AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Jeg har et barn i 3 klasse, Når barnet er med pappan merker jeg at han forander veldig adferd, han blir mer sint og lei seg, og han vil ikke la pappan trøste, bare meg, så det jeg egentlig lurer på, hadde det vert bedre om jeg lot de være alene? Barnet styrer far veldig rundt, de har samvær kun en dag i uke. Svar som ikke gjelder det jeg spør om ,blir ikke besvart Anonymkode: 66b3c...402
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Greit det, men det ikke så lett å forstå hva du spør om egentlig. Gutten er forandret og utilpass når han kommer fra far. Han må ha trøst av deg , og du spør om det er bedre å la han være mere hos far ? En far som ikke gjør jobben riktig i følge dine beskrivelser, bør få ha barnet mer? Skjønner ikke helt tankegangen din Anonymkode: 736a8...423
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Greit det, men det ikke så lett å forstå hva du spør om egentlig. Gutten er forandret og utilpass når han kommer fra far. Han må ha trøst av deg , og du spør om det er bedre å la han være mere hos far ? En far som ikke gjør jobben riktig i følge dine beskrivelser, bør få ha barnet mer? Skjønner ikke helt tankegangen din Anonymkode: 736a8...423 ikke mer samvær nei, bare denne ene dagen ,men er det bedre for barnet at jeg er borte den dagen? slik far kan orde for barnet og trøste og slik? Anonymkode: 66b3c...402 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 Ja, det er nok mye bedre om far og barnet kan være alene sammen om problemet er det at far ikke kommer sin, uansett hvem sin skyld det er. Selvfølgelig går barnet til deg for å få trøst. Du er primæromsorgspersonen hans, far kan ikke konkurrere med det. Så for at far skal få muligheten til å feks trøste bør du ikke være tilstede da. Dere kan også begynne veldig forsiktig på det, om det er noen grunn til at du eller far ikke føler dere komfortable med at far og barn er alene sammen. Like før du ser at barnet kanskje kommer til å få trøst så går du ut en tur, skal bare hente noe i bilen eller lignene. Rett å slett at du ikke er der når trøsten trengs. Anonymkode: ad685...d23 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er nok mye bedre om far og barnet kan være alene sammen om problemet er det at far ikke kommer sin, uansett hvem sin skyld det er. Selvfølgelig går barnet til deg for å få trøst. Du er primæromsorgspersonen hans, far kan ikke konkurrere med det. Så for at far skal få muligheten til å feks trøste bør du ikke være tilstede da. Dere kan også begynne veldig forsiktig på det, om det er noen grunn til at du eller far ikke føler dere komfortable med at far og barn er alene sammen. Like før du ser at barnet kanskje kommer til å få trøst så går du ut en tur, skal bare hente noe i bilen eller lignene. Rett å slett at du ikke er der når trøsten trengs. Anonymkode: ad685...d23 Takk for tips det var lurt og ta det gradvis, vet jeg kan få jobbe hvis jeg vil den tiden far har barnet,men det blir senere evt. Anonymkode: 66b3c...402
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 Det er litt vanskelig å forstå spørsmålet. De har samvær en dag i uken og du er sammen med dem hele tiden under samværet? Det er jo rimelig uvanlig med barn i den alderen. Er det noen spesiell grunn til det? Dersom det ikke er grunn til at det må være tilsyn under samvær, er det selvfølgelig bedre for kontakten mellom far og barn at ikke du henger rundt. Anonymkode: 9fb57...e6d 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Heller kortere dager enn for lite samvær. En dag i uka gjør at barnet glemmer til neste gang. Det tar for lang tid mellom. Kunne du splittet dagen opp sånn at det blir noen timer i 3 dager. Da blir det ikke for mye for barnet og de begge får tid til å bygge opp en relasjon. Anonymkode: 57f1c...bda 2
Nymerïa Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Er det sånn at far bare har samvær med tilsyn? Når vi ikke vet hva grunnen til dette er så er det fryktelig vanskelig å svare. Jeg vil jo tro at det er en god grunn til at en 3. klassing skal ha med mor på tilsyn i utgangspunktet. Enten at det er noe spesielt med barnet, eller at det er noe med far som gjør at det er vurdert at han har dårlig omsorgsevne. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er litt vanskelig å forstå spørsmålet. De har samvær en dag i uken og du er sammen med dem hele tiden under samværet? Det er jo rimelig uvanlig med barn i den alderen. Er det noen spesiell grunn til det? Dersom det ikke er grunn til at det må være tilsyn under samvær, er det selvfølgelig bedre for kontakten mellom far og barn at ikke du henger rundt. Anonymkode: 9fb57...e6d Takk for svar Grunnen er bare det at han kan bli frykelig sint av og til, har aldri lagt det gått utover barnet,men matriale ting. Men skal la de være alene litt gradevis fremover, så får vi se hvordan det går Anonymkode: 66b3c...402
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Heller kortere dager enn for lite samvær. En dag i uka gjør at barnet glemmer til neste gang. Det tar for lang tid mellom. Kunne du splittet dagen opp sånn at det blir noen timer i 3 dager. Da blir det ikke for mye for barnet og de begge får tid til å bygge opp en relasjon. Anonymkode: 57f1c...bda barnet går i 3 klasse, så han glemmer ikke faren gang på gang. blir dessverre vanskelig og dele det opp slikt Anonymkode: 66b3c...402 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 NymeriaRhoynar skrev (3 minutter siden): Er det sånn at far bare har samvær med tilsyn? Når vi ikke vet hva grunnen til dette er så er det fryktelig vanskelig å svare. Jeg vil jo tro at det er en god grunn til at en 3. klassing skal ha med mor på tilsyn i utgangspunktet. Enten at det er noe spesielt med barnet, eller at det er noe med far som gjør at det er vurdert at han har dårlig omsorgsevne. nei far må ikke ha tilsyn, er bare jeg som føler det er tryggest, Han sliter med sinne,selvom han aldri har latt det gått utover barnet, har han blitt skremt. barnet gjør også akkurat som han vil, far setter ingen grenser, han har 4 barn til ,der ene er i fosterhjem, er adoptert, så heter kanskje ikke fosterhjem da Anonymkode: 66b3c...402
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Hvorfor er du tilstede ved samværet? Hvorfor går far med på dette? Ja, selvfølgelig er det bedre for dem å få tiden alene. Forutsatt at far er en normalt fungerende mann. De vil jo aldri få bygget en egen god og naturlig relasjon om du er der i bakgrunnen. Er barnet ikke vant til å være alene med far så bygger dere dette opp over litt tid. Kanskje de kan dra ut og gjøre noe hyggelig sammen en time eller to? Målet bør jo være å få til minst minimumsamvær, en dag i uka og annenhver helg. Anonymkode: 38d75...8c2 1
Gjest theTitanic Skrevet 12. desember 2021 #13 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har et barn i 3 klasse, Når barnet er med pappan merker jeg at han forander veldig adferd, han blir mer sint og lei seg, og han vil ikke la pappan trøste, bare meg, så det jeg egentlig lurer på, hadde det vert bedre om jeg lot de være alene? Barnet styrer far veldig rundt, de har samvær kun en dag i uke. Svar som ikke gjelder det jeg spør om ,blir ikke besvart Anonymkode: 66b3c...402 Bedre om du lar dem være alene så bruker ikke barnet deg som redningsstasjon når ting blir vanskelig eller kleint. Det er vanskelig for far å være naturlig og slappe av når du er der og barnet søker til deg. Med så lite samvær blir naturlig samspill veldig vanskelig. Far har kort tid til å prestere/selge seg inn ovenfor barnet på. Denne situasjonen ville vært vanskelig uansett, men tenker den ville vært lettere uten deg. Med mindre du tror han kan være voldelig og tilsyn er nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er du tilstede ved samværet? Hvorfor går far med på dette? Ja, selvfølgelig er det bedre for dem å få tiden alene. Forutsatt at far er en normalt fungerende mann. De vil jo aldri få bygget en egen god og naturlig relasjon om du er der i bakgrunnen. Er barnet ikke vant til å være alene med far så bygger dere dette opp over litt tid. Kanskje de kan dra ut og gjøre noe hyggelig sammen en time eller to? Målet bør jo være å få til minst minimumsamvær, en dag i uka og annenhver helg. Anonymkode: 38d75...8c2 Fordi barnet tydelig viser at han synes det er trygg at jeg er der.. han får ingen genser eller noe fra far. overnatting er ikke aktuelt Anonymkode: 66b3c...402
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 Høres mer ut som barnet mistrives med far og ikke opplever å få den emosjonelle støtten der han behøver Anonymkode: 32482...9f2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 theTitanic skrev (2 minutter siden): Bedre om du lar dem være alene så bruker ikke barnet deg som redningsstasjon når ting blir vanskelig eller kleint. Det er vanskelig for far å være naturlig og slappe av når du er der og barnet søker til deg. Med så lite samvær blir naturlig samspill veldig vanskelig. Far har kort tid til å prestere/selge seg inn ovenfor barnet på. Denne situasjonen ville vært vanskelig uansett, men tenker den ville vært lettere uten deg. Med mindre du tror han kan være voldelig og tilsyn er nødvendig. takk ,enig i mye av det du skriver. Far er ikke voldlig,men er veldig sint og har ødelagt matriale ting og skremt barnet Anonymkode: 66b3c...402
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres mer ut som barnet mistrives med far og ikke opplever å få den emosjonelle støtten der han behøver Anonymkode: 32482...9f2 tror han trives med faren,men han er veldig på vakt, og tror han synes det er veldig trygt at jeg er der Anonymkode: 66b3c...402
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 Selv om faren ikke lar agressjonen gå utover barnet sitt men materielle ting, så merker jo barnet dette. Barnet kan jo fremdeles bli rett og usikker. Anonymkode: 7b953...f42 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv om faren ikke lar agressjonen gå utover barnet sitt men materielle ting, så merker jo barnet dette. Barnet kan jo fremdeles bli rett og usikker. Anonymkode: 7b953...f42 ja enig i den, var heldigvis hjemme begge gangene det skjedde. Anonymkode: 66b3c...402
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #20 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): takk ,enig i mye av det du skriver. Far er ikke voldlig,men er veldig sint og har ødelagt matriale ting og skremt barnet Anonymkode: 66b3c...402 Og der gikk alarmen hos meg .. En veldig sint far som tydeligvis ikke greier å kontrollere sinnet sitt eller greier å sette grenser for barnet ? Hvorfor tror fu at faren har god innflytelse på barnet? Jeg hadde holdt han unna barnet til han gikk hjelp for sitt sinneproblem. I tilleggg har han svekkede omsorgsevner siden et barn er i fosterhjem ? Anonymkode: 736a8...423 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå