Gå til innhold

Hvordan i all verden finner jeg hvor kompetansemålet i norsk er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder NOR1211 som jeg har tenkt å ta som privatist, altså skriftlig eksamen. Jeg har kjøpt Signatur 3 boka men den virker ustrukturert mtp henvisning til kompetanse mål.  Noen andre som har gått opp i norsk?

Anonymkode: 56b3d...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er kompetansemålene: https://www.udir.no/kl06/NOR1-05

De er såpass generelle at boken nok ikke er strukturert etter dem. Man får liksom ikke lest et kapittel om å «orientere seg i store mengder tekst» osv. Se mer på boken som et verktøy der helheten i boken hjelper deg med å kunne nå målene. 

Skrevet
Ananas. skrev (15 minutter siden):

Her er kompetansemålene: https://www.udir.no/kl06/NOR1-05

De er såpass generelle at boken nok ikke er strukturert etter dem. Man får liksom ikke lest et kapittel om å «orientere seg i store mengder tekst» osv. Se mer på boken som et verktøy der helheten i boken hjelper deg med å kunne nå målene. 

Tusen takk for svar, forresten så står det ''Muntlig kommunikasjon'' i kompetansemålet. Gjelder dette kun muntlig eksamen eller er det kompetansemål en kan få under skriftlig eksamen også? 

Skrevet

Nå gikk jeg riktignok på fysisk skole, men for oss gjaldt de muntlige måla hovedsakelig i den muntlige delen. 

Vi hadde i utgangspunktet 4 karakterer: muntlig, skriftlig bokmål, skriftlig sidemål, og eksamen. Eksamen utgikk dessverre på grunn av korona. 

Men punktet:

• drøfte norskfaglige og tverrfaglige emner ved hjelp av fagterminologi og helhetlig argumentasjon.

Vil jeg si gjelder skriftlig også, dersom teksten ber deg om å drøfte. :)

Anonymkode: cd871...98c

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tusen takk for svar, forresten så står det ''Muntlig kommunikasjon'' i kompetansemålet. Gjelder dette kun muntlig eksamen eller er det kompetansemål en kan få under skriftlig eksamen også? 

Meg bekjent så får du ikke tatt opp bare skriftlig eller bare muntlig, men de muntlige målene angår vel bare muntlig eksamen, ja. Men husk at du uansett er forventet å kunne det, og også pensum fra de tidligere årene (spesielt vg2).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...