Gå til innhold

Falsk bruker på Tinder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere

Jeg har i 4 måneder chattet med ei som jeg matchet med på Tinder. Vi har chattet av og på i 4 måneder. Fant ut i natt at bildene ikke er av henne men noen andre. Hun hadde 300 000 i score på Snapchat, så jeg vet ikke om det er bildene som er løgn og navnet er ekte

Blokkerte på snap og Tinder men hva mer bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 29537...37f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan fant du ut det? 

Jeg har vært borti det samme bare med falsk guttebruker. Han hadde også flere hundre tusen i snapscore men jeg tror snappen hans også var falsk og at han enten har svindlet og lurt veldig mange eller hatt en måte å få opp scoren på. Jeg fant ut at han var falsk ved å be om videoklipp og han sendte alltid bare bilder av seg og video fra ett og samme rom, samme sengetøy i månedsvis og etter hvert begynte han å sende samme videoer han hadde sendt før og på en eller annen måte fikk det til å se ut som live snap. Og han ble truende når jeg sa stopp til å sende nakenbilder noe mere så det var en svindler som bare var ute etter nakenbilder mistenker desverre at det var en veldig ung gutt som solgte de videre på darkweb og ikke en voksen mann som han utga seg for å være for jeg hørte stemmen hans en gang også 

Jeg vet ikke hva annet man kan gjøre enn å rapportere brukerne men i mitt tilfelle anmeldte jeg også til politi siden han truet meg og prøvde å presse meg for flere nakenbilder 

Anonymkode: 0c89d...ba7

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan fant du ut det? 

Jeg har vært borti det samme bare med falsk guttebruker. Han hadde også flere hundre tusen i snapscore men jeg tror snappen hans også var falsk og at han enten har svindlet og lurt veldig mange eller hatt en måte å få opp scoren på. Jeg fant ut at han var falsk ved å be om videoklipp og han sendte alltid bare bilder av seg og video fra ett og samme rom, samme sengetøy i månedsvis og etter hvert begynte han å sende samme videoer han hadde sendt før og på en eller annen måte fikk det til å se ut som live snap. Og han ble truende når jeg sa stopp til å sende nakenbilder noe mere så det var en svindler som bare var ute etter nakenbilder mistenker desverre at det var en veldig ung gutt som solgte de videre på darkweb og ikke en voksen mann som han utga seg for å være for jeg hørte stemmen hans en gang også 

Jeg vet ikke hva annet man kan gjøre enn å rapportere brukerne men i mitt tilfelle anmeldte jeg også til politi siden han truet meg og prøvde å presse meg for flere nakenbilder 

Hun sendte en selfie i natt som ikke var av samme person som på Tinder, men teksten var fra avsender på snap og var nok en fellessnap. Hun prøvde å slette den men jeg fikk sett den så kom det bortforklaringer etter det 

I natt var jeg skamfull over nakenbilder jeg har sendt, men vet ikke om jeg skal anmelde da så mye blir henlagt 

Har lurt på om brukeren er ekte men at hun har vist andre bilder på Tinder 

Skrevet

Jeg har bare hatt falsk bruker på Tinder og Happn. Man bør forvente at det er mange av dem 

Anonymkode: 38798...dc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun sendte en selfie i natt som ikke var av samme person som på Tinder, men teksten var fra avsender på snap og var nok en fellessnap. Hun prøvde å slette den men jeg fikk sett den så kom det bortforklaringer etter det 

I natt var jeg skamfull over nakenbilder jeg har sendt, men vet ikke om jeg skal anmelde da så mye blir henlagt 

Herregud.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har bare hatt falsk bruker på Tinder og Happn. Man bør forvente at det er mange av dem 

Hvorfor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor?

For å få bekreftet løgner jeg har blitt fortalt. Har ingen interesse av nettdating selv. 

Skrevet

Ta skjermbilde av de en blir usikker på, og gå inn på tineye.com og scann profilbildet og se om en får opp noe varsel 

Anonymkode: 08376...e96

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta skjermbilde av de en blir usikker på, og gå inn på tineye.com og scann profilbildet og se om en får opp noe varsel 

Prøvd det, men vurderer adde henne igjen for å få svar. Eller burde jeg bare glemme henne? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prøvd det, men vurderer adde henne igjen for å få svar. Eller burde jeg bare glemme henne? 

Hvorfor vil du ha kontakt med ei som ikke er den hun gir seg ut for å være? 
Jeg fikk kontakt med en som virket ok, men som ble altfor raskt betatt av meg. 
Det haglet inn med komplement som ble bare merkelig til slutt. 
Sjekket på tineye , og det dukket opp en dansk mann som hadde blitt utsatt for ID-tyveri. 
Jeg greide å spore opp vedkommende fordi han hadde gitt meg noen ledetråder, og det viste seg det var enn arbeidsinnvandrer fra Sør Amerika . 
Ikke ment som noe angrep på utlendinger, men folk skyr ingenting for å lure andre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så kjipt jeg syns du skal anmelde for du har jo ikke samtykket til at personen det egentlig var skulle få disse bildene av deg, du samtykket til å sende de til en annen som denne personen utga seg for å være 

Det kan virke som at falske jentebrukere lages for å få nakenbilder og bilder av gutter også misbrukes disse bildene igjen til å sende jenter for å få nakenbilder av jenter. Det var sånn nettdating svindel var før tinder, at f eks Facebook svindler misbrukte noen bilder av en mann også fikk bilder tilsendt av damer som igjen ble laget til å lage nye falske dame profiler som fikk bilder av menn som igjen med laget til nye falske manneprofiler. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du burde ikke adde henne igjen hun har ikke rent mel i posen og du vet ikke hva hun kan finne på. Du kommer ikke til å få noen forklaring eller unnskyldning 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg gjør alltid det men det er bare hvis bildene ligger offentlig på Google at det kommer opp da, man kan fortsatt f eks ha stjelt bilder fra andres tinder profil eller Facebook profil som ikke dukker opp i reverse image seach på tineye 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...