AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Del Skrevet 12. desember 2021 Gikk det bra med dere likevel? Hvordan var det å få seg jobb? Uff, jeg er så frustrert og lei meg. Skriver masteroppgave nå som skal leveres om få dager, men jeg er rett og slett skikkelig misfornøyd med hele oppgaven. Jeg er så dårlig på å skrive i tillegg, så akkurat nå føles det som om alt bare er helt kaos i hodet. Skriver 60 sp, så har holdt på med dette et år. Føles liksom som at hele året er bortkastet hvis jeg får en dårlig karakter Alle jeg har pratet med han fått A eller B, men jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å få en C engang. Utrolig frustrerende når man ikke strekker til. Føler meg så håpløs! Anonymkode: 4c714...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Del Skrevet 12. desember 2021 Skrev master mens jeg jobbet, slik at karakteren aldri ble tatt opp. For meg, så var det bare en formel ting. Men, som sagt, jeg jobbet 100% mens jeg skrev Master. Jeg måtte også starte rett på Masteroppgaven - ingen prosjektoppgave eller lignende, så hadde totalt 4 mnd. fra å finne et emne, til å levere inn Masteroppgaven. Fikk D. Anonymkode: e5b57...bd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Del Skrevet 12. desember 2021 Jeg fikk C på masteroppgven og hadde alt fra E til A på karakterkortet (men C eller C+ i snitt tror jeg), fikk likevel mange intervjuer og 2 jobbtilbud etter studiene. Men noen (ansett som attraktive) firmaer ga meg ikke 1. gangs intervju da de kun tok inn folk med høye karakterer. Et par av dem valgte jeg å ikke søke på også da de var tydlige på at høye karakterer var et krav. Jeg er i en bransje men ganske godt jobbmarked da, også for nyutdannede. Anonymkode: 6d8d0...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk C på masteroppgven og hadde alt fra E til A på karakterkortet (men C eller C+ i snitt tror jeg), fikk likevel mange intervjuer og 2 jobbtilbud etter studiene. Men noen (ansett som attraktive) firmaer ga meg ikke 1. gangs intervju da de kun tok inn folk med høye karakterer. Et par av dem valgte jeg å ikke søke på også da de var tydlige på at høye karakterer var et krav. Jeg er i en bransje men ganske godt jobbmarked da, også for nyutdannede. Anonymkode: 6d8d0...3fd indøk Anonymkode: f0047...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Del Skrevet 12. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: indøk Anonymkode: f0047...c7d Nei ikke indøk, ren IT (jobber som utvikler og har bachelor i programmering men tok master i et litt annet område innen IT, men også noe relatert til systemutvikling). Anonymkode: 6d8d0...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Del Skrevet 12. desember 2021 Jeg ble forresten iallfall en gang spurt om karakterene på intervju så det kan man jo være forberedt på Sikkert lurt å ha tenkt over noen ting man kan si som ikke høres ut som unnskyldninger bare. Feks kunne jeg vise til at jeg jobbet minst 40% stilling gjennom hele studiet, som kan gi litt mindre tid til å fokusere på alle emner enn om man er 100% student. Tror også forskjellige bransjer har ganske forskjellig krav og forventninger til karakterer. Og tror også at å kunne vise til arbeidserfaring er positivt i de fleste søknadsprosesser og vil trekke opp der dårlige karakterer kanskje trekker litt ned. Anonymkode: 6d8d0...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #7 Del Skrevet 12. desember 2021 Jeg skrev masteroppgave men ei annen, vi fikk D. Arbeidet ble påvirket av pandemien i fjor, og min sammarbeidspartner ble påvirket psykisk og hun jobbet mindre med oppgaven. For meg var det viktigste å bare bli ferdig og bestå. Så jeg skrev resten bare for å bli ferdig. Jeg visste at vi kom til å få jobb uansett, og det gjorde vi Anonymkode: f51a9...dd1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #8 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): indøk Anonymkode: f0047...c7d Hvorfor trodde du det var indøk? Anonymkode: a7d98...