AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Jeg har ca 2,5 millioner kroner og drømmer om å flytte langt vekk. Er det urealistisk med den summen, eller finnes det land der jeg ville fått oppholdstillatelse og arbeidstillatelse, i tillegg til å kunne leve bedre på de pengene enn i Norge? Anonymkode: 16941...6fb
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Skal du leve av pengene så må du nok til asia eller sør-amerika. Skal du jobbe så tenker jeg utdanning, alder, erfaring etc. spiller inn. Har du en ettertraktet bakgrunn kan du flytte nærmest hvor som helst og ha millionene dine i bakhånd. Anonymkode: c38ba...115
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 2,5 mill er ikke mye penger i disse tider. Skal du flytte til utlandet så holder det ikke med en god sum på konto. De fleste land krever bosted og jobb før man i det hele tatt får vurdert landet. Anonymkode: 729b9...993 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Hvis du skal leve av pengene kan du trygt ta ut 75 000 - 100 000 kroner året (om du da invester det i globale indeksfond og har litt sunt folkevett). Jeg ville da valgt et sted som har dette, eller mindre som gjennomsnittsinntekt. Her kan du blant annet lese om ulike lands gjennomsnittsinntekt: https://worldpopulationreview.com/country-rankings/median-income-by-countr Men du må også sjekke reglene for oppholdstilatelse. Ofte ordner det seg om du har ok inntekt eller formue (noe du vil et a relativt til der du kommer om du tar å flytter til et billig land). Selv hadde Thailand, Argentina, Paraguay, Uruguay, Portugal vært av interesse for meg om jeg var i samme situasjonen. Hva vil du eventuelt jobbe med? Det kan være vanskelig å få jobb i utlandet. Men om du er god i engelsk kan for eksempel engelsklærer være noe. Ellers tenker jeg at å jobbe på distanse faktisk kan være ok. Programmerer, grafisk designer eller oversetter kan man gjøre overalt. Anonymkode: a7af4...3b4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 I sør amerika kan du få tomt og bygge et ok lite hus for 500.000-800.000 Det er billig å leve der ca 3000 i mnd I Asia er det nok enda billigere Anonymkode: c5940...396
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 On 12/14/2021 at 12:01 AM, AnonymBruker said: Hvis du skal leve av pengene kan du trygt ta ut 75 000 - 100 000 kroner året (om du da invester det i globale indeksfond og har litt sunt folkevett). Jeg ville da valgt et sted som har dette, eller mindre som gjennomsnittsinntekt. Her kan du blant annet lese om ulike lands gjennomsnittsinntekt: https://worldpopulationreview.com/country-rankings/median-income-by-countr Men du må også sjekke reglene for oppholdstilatelse. Ofte ordner det seg om du har ok inntekt eller formue (noe du vil et a relativt til der du kommer om du tar å flytter til et billig land). Selv hadde Thailand, Argentina, Paraguay, Uruguay, Portugal vært av interesse for meg om jeg var i samme situasjonen. Hva vil du eventuelt jobbe med? Det kan være vanskelig å få jobb i utlandet. Men om du er god i engelsk kan for eksempel engelsklærer være noe. Ellers tenker jeg at å jobbe på distanse faktisk kan være ok. Programmerer, grafisk designer eller oversetter kan man gjøre overalt. Anonymkode: a7af4...3b4 Takk for gode råd! Hvor mye avkastning kan man regne med å få årlig dersom man investerer 2 millioner i det globale indeksfond (eller andre fond)? Jeg er relativt god i engelsk så det er en mulighet. Men jeg vil helst jobbe med noe annet, jeg bare vet ikke helt hva eller hvilke muligheter som finnes. Anonymkode: 16941...6fb
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Om det er andre som har gjort noe lignende og har erfaring med å ha fått jobb i lavkostland, del gjerne🙂 Anonymkode: 16941...6fb
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for gode råd! Hvor mye avkastning kan man regne med å få årlig dersom man investerer 2 millioner i det globale indeksfond (eller andre fond)? Jeg er relativt god i engelsk så det er en mulighet. Men jeg vil helst jobbe med noe annet, jeg bare vet ikke helt hva eller hvilke muligheter som finnes. Anonymkode: 16941...6fb * det i globale indeksfond Anonymkode: 16941...6fb
Skedmotun Skrevet 25. desember 2021 #9 Skrevet 25. desember 2021 dritt slag som ikke kan skape miljøet her for hjemmeland også spør om flytting til utlandet.Skeptis
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #10 Skrevet 25. desember 2021 19 minutter siden, Skedmotun said: dritt slag som ikke kan skape miljøet her for hjemmeland også spør om flytting til utlandet.Skeptis Hm? Beklager men jeg forstår ikke hva du sier. Anonymkode: 16941...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 Er det andre som har erfaringer eller tanker om det å flytte utenlands? Anonymkode: 16941...6fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå