AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Kan jeg avslutte et frivillig tiltak gjennom bv? jeg sliter og får hjelp av legen, men jeg klarer ikke gå på det tiltaket 1-2 ganger i uken, for jeg skal igjennom mye med nav, utredning, behandling nå. men tiltaket eller hovedgrunnen til at vi er i bv er ikke pga meg men bf. Jeg sa jeg ville ha det tiltaket, men jeg klarer ikke det sånn som ting er nå. noen som vet hvordan man får avsluttet det? Bare sier jeg ifra og at de må være enig ? Anonymkode: 5bd6f...b30
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Snakk med dem og hør hva de tenker, men i utgangspunktet er det frivillig og du kan avslutte. Anonymkode: 8a921...030
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 Jeg lurer litt på hva du tror ordet "frivillig" betyr. Anonymkode: 1c2bc...ecb
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 Er det ikke bedre å be om utsettelse enn avslutning? Hvis behovet og grunnen for tiltaket ikke er endret? Eller snakke med nav, slik at du får utsettelse der, også nav har fokus på hva som er best for barn og familier. Anonymkode: 0dc6c...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke bedre å be om utsettelse enn avslutning? Hvis behovet og grunnen for tiltaket ikke er endret? Eller snakke med nav, slik at du får utsettelse der, også nav har fokus på hva som er best for barn og familier. Anonymkode: 0dc6c...fbc Jo jeg kan be om utsettelse, for jeg har jo bare godt av tiltaket for å lære. Med nav er det litt vanskeligere. Anonymkode: 5bd6f...b30
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg lurer litt på hva du tror ordet "frivillig" betyr. Anonymkode: 1c2bc...ecb Hva da? Her er bv bare grei, ingenting negativt her. Anonymkode: 5bd6f...b30
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Du har vel en kontaktperson i bv? Kontakt denne og be om en samtale. Der forteller du hvordan du føler deg overveldet av alt du skal gjennom. Pass på å fortelle at du ser nytten i tiltaket og egentlig vil fortsette, men at du opplever at det blir vanskelig med alt det andre du skal gjennom. Fortell også at du opplever nav som urokkelig. Be så om råd. Kanskje kontaktperson i bv er enig i at det vil være best å utsette tiltaket, eller kanskje de heller ønsker å hjelpe deg med å få nav til å lette presset. Barnevernet har kanaler for å snakke med nav og få til et samarbeid. Det er ikke til barnets beste om du møter veggen, så barnevernet vil kunne hjelpe deg til å fortsette med tiltak som hjelper barnet uten at du sliter deg ut. Det kan også være at barnevernet endrer på tiltaket en periode, slik at det fungerer bedre for deg. Prøv å unngå å være redd for barnevernet. De skal passe på at barnet har det bra, dette betyr primært å hjelpe deg til å være en god mor. Anonymkode: da2c9...920 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Spør saksbehandleren din. I utgangspunktet skal det jo være mulig å takke nei til tiltak, eller avslutte allerede påbegynte tiltak. Men vær da klar over at bv kan åpne saken på nytt når det er gått et halvt år for å sjekke om det fortsatt er behov for tiltak. Dette er ikke noe som gjøres alle steder, det kommer vel an på hva slags ressurser de har. Anonymkode: 1a7d4...3ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå