Gå til innhold

Folk må slutte å bruke ordet «krenket» som skjellsord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bli krenket er en naturlig ting å føle om man blir behandlet urett eller noe urett rammer noen andre. 

Det er ingenting du skal skamme deg over hvis jeg eller andre krenker deg. Så fort man står opp for seg selv eller sier om i fra om noe urettferdig så blir man kalt lettkrenka. «Sett deg på krenkekrakken», «krenkefest», alle sånne vitser og dårlig humør for å rettferdiggjøre det disse idiotene holder på med. 

Fellesnevneren for mange av disse er at dem er fra livets harde skole folk og er super harry. Og har generelt liten innsikt i andre ting i livet enn deres eget og lav refleksjonsnivå til å sette seg inn i andres følelser. Det er jo derfor de mobber og kaller minoriteter for lettkrenket fordi dem står opp for seg selv og ønsker en endring i samfunnet. 

«samer er så lettkrenka og sinte

«transer er så lettkrenka og snowflakes»

«kvinner blir krenket over dickpics og er så pripne»

Og masse mer……

- Hilsen stolt krenket kvinne! 

Anonymkode: 04da3...7c6

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å bli krenket er en naturlig ting å føle om man blir behandlet urett eller noe urett rammer noen andre. 

Det er ingenting du skal skamme deg over hvis jeg eller andre krenker deg. Så fort man står opp for seg selv eller sier om i fra om noe urettferdig så blir man kalt lettkrenka. «Sett deg på krenkekrakken», «krenkefest», alle sånne vitser og dårlig humør for å rettferdiggjøre det disse idiotene holder på med. 

Fellesnevneren for mange av disse er at dem er fra livets harde skole folk og er super harry. Og har generelt liten innsikt i andre ting i livet enn deres eget og lav refleksjonsnivå til å sette seg inn i andres følelser. Det er jo derfor de mobber og kaller minoriteter for lettkrenket fordi dem står opp for seg selv og ønsker en endring i samfunnet. 

Og masse mer……

Dessverre er det ikke lengre naturlig hvor grensene for dette går. I dag krenkes man av alt.

Anonymkode: f1897...9c8

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dessverre er det ikke lengre naturlig hvor grensene for dette går. I dag krenkes man av alt.

Bare fordi noe ikke krenker deg så betyr det ikke at andre ikke kan bli krenket av det.

«Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.»

Prøv å se forbi din egen nesetipp og sett deg inn i hvorfor de blir krenket enn å bare anta og dømme dem. Intelligente folk gjør det. Mindre intelligente tenker ikke så langt og dømmer i stedet.

• Liker 8
Skrevet

Bare fordi noe ikke krenker deg så betyr det ikke at andre ikke kan bli krenket av det.

Prøv å se forbi din egen nesetipp og sett deg inn i hvorfor de blir krenket enn å bare anta og dømme dem. Intelligente folk gjør det. Mindre intelligente tenker ikke så langt og dømmer i stedet.

Jeg gjør det. Og fortsetter å bruke dette, når jeg ser folk blir krenket over en lav sko. Jeg syns ikke de fremstår som særlig intelligente heller. Mer som sytere.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og masse mer……

2/10

🥱🥱🥱

• Liker 4
Skrevet
Entern skrev (2 minutter siden):

2/10

🥱🥱🥱

???

• Liker 3
Skrevet

Enig. De som bruker krenket som et skjellsord er bare drittsekker som ikke tåler at folk sier fra at de oppfører seg dritt og mangler selvinnsikt og samfunnsinnsikt til å forstå det selv. 

Jeg blir ikke krenket når noen bruker krenket som skjellsord når jeg reagerer på dritt de gjør eller sier, men disse som blir krenket av at vi sier fra og må sutre om at andre er så krenket det er jo de som er de mest lettkrenkelige ;)

Anonymkode: 57e95...a81

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og masse mer……

❤️

Anonymkode: 6291f...5cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som du skriver så fint selv «mindre intelligente tenker ikke så langt og dømmer i stedet», så er det ekstremt mange folk som lar seg krenke, fordi de dømmer og tar det meste i verste mening. Og gjerne på vegne av andre, som overhodet ikke blir krenket selv. 

Anonymkode: ca114...6f9

• Liker 5
Skrevet

Jeg blir ikke krenket når noen bruker krenket som skjellsord når jeg reagerer på dritt de gjør eller sier, men disse som blir krenket av at vi sier fra og må sutre om at andre er så krenket det er jo de som er de mest lettkrenkelige ;)

Anonymkode: 57e95...a81

DETTE!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er drittlei av ordet «krenket». Jeg opplever det som et veldig nedlatende ord som brukes for å diskreditere og avfeie andres følelser. 

• Liker 11
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Gjenferdet skrev (8 timer siden):

Jeg er drittlei av ordet «krenket». Jeg opplever det som et veldig nedlatende ord som brukes for å diskreditere og avfeie andres følelser. 

Det er nettopp det, tenker akkurat det samme. 

Skrevet

.

Skrevet

Bare fordi man er krenket betyr det ikke at man har rett.

• Liker 11
Skrevet

Så de krenkede blir altså nå krenket av ordet krenket. Hva blir det neste?

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så enig med deg i dette. Utrolig slitsomt med alt krenkegnålet uansett tema. Noen blir alltid krenket. 

Anonymkode: a6f1c...307

• Liker 6
Skrevet
Gjenferdet skrev (15 timer siden):

😄

Anonymkode: 1117a...81f

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at "krenket", som så mange andre ord, blir fullstendig utvannet og mister sin betydning. 

Det kan være stor forskjell på å "føle seg krenket" og å faktisk bli krenket - og det er ingenting som skal til lenger. 

• Liker 7
Skrevet

Problemet er at det er gått for langt. Folk blir krenka bare man hoster i offentligheten nå til dags.

Hadde det bare vært de faktiske reelle situasjonene noen ble krenket, så hadde «krenkekrakken» ikke vært et ord vi kjente til en gang. 

Anonymkode: 47acf...0ca

• Liker 4
Skrevet
Honey Dew skrev (20 minutter siden):

Så de krenkede blir altså nå krenket av ordet krenket. Hva blir det neste?

Jeg blir krenket av at du mener at jeg er krenkende fordi jeg blir krenket av ordet krenket! 

Anonymkode: 8ba9d...e7f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...