Gå til innhold

"Du er det sykeste mennesket jeg har vært borti" var ikke krangel en gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frister å bare gå. Jeg ba kjæresten legge seg så han fikk nok søvn siden dette var eneste dagen på lang tid han kunne sove ut. Fikk til svar: du bestemmer ikke over mitt liv, du er det sykeste mennesket jeg har vært borti. 

før der igjen skulle jeg spørre om noe ( altså vanlig normal samtale ) og han endte opp med å bli sur, sinna og svarte bare frekt. 

bare de ordene han brukte ser jeg på som at han ikke ønsker meg. Han har sagt det flere ganger. Han sier det er min feil at han sier sånt, selvfølgelig pga jeg spør om ting, og ikke bare kan holde kjeft. 

så det går jo ikke an å spørre om noe, i dette forholdet tydeligvis. Han lever i en fantasiverden og har syn på ting som ikke er realistisk. Første ordentlige forholdet hans også, så han (30) vet vel ikke hvordan han skal behandle noen med respekt. 

er det normalt å bli snakket sånn til? Flere som blir snakket stygt til? 

Anonymkode: 63a4b...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit å si sånt.

Det er ikke greit å be voksne gå og legge seg heller 🙂 jeg hadde blitt paff om noen ba meg legge meg. 

• Liker 16
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Det er selvfølgelig ikke greit å si sånt.

Det er ikke greit å be voksne gå og legge seg heller 🙂 jeg hadde blitt paff om noen ba meg legge meg. 

Når han selv sier han er kjempe trøtt og ikke klarer og holde seg våken, når kl er 8-9, og sier han skal legge seg senest 10. så er det helt innafor å si i 10-11 tiden: gå å legg deg. Det er nå en helt normal ting å si til hverandre. 

• Liker 11
Skrevet

Merker jo at jeg blir nysgjerrig på hva det er du spør om som gjør at han blir irritert. Er det helt hverdagslige ting, eller mer anklager/forsøk på kontroll? 

Enten er han en idiot, eller du blander deg for mye i hans liv. Ikke godt å si.

Anonymkode: 2f1c6...eae

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når han selv sier han er kjempe trøtt og ikke klarer og holde seg våken, når kl er 8-9, og sier han skal legge seg senest 10. så er det helt innafor å si i 10-11 tiden: gå å legg deg. Det er nå en helt normal ting å si til hverandre. 

M:in mann har forresten også store problemer med søvn. Jeg sier aldri "gå og legg deg" av den grunn. Jeg kan si smilende/omsorgsfullt "burde du ikke snart legge deg/skal vi gå inn i sengen", men utover det får det være opp til han. Så helt normalt å si "gå og legg deg" nei det er det ikke.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei  det er ikke normalt å bruke kommandoen "gå å legg deg". Det normale er å spørre om vedkommende skal legge seg.

Anonymkode: ee54e...cb4

• Liker 4
Skrevet

Hersketeknikk

Anonymkode: ac7ef...625

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Merker jo at jeg blir nysgjerrig på hva det er du spør om som gjør at han blir irritert. Er det helt hverdagslige ting, eller mer anklager/forsøk på kontroll? 

Enten er han en idiot, eller du blander deg for mye i hans liv. Ikke godt å si.

Det er helt hverdagslige ting, spørsmål om alt fra himmel til jord, ingen anklager. Noen ganger nevner jeg at han burde oppsøke hjelp for noen problemer han har, for at han skal få det bedre. Nå har han et problem med sinnet, så jeg kan ikke forvente så mye annet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

M:in mann har forresten også store problemer med søvn. Jeg sier aldri "gå og legg deg" av den grunn. Jeg kan si smilende/omsorgsfullt "burde du ikke snart legge deg/skal vi gå inn i sengen", men utover det får det være opp til han. Så helt normalt å si "gå og legg deg" nei det er det ikke.

Hos oss er det det, han sier det til meg og på en vanlig måte " gå å legg deg du " er jo på en positiv måte og ikke noe negativt i det. 

folk snakker forskjellig, og det er ingenting negativt med å si det :) 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt hverdagslige ting, spørsmål om alt fra himmel til jord, ingen anklager. Noen ganger nevner jeg at han burde oppsøke hjelp for noen problemer han har, for at han skal få det bedre. Nå har han et problem med sinnet, så jeg kan ikke forvente så mye annet. 

Jeg synes det høres ut som du har en vane med å fortelle han hva han skal gjøre, noe som gjør han irritert, men han mangler språk/evne til å si fra på en ordentlig måte. Stemmer det?

Har en dame på jobben min som er sånn, skal sjefe hele tiden. To minutter etter at hun startet i ny jobb skulle hun ommøblere kontoret vårt og kommanderte alle rundt med planter og lamper og bord. Sånne folk må man bare være tydelig med, men som regel skjønner de ikke selv hvorfor. 

Anonymkode: ea8dc...736

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han er 30 år. Du ber ham om å legge seg, sier at han skal oppsøke hjelp og hevder at han har sinneproblemer. Jeg tror du er problemet og den nedlatende tonen din gjør ham sint.

Anonymkode: 46f8b...955

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Han lever i en fantasiverden og vet ikke hva som er realistisk"

Du ber han legge seg og så dette over.

Du har ikke særlig godt bilde av han... Han høres ut som et barn når du skriver om han.

Spørsmålet er om han oppfører seg som ett, eller om du bare behandler han som ett. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det høres ut som du har en vane med å fortelle han hva han skal gjøre, noe som gjør han irritert, men han mangler språk/evne til å si fra på en ordentlig måte. Stemmer det?

Har en dame på jobben min som er sånn, skal sjefe hele tiden. To minutter etter at hun startet i ny jobb skulle hun ommøblere kontoret vårt og kommanderte alle rundt med planter og lamper og bord. Sånne folk må man bare være tydelig med, men som regel skjønner de ikke selv hvorfor. 

Anonymkode: ea8dc...736

Nei, jeg forteller ikke hva han skal gjøre. Det gjelder jo kun 1 ting. Fordi at det går utover meg og barna at han er så sint hele tiden. Og det går utover meg når han sier stygge ting til meg konstant hver dag, jeg blir såret og lei meg, og da sier jeg ifra, men da får jeg bare mer sinne tilbake. Han blir irritert for alt. Bare jeg ikke har lagt sammen klesvasken ( vi bor ikke sammen ) så blir han irritert og det er i gang. Men han har problemer med å si fra på en ordentlig voksen måte, ja. Han kritiserer meg heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han er 30 år. Du ber ham om å legge seg, sier at han skal oppsøke hjelp og hevder at han har sinneproblemer. Jeg tror du er problemet og den nedlatende tonen din gjør ham sint.

Anonymkode: 46f8b...955

Ja, det er jo jeg som er problemet når han sier stygge ting og kritiserer meg hver dag, at han hisser seg opp konstant er jo også min feil. Helt greit det. Jeg har ikke en nedlatende Tone, FØR etter han gjør dette mot meg. Det er et valg han tar, å oppføre seg og snakke på måten han gjør. Jeg har aldri oppført meg sånn mot han, aldri sagt noen stygge ord til han, for det gjør man ikke. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo jeg som er problemet når han sier stygge ting og kritiserer meg hver dag, at han hisser seg opp konstant er jo også min feil. Helt greit det. Jeg har ikke en nedlatende Tone, FØR etter han gjør dette mot meg. Det er et valg han tar, å oppføre seg og snakke på måten han gjør. Jeg har aldri oppført meg sånn mot han, aldri sagt noen stygge ord til han, for det gjør man ikke. 

Hvorfor er du sammen med han? Forholdet deres går jo ut over barna dine også.

Tror du ikke at noen andre vil være sammen med deg? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg forteller ikke hva han skal gjøre. Det gjelder jo kun 1 ting. Fordi at det går utover meg og barna at han er så sint hele tiden. Og det går utover meg når han sier stygge ting til meg konstant hver dag, jeg blir såret og lei meg, og da sier jeg ifra, men da får jeg bare mer sinne tilbake. Han blir irritert for alt. Bare jeg ikke har lagt sammen klesvasken ( vi bor ikke sammen ) så blir han irritert og det er i gang. Men han har problemer med å si fra på en ordentlig voksen måte, ja. Han kritiserer meg heller. 

Du kan ikke endre han, men du kan endre deg. Ikke vær i et negativt forhold - velg bedre for deg og dine barn. 

• Liker 5
Skrevet
SoWhat? skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er du sammen med han? Forholdet deres går jo ut over barna dine også.

Tror du ikke at noen andre vil være sammen med deg? 

Fordi jeg har følelser for han, og jeg står låst. 

jo, det er nok mange andre jeg hadde passet bedre sammen med. Et fåtall som er så sint som han her. Men med følelsen jeg sitter igjen med med han her, så er jeg verdt 0, det er jeg som er problemet, så jeg får vel bare leve singellivet. Vi er totalt motsatt av hverandre, skjønner ikke at det da er mulig å få følelser for noen som behandler den andre så dårlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis ikke dere bor sammen så er det jo veldig mye enklere. Hvis han er sur og frekk så ber du han dra hjem. Hvis han er sur og frekk med barna dine så si at han ikke får komme på besøk når de er hjemme. Du må jo ta ansvar og sette barna først. Du kan ikke ha en mann på besøk som går rundt og sprer dårlig stemning. 

Anonymkode: 5a03a...e6b

• Liker 5
Skrevet

Skulle gjerne sett han svare tilbake på det du skriver, er alltid 2 sider av en sak.

Sikker på at du ikke ubevisst sier hva han skal gjøre og han henger seg opp i det og blir forbanna?

Anonymkode: 4b1d8...fda

• Liker 1
Skrevet

Det er ingenting stygt ved det han sa, slik jeg ser det. Mer uhyggelig. Alt kommer ann på tonen han sa det i til deg. Han høres ikke ut som den riktige for deg, for han gjør deg ikke lykkelig. Om jeg var deg så hadde jeg gått, og ikke kastet bort mer av tiden min på en sånn fyr. 

Anonymkode: 0d5a7...02a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...