Gå til innhold

tatt ut barnet av skolen pga mye smitte ( permisjon )

Anbefalte innlegg

Skrevet

men hva gjør jeg hvis jeg ikke får svar før skolestart imorgen? sender barnet eller lar barnet bli hjemme? ønsker kun svar på det jeg spør om

Anonymkode: b42f7...242

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greier du å undervise barnet gjennom skoledagen, eller du  på jobb i desse timene ? 

Anonymkode: 9fd15...5ab

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på alder på barnet. Jeg hadde ikke holdt hjemme en som får karakterer før permisjonen er innvilget.

Skrevet

barnet går i 3 klasse.  jeg blir hjemme med barnet og gjør det barnet får beskjed om og gjøre

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

barnet går i 3 klasse.  jeg blir hjemme med barnet og gjør det barnet får beskjed om og gjøre

Hvor lenge har du tenkt å holde barnet borte fra skole og venner da? 

• Liker 1
Skrevet

Veldig bra. Deilig ned tidlig juleferie. Bare å holde hjemme i morgen. Hvem er det du venter på svar fra egentlig? 

Anonymkode: 6d1a2...439

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får beskjed av hvem? Jeg er lærer, og planlegger ut fra at elevene er på skolen. Lærere har ikke tid til å sende hjem skreddersydde opplegg i disse dager. Tar du permisjon får du ta opplæringen selv.

Anonymkode: 6bae5...3f8

• Liker 14
Skrevet

Lol😹 Sikkert til etter ferien som de andre da vettu. 

Nå folkens, kan dere slutte å late som at barna elsker skolen og hater ferie 😹😹😹

• Liker 1
Skrevet

Jeg søkte om permisjon, men fikk svar en måned etterpå. Det jeg gjorde, var å ringe til kontaktlæreren også sendte hun en plan for uken. Skrev logg og sendte til læreren. Ungen gjorde det samme som de andre i klassen den uken siden vi hadde fått vite hva de skulle gjøre. Hadde også fast en time ut hver dag. 

Anonymkode: 4800d...5ba

Skrevet

Får beskjed av hvem? Jeg er lærer, og planlegger ut fra at elevene er på skolen. Lærere har ikke tid til å sende hjem skreddersydde opplegg i disse dager. Tar du permisjon får du ta opplæringen selv.

Og det bestemmer du fordi du er lærer på en annen skole? 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Jeg gir opp😹

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg søkte om permisjon, men fikk svar en måned etterpå. Det jeg gjorde, var å ringe til kontaktlæreren også sendte hun en plan for uken. Skrev logg og sendte til læreren. Ungen gjorde det samme som de andre i klassen den uken siden vi hadde fått vite hva de skulle gjøre. Hadde også fast en time ut hver dag. 

Hvor har du søkt om permisjon? 

Skrevet

De fleste har en ukeplan, da bruker man det og sørger for at eleven får de bøkene som trengs for å gjøre oppgavene. Legg det i pose på plassen til barnet, så henter en av foreldrene dette. 

• Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke søke om noe til skolen. Det du gjør er å gi en beskjed at dere tar ut barnet og selv er ansvarlig for opplæringen. Du trenger ikke følge klassens opplegg, og klassen trenger ikke gi deg noe. Enkelt og greit. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lol😹 Sikkert til etter ferien som de andre da vettu. 

Nå folkens, kan dere slutte å late som at barna elsker skolen og hater ferie 😹😹😹

Sist jeg sjekket så mister et barn skoleplassen etter 14 dagers ureglementert fravær fra skolen. 
Sånne diskusjoner var fremme ved forrige runde med «nedstengning» og stor smitte, og det var ikke grunnlag for å holde barna hjemme fra skolen . 
Å være hippieforeldre som ikke liker å forplikte seg til samfunnskrav lønner seg dårlig i lengden. 
Barna trenger rutiner og stabilitet og venner  

• Liker 5
Skrevet

Sist jeg sjekket så mister et barn skoleplassen etter 14 dagers ureglementert fravær fra skolen. 
Sånne diskusjoner var fremme ved forrige runde med «nedstengning» og stor smitte, og det var ikke grunnlag for å holde barna hjemme fra skolen . 
Å være hippieforeldre som ikke liker å forplikte seg til samfunnskrav lønner seg dårlig i lengden. 

😹😹😹

• Liker 2
Skrevet

Jaada, vært borte 1 år flere ganger og har ikke mistet plassene. Men det stemmer at det  KAN skje dersom det er fult på skolen. 

Så det stemmer ikke det du skriver at man automatisk mister plassen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jaada, vært borte 1 år flere ganger og har ikke mistet plassene. Men det stemmer at det  KAN skje dersom det er fult på skolen. 

Så det stemmer ikke det du skriver at man automatisk mister plassen. 

Neivel, jeg har bare lest om folk som drar barna ut av skolen når deg passer dem. 
Hvorfor sitter du og ler så hjertelig ?? 
Har du så store personlige problemer med skolen av du må benytte deg av alle mulige anledninger til å ta barnet ditt ut av skolen ? 
Hva med skolevennene da? 
Hva mener barnet ditt?  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Neivel, jeg har bare lest om folk som drar barna ut av skolen når deg passer dem. 
Hvorfor sitter du og ler så hjertelig ?? 
Har du så store personlige problemer med skolen av du må benytte deg av alle mulige anledninger til å ta barnet ditt ut av skolen ? 
Hva med skolevennene da? 
Hva mener barnet ditt?  

Det er åpenbart en bruker som har gått livets harde skole. Den bruken av emojis og manglende debattevne med argumenter er ensbetydende med å være ressurssvak.

Anonymkode: 07a98...927

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

så lenge skolen har juleferie, han ska tilbake etter ferien.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor har du søkt om permisjon? 

foreldreprotalen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...