Gå til innhold

TENS apparat som smertelindring. Erfaringer? Noen som vet om riksen tilbyr dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har erfaring med det, men ikke som gravid. Jeg har MS, og fikk TENS for å hjelpe på nervesmerter. Jeg fikk prøve hos fysioterapeut på sykehus, og regner med at alle sykehus med nevrologisk avdeling har slikt tilgjengelig. 

Anonymkode: 7f5e5...5eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg tro de har. Ullevål har ihvertfall. TENS som smertelindring kommer jo litt an på hva slags rier du får. Ved sterke rier har det ikke effekt. Uansett ikke noe i veien for å prøve om du har lyst, du får veiledning på hvordan du styrer den selv 

Anonymkode: 639a9...54c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde TENS under fødselen og syns de hjalp godt før riene ble sånn vannvittig vonde. Da jeg "bare" hadde veldig sterke mensensmerter, fjernet TENS så å si all smerten. Selv om den ikke hjelper når smertene når et visst nivå, så er det sånn at fødselen kan bli lang og du blir veldig sliten av å ha smerter lenge. Personlig sliter jeg mer med å ha smerter over tid enn selve styrken på smertene. Jeg hadde en lang fødsel, og det var tydelig fra start at den ville bli lang, så jeg tok i mot all smertelindring jeg kunne få, så jeg skulle ha litt overskudd til selve forløsningen.

Hvis du er veldig redd for smerter, så kan du få både lystgass og epidural når TENS ikke er nok lenger, for da er du etter all sannsynlighet i aktiv fødsel. Det er forresten veldig lett å styre TENS, du bare vrir på en bryter.

Anonymkode: e63b8...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg hadde TENS under fødselen og syns de hjalp godt før riene ble sånn vannvittig vonde. Da jeg "bare" hadde veldig sterke mensensmerter, fjernet TENS så å si all smerten. Selv om den ikke hjelper når smertene når et visst nivå, så er det sånn at fødselen kan bli lang og du blir veldig sliten av å ha smerter lenge. Personlig sliter jeg mer med å ha smerter over tid enn selve styrken på smertene. Jeg hadde en lang fødsel, og det var tydelig fra start at den ville bli lang, så jeg tok i mot all smertelindring jeg kunne få, så jeg skulle ha litt overskudd til selve forløsningen.

Hvis du er veldig redd for smerter, så kan du få både lystgass og epidural når TENS ikke er nok lenger, for da er du etter all sannsynlighet i aktiv fødsel. Det er forresten veldig lett å styre TENS, du bare vrir på en bryter.

Lystgass fjerner jo ingen smerter🙈 

Den hjelper bare for min del ved at jeg har noe annet å styre med, fin å puste med og så videre.

Anonymkode: 49de0...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lystgass fjerner jo ingen smerter🙈 

Den hjelper bare for min del ved at jeg har noe annet å styre med, fin å puste med og så videre.

For min del hjalp lystgass veldig. Det fjerner muligens ikke smerten sånn egentlig, men jeg følte meg veldig frakoblet egen kropp, så jeg kjente samtidig ikke smertene så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For min del hjalp lystgass veldig. Det fjerner muligens ikke smerten sånn egentlig, men jeg følte meg veldig frakoblet egen kropp, så jeg kjente samtidig ikke smertene så godt.

Helt enig. Lystgass er supert. Derfor så synd jeg ikke får det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...