AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Hei. Jeg ble fridd til for fire, snart fem år siden. Jeg har vært sammen med kjæresten i snart 11 år, og vi har to barn sammen. Jeg vil dele resten av livet med ham, selv om jeg til tider kan tvile. Dårlige perioder står vi i, og så jobber vi godt sammen som et par. Nå til dilemmaet. Han vil ha et stort bryllup, mellom 150 og 200 tusen kr bryllup. Han vil invitere alt og alle. Dette kommer til å ta årevis for å få til, og jeg er redd vi ikke får giftet oss, fordi all sparingen vil gå utover resten av familien og «de godene» vi har nå. Jeg ønsker meg å være gift. Jeg vil dra på rådhuset og gifte meg, bli ferdig med det. Jeg vil leve i et ekteskap, ikke ha et bryllup. Vi har helt forskjellige syn på alt som kommer til bryllup å gjøre. Jeg er livredd for alle forventningene, hva vil folk si om maten, får vi invitert alle, hva med de vi ikke vil ha der, men som likevel bør bli invitert, blir bryllupet for stivt, hva med alkohol, jeg er livredd for at det blir en rølpefest, vi har en del i familien som er altfor glad i alkohol, inkludert min mor. Bare av å skulle planlegge dette bryllupet jeg ikke ønsker, så får jeg kalde føtter og vil egentlig bare droppe bryllup helt. Hva gjør vi? Han vil ha en stor fest og bruke mye penger på en minneverdig dag, mens jeg vil gifte meg på rådhuset og bruke penger på oppussing av hus og ferie med barna våre. Vi er ikke kjempegode med penger, så et bryllup i hans smak hadde ikke stått før mellom 5 og 10 år. Summa sumarum, jeg syns det er mye stress og mye penger for en dag, og blir sliten, usikker og lei meg på hans vegne for at jeg ikke vil gifte meg sånn han vil. Anonymkode: 3b421...6f8 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Kan dere ikke komme fram til et kompromiss? Ha et passe stort bryllup som ikke koster flere hundre tusen, og bare invitere de nærmeste? Anonymkode: 6fdfa...814 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 Unnskyld at jeg sier det, men en partner som vil bruke 200.000 på én dags fest, høres ut som en god grunn til skilsmisse ... Anonymkode: d84e4...91c 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Unnskyld at jeg sier det, men en partner som vil bruke 200.000 på én dags fest, høres ut som en god grunn til skilsmisse ... Anonymkode: d84e4...91c Enig. Dere står veldig langt fra hverandre med tanke på økonomiske prioriteringer, ts... Anonymkode: dfcc2...4f4 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Det hadde vært fullstendig uaktuelt for meg å bruke 5-10 års oppsparing på en fest. Og jeg vil si det er så stort et turn-off at jeg ikke ville ha lyst å bli gift med personen. Eller ha felles økonomi, for den saks skyld. Ærlig talt, jeg tror jeg ville takke for meg og kreve barnebidrag via NAV. Og ønske ham held og lykke med å hitte en annen som er villig å betale så mye for å bli gift med ham. Anonymkode: 65111...9d6 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Hva med å gifte seg på rådhuset i løpet av et år og så begynne sparing til en bryllupsfest? Og håpe at i løpet av den tiden det tar å spare opp har dere kommet frem til at det ikke er realistisk å ha et så dyrt bryllup? Anonymkode: 6df8e...935 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 Når det allerede er nesten 5 år siden han fridde og dere ikke har begynt å spare til det bryllupet han ønsker seg kan man nok anta at det aldri kommer til å skje. Så det å si at du ønsker å gifte deg på rådhuset neste år og heller ta bryllupsfesten når dere har råd tenker jeg er et lurt alternativ - mest sannsynlig blir den festen aldri noe av og du trenger ikke å stresse med det. Er naturligvis han som må ta initiativ til sparing og planlegging om det er han som ønsker en stor fest. Anonymkode: f764e...914 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå