Gå til innhold

Du som sparer på juleby.. har du et spesielt navn på den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Koselig navn på juleby? Eller har et forslag til navn på julelandsby? Kjenner ei som kaller sin juleby for "litle paris"

Anonymkode: 7dcd6...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, god ide! Jeg "sparer", har som mål å kjøpe en hvert år, og gjerne noe som minner om noe fra forrige år. Har ikke noe navn, men vil gjerne delta i tråden. Kanskje jeg burde ha noe fra hjemstedet mitt? 

Anonymkode: 052b6...f94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åh, god ide! Jeg "sparer", har som mål å kjøpe en hvert år, og gjerne noe som minner om noe fra forrige år. Har ikke noe navn, men vil gjerne delta i tråden. Kanskje jeg burde ha noe fra hjemstedet mitt? 

Anonymkode: 052b6...f94

Jeg samler også på juleby. Det blir ikke med en ting hvert år. Blir du bitt av basillen og følger med på tilbudene så kjøper du fort flere hus. Lurer fælt på hva jeg skal kalle min by? Det består av tivoli boder,karusellbaker, blomsterbutikk, dukkebutikk, post, politi, skole, skiskole, togstasjon, nissens verksted, slalombakke, Rådhus, hotell, kirke, fotograf, mange hus uten navn.og mye mere..Tenker på navnet: "Kristianias magiske tivoli by". Etter årets nrk kalender i år. Min bestemor het Kristiania som mellomnavn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som «Thilda town»? Nei, jeg har ikke navn, når jeg tenker meg om har jeg ikke juleby heller. 🙈

Men spøk til side: er jo koselig med eget navn på byen da. Noen gode forslag har jeg derimot ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (12 minutter siden):

Tilgi meg om jeg er teit nå, men hva er en juleby? 

Tror man snakker om slikt:

https://hageland.no/jul/juleby/

Er vel litt som modelljernbanen man hadde når man var liten, bare at det er jul og ingen jernbane 😅

Endret av ekkoet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 9 måneder senere...

Har startet å telle ned uker til julebyen skal frem. I år har jeg bestilt noen gravstøtter, kister til kirkegården. En prest og nonnefigur til kirken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kalt den mannens galskap, men nå når jeg selv har begynt å bli litt hekta og synes det er stor stas med julebyen han setter opp er det kanskje på tide med annet navn. 😄

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ned uker til julebyen skal frem. Har bestilt gravsteiner, kister, en prest og to nonner til kirkegården i julebyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Allerede klart å kjøpe nye ting til julebyen. Skiheis på rusta til 999,- og 3 bestillinger på nettet til ca 7000,- til sammen der.

Så nå er det foreløpig stopp... men gleder meg sinnsykt til å ta frem I november. Pluss det som kommer i posten. 

Deler opp julebyen med landlige ting som skisenter,hytter, isfisking...

Å en i by med skøytebane, cirkus, hus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter juleby hvert år, men har ikke så stor plass å sette det opp på. Har brukt en kommode i gangen, men det litt liten plass. Tenkt litt på å bygge noe i høyden, men finner ikke noen god løsning. Men gøy er det med juleby. 😊

Anonymkode: a89a2...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min heter Snøfall😅 Dattera mi som fant på det i 2016 da den gikk første gang. 

Anonymkode: 4c87e...e1d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 10.52):

Allerede klart å kjøpe nye ting til julebyen. Skiheis på rusta til 999,- og 3 bestillinger på nettet til ca 7000,- til sammen der.

Så nå er det foreløpig stopp... men gleder meg sinnsykt til å ta frem I november. Pluss det som kommer i posten. 

Deler opp julebyen med landlige ting som skisenter,hytter, isfisking...

Å en i by med skøytebane, cirkus, hus..

Robyn Brown har lært seg norsk?

Anonymkode: c6b65...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...