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Del Skrevet 12. desember 2021 Men jeg vil også si at det er temmelig sjeldent noen har spurt "Jeg ser du fik [karakter] på Bachelor-/Masteroppgaven, kan du forklare denne?" Vanligvis har det heller vært "Hva gikk oppgaven på? Hvordan syntes du det gikk?" o.l. Anonymkode: e5b57...bd7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Del Skrevet 12. desember 2021 Kjenner flere som har fått D og E, men likevel har en relevant jobb. Felles for de er at de har vært flinke til å bygge nettverk. Etter den første jobben er det få som bryr seg om karakterene og, da handler det mer om at du har det formelle i orden. Anonymkode: 174ca...7cd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Del Skrevet 12. desember 2021 Fikk D på den første, C på den andre. Fikk jobb mens jeg skrev den andre. Så var kun den første jeg hadde levert fra meg karakterer på før jobbintervju. Fikk jobb, tjener godt. Har fått gode muligheter i bedriften jeg jobber i, og fått mange gode erfaringer. Det går fint, selv om man ikke gjør det helt fantastisk i forhold til karakterer. Anonymkode: 534d0...84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Del Skrevet 12. desember 2021 Jeg fikk C. Jeg hadde mest C og B, og til og med noen D og E. Jeg hadde bare en A. INGEN spurte meg om karakterene mine når jeg søkte jobb. Det tok litt tid å få jobb da det var andre søkere som hadde mer erfaring enn meg, men nå har jeg fått jobb og jeg har fått mye skryt hele veien. Sjefen min har sagt til meg at han aldri så på karakterene mine. Anonymkode: bc520...a25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #13 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skrev master mens jeg jobbet, slik at karakteren aldri ble tatt opp. For meg, så var det bare en formel ting. Men, som sagt, jeg jobbet 100% mens jeg skrev Master. Jeg måtte også starte rett på Masteroppgaven - ingen prosjektoppgave eller lignende, så hadde totalt 4 mnd. fra å finne et emne, til å levere inn Masteroppgaven. Fikk D. Anonymkode: e5b57...bd7 Så flink du var! Imponerende å komme i mål med en hederlig D på 4 mnd, med full jobb 😊👍 Anonymkode: fdd14...1ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Del Skrevet 12. desember 2021 Jeg jobbet fullt mens jeg skrev masteroppgave i rettsvitenskap (juss) og endte opp med en D. Ingen har nevnt det og jeg har god jobb som jurist I dag. Anonymkode: 86a15...b6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Del Skrevet 12. desember 2021 Jeg jobbet 80% ved siden av skrivingen, fikk A. Men karakterer har, men unntak av hos noen ytterst få arbeidsgivere, mest å så hvis du vil ha jobb i akademia, ta en phd eller få støtte til et forskningsprosjekt av noe slag. I vanlig jobbsøkeprosess er det ofte viktigst å bare ha graden, ikke hvilken karakter det er. De som strøk på mitt kull stod for øvrig da de leverte oppgaven på nytt, og fikk C på 2.forsøket. Anonymkode: 7e31b...bbe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #16 Del Skrevet 12. desember 2021 D. Verdenen min brøt sammen – trodde jeg. Jeg fikk i hovedsak A, B og C gjennom hele bacheloren og masteren, så det var veldig trist å få en så dårlig karakter på masteroppgaven; skulle jeg klare å få en brukbar jobb? Den dårlige karakteren skyldtes i hovedsak eksterne forhold som det var umulig for meg å påvirke; det eneste jeg kunne gjort var å begynne fra scratch. I familien min blir man opplært til å fullføre, så det gikk som det måtte gå. Vil si det var kritikkverdig av sensorene å ikke ta høyde for de eksterne hendelsene; de mente at jeg ikke var i stand til å utføre et selvstendig arbeid og at jeg burde ha søkt mer veiledning. Utrolig nok mener alle andre som kjenner meg at jeg er en person med en veldig god evne til å arbeide selvstendig – inkludert veilederen på min master nr. 2; der fikk jeg høre at evnen min til å jobbe selvstendig var eksepsjonell. I dag har jeg en god jobb og tjener langt over snittet for mitt årskull. Anonymkode: f7659...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #17 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): D. Verdenen min brøt sammen – trodde jeg. Jeg fikk i hovedsak A, B og C gjennom hele bacheloren og masteren, så det var veldig trist å få en så dårlig karakter på masteroppgaven; skulle jeg klare å få en brukbar jobb? Den dårlige karakteren skyldtes i hovedsak eksterne forhold som det var umulig for meg å påvirke; det eneste jeg kunne gjort var å begynne fra scratch. I familien min blir man opplært til å fullføre, så det gikk som det måtte gå. Vil si det var kritikkverdig av sensorene å ikke ta høyde for de eksterne hendelsene; de mente at jeg ikke var i stand til å utføre et selvstendig arbeid og at jeg burde ha søkt mer veiledning. Utrolig nok mener alle andre som kjenner meg at jeg er en person med en veldig god evne til å arbeide selvstendig – inkludert veilederen på min master nr. 2; der fikk jeg høre at evnen min til å jobbe selvstendig var eksepsjonell. I dag har jeg en god jobb og tjener langt over snittet for mitt årskull. Anonymkode: f7659...333 Det er jo sånn det må være. Det var jo også ditt valg å skrive oppgaven selv om eksterne forhold gjorde det nesten umulig. Skjønner at det er surt for deg. Selv endte jeg med å bli så syk at jeg ikke kunne fullføre mastergraden min. Så endte med en nesten ferdig grad. Surt det også. Anonymkode: 3cf17...4f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #18 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): D. Verdenen min brøt sammen – trodde jeg. Jeg fikk i hovedsak A, B og C gjennom hele bacheloren og masteren, så det var veldig trist å få en så dårlig karakter på masteroppgaven; skulle jeg klare å få en brukbar jobb? Den dårlige karakteren skyldtes i hovedsak eksterne forhold som det var umulig for meg å påvirke; det eneste jeg kunne gjort var å begynne fra scratch. I familien min blir man opplært til å fullføre, så det gikk som det måtte gå. Vil si det var kritikkverdig av sensorene å ikke ta høyde for de eksterne hendelsene; de mente at jeg ikke var i stand til å utføre et selvstendig arbeid og at jeg burde ha søkt mer veiledning. Utrolig nok mener alle andre som kjenner meg at jeg er en person med en veldig god evne til å arbeide selvstendig – inkludert veilederen på min master nr. 2; der fikk jeg høre at evnen min til å jobbe selvstendig var eksepsjonell. I dag har jeg en god jobb og tjener langt over snittet for mitt årskull. Anonymkode: f7659...333 Det er fint at du har en bra jobb idag Anonymkode: fd578...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #19 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): D. Verdenen min brøt sammen – trodde jeg. Jeg fikk i hovedsak A, B og C gjennom hele bacheloren og masteren, så det var veldig trist å få en så dårlig karakter på masteroppgaven; skulle jeg klare å få en brukbar jobb? Den dårlige karakteren skyldtes i hovedsak eksterne forhold som det var umulig for meg å påvirke; det eneste jeg kunne gjort var å begynne fra scratch. I familien min blir man opplært til å fullføre, så det gikk som det måtte gå. Vil si det var kritikkverdig av sensorene å ikke ta høyde for de eksterne hendelsene; de mente at jeg ikke var i stand til å utføre et selvstendig arbeid og at jeg burde ha søkt mer veiledning. Utrolig nok mener alle andre som kjenner meg at jeg er en person med en veldig god evne til å arbeide selvstendig – inkludert veilederen på min master nr. 2; der fikk jeg høre at evnen min til å jobbe selvstendig var eksepsjonell. I dag har jeg en god jobb og tjener langt over snittet for mitt årskull. Anonymkode: f7659...333 De skrev dette og gav deg likevel en D???? Enten var de sykt sure på kritikken, eller så var de sykt snille med karakteren da? D er jo mer enn godkjent, en ca 3'er er virkelig godkjent! Skjønner ikke helt hva du synes er så fælt med det heller. Mitt mål gjennom hele masteren er C og D, godtar noen E også så lenge jeg står og snittet ligger på D Anonymkode: a1ca9...67c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #20 Del Skrevet 13. desember 2021 For å snu på saken: jeg fikk A, men det har aldri blitt kommentert eller nevnt, og første jobb som nyutdannet fikk jeg uten å legge ved karakterutskrift til og med. Anonymkode: dade0...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå