Gå til innhold

Tar dere alltid telefonen?

Fremhevede innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Det hender jeg ikke gjør det om det passer veldig dårlig. Eller om noen ringer fra ukjent nummer, da er det en eller annen selger som ikke har fått med seg at jeg er registrert i BR.

Svarer heller ikke min private mobil når jeg er på jobb, om det ikke er/gjelder min datter eller annen familie, siden jeg da jeg regner med at det er noe svært viktig.

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg er så nysgjerrig at jeg (nesten) alltid tar telefonen.

Gjest Violetta
Skrevet (endret)

Jeg også er nysgjerrig :ler: , men jeg har blitt flinkere til å slå av lyden på telefonen, så får jeg heller ringe opp igjen siden.

Jeg er av den oppfatning at man ikke er pliktig til å alltid være tilgjengelig.

Endret av Violetta
Skrevet

Jeg tar alltid telefonen. Vi har reservert oss mot telefonselgere, så slike telefoner får vi aldri. Jeg kjenner flere med skjult nummer så det ville vært litt dumt å ikke ta telefonen selv om jeg ikke ser nummeret.

Skrevet

Svarer ikke skjult nummer. Eller hvis jeg er opptatt på jobb. Eller hvis jeg bare ikke er i humør til å snakke i telefonen :sjenert:

Men det er ikke så ofte ;)

Skrevet

Jeg har aldri på lyden, til stor irritasjon for andre som skal ha tak i meg. Så jeg tar egentlig sjelden telefonen

Skrevet

Ja, tar alle telefoner. Har reservert meg mot salg - så de eneste "irriterende" telefonene som kommer nå er fra Norsk Gallup og andre som driver med markedsundersøkelser ol ....

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg også.

Skrevet

Hadde jeg hatt nummervisning ville jeg kanskje silt litt, men det har jeg ikke så da tar jeg den hver gang. Er stort sett familie eller venner da, sjeldent noen plagsomt.

Skrevet

Svarer om jeg har anledning. Klarer derimot ikke sitte og se på at den ringer bare for å la være og ta den av et eller annet prinsipp.

Skrevet

Tar den alltid. Er for nysgjerrig til å la det være. Mannen min gjør ikke alltid det. Forstår ikke at han klarer la være. PS. Har nummerviser, men tar den likevel.

Skrevet

Nei, det er ikke alltid jeg tar telefonen. Er det ekstremt viktig så antar jeg folk ringer opp igjen. Dessuten kan de legge igjen en beskje på telefonsvareren.

Skrevet

Det hender jeg lar være å svare når svigermor ringer, for det er somregel mannen min hun vil prate med..

Det hender og at jeg ikke svarer når eldste søsteren min ringer.. Hun pleier å prate i timesvis, noe jeg ikke alltid har tid til, eller gidder, det er ikke så lett å kommer til orde når hun prater, derfor svarer jeg ikke.. :ler:

Og selvfølgelig svarer jeg ikke når det er skjult nr.

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Har kun mobiltelefon,og tar ikke alltid tlf nei.

Svarer ikke hvis det ringer noen jeg ikke gidder prate med akkurat da.

Skrevet

Svarer alltid - om telefonen er på. Skrur av mobilen om kvelden.

Skrevet

Har kun mobil og har ikke dårlig samvittighet over å "sortere" samtaler enkelte dager. Er jeg sliten etter en lang dag, og akkurat har satt meg i sofaen for å se et TV program jeg har gledet meg til (eller gjør noe annet) lar jeg bare vær å svare. Iallfall hvis det er noen jeg ikke har snakket med på en stund og jeg vet det blir en lang samtale, og resten av kvelden går med til det. (Isåfall ringer jeg vedkommende dagen etter). Men er det familien svarer jeg så og si alltid. Eller jobben. Da er det som oftest raske samtaler.

Skrevet
Jeg er av den oppfatning at man ikke er pliktig til å alltid være tilgjengelig.

Kommer helt ann på hvilken jobb du har det... ;)

Jeg svarer alltid (om jeg kan) fast-tlf og mobil når jeg ikke er på jobb, for det kan være noe som har med jobben å gjøre!

Når jeg er på jobb, er det ikke alltid jeg svarer på min privat-mobil. Synes det er en uting at folk tar privatsamtaler når de er på jobb! Hvem betaler timelønnen?

Gjest Kålungen
Skrevet

Hvis det er skjult nr gidder jeg ikke ta den.

Som regel noen jeg ikke har interesse av å snakke med, og de som jeg har noe å snakke om med, de ringer flere ganger på rad hvis de av en eller grunn ringer med skjult nr.

Og da vet jeg at jeg skal ta den :)

Skrevet (endret)

Når det er skjult nr så tar jeg den så å si aldri - da er det i så tilfelle en glipp.

Når det gjelder andre telefoner så tar jeg de som oftes, men langt fra alltid :) Deilig å sile telefonsamtaler inn i mellom.

Endret av Niko
Gjest Spacegirl
Skrevet (endret)

Jeg tar den ikke hvis det er skjult nummer, for da er det som regel selgere. Og så er det enkelte numre som tilhører inkassoselskaper som jeg unngår :sjenert: ...

Endret av Fairy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...