om konsulentvirksomhet innenfor webutvikling/programmering. Jeg har prøvd å søke informasjon på nett, men har ikke funnet noe konkret. Vet at det vil bli spørsmål om lønnsforventninger, og vil da gjerne kunne presentere et svar som stemmer sånn høvelig med virkeligheten. Er utdannet ingeniør, og mener selv at en stilling som dette bør lande en lønn på plussiden av 300K. Men hvor kan jeg eventuelt finne noe å sammenlikne med? På forhånd takk
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #2 Skrevet 12. oktober 2005 Søk på google... Det finnes nok standarder, men hvis du ikke har alt for mye/lang høyere utdanning er det ikke sikkert du kan be om for mye. 2-3 års høyskole er ikke nok sånn til å begynne med, hvis en skal kreve høy lønn, da bør en i såfall ha jobbet i en god del år før man kan slå i bordet med et krav som det du forespeiler. Jeg vet om en som jobber som det du forteller om her, i en kommune, og han tjener 280 000,-
Gjest Aloha Skrevet 12. oktober 2005 #3 Skrevet 12. oktober 2005 Vil tro du kan finne noe på Statistisk Sentralbyrå? www.ssb.no
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. oktober 2005 #4 Skrevet 16. oktober 2005 Takk for svar! Jeg fikk jobben, 340 000
vilde Skrevet 16. oktober 2005 #6 Skrevet 16. oktober 2005 Gratulerer Bra lønn det, var det uten erfaring eller?
gaja Skrevet 16. oktober 2005 #7 Skrevet 16. oktober 2005 tekna har lønnsstatistikk for realister. (www.tekna.no)
vilde Skrevet 16. oktober 2005 #8 Skrevet 16. oktober 2005 Tekna sin lønnstatistikk gjelder ikke for ingeniører, men for sivliingeniører/masters. For ingeniører er NITO den rette plassen.
gaja Skrevet 17. oktober 2005 #9 Skrevet 17. oktober 2005 for å få oversikt over lønnsnivået for webutviklere ville jeg gått til tekna.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #10 Skrevet 18. oktober 2005 1) Gratulerer! Fikk du jobb i kommunal, statlig eløler privat sektor? 2) Web-utvikler sier du, men er du utdannet ingeniør eller sivil-ingeniør (siden så mange her nevner det som rettledning)? Mange takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå