AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #1 Skrevet 12. desember 2021 Så jeg og min man har nå en toåring, og vår venn har en unge på 4 mnd. Han har hele tiden sagt, siden ungen ble født at " Det er ikke så vanskelig som dere har sagt!" Og skryter over at han får masse søvn, og han har fri fra jobb og nyter nyfødt tiden. Alt er bare fantstisk. Han har vist fine bilder av dem sammen og alt er bare idyll. På måten han snakker på , er det som om vi har gjort noe feil, fordi vi var veldig slitne og fikk lite søvn da, og i grunnen nå også VEL! Vi er kjenner ikke forloveden hans veldig godt, men vi møttes her om dagen, første gang siden babyen ble født. Og hun er så sliten! Det viser seg at han sover med ØREPROPPER! Og han har laget seg lyd tett rom i kjelleren der han øver trommer og spiller XBOX nesten hele dagen! Jeg forstår bare ikke hvordan han kan skryte på seg å være en bra pappa? Kjenner dere slike ? Er det flere av dem? Som skryter på seg å være en fantastisk forelder, men så blir illusjonen knust? 😅 Anonymkode: da739...d1f 13
nordlending Skrevet 12. desember 2021 #2 Skrevet 12. desember 2021 Det er vel enkelt når man slipper alt ansvar. Mon tro om han tar igjen for det på andre områder i huset. 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #3 Skrevet 12. desember 2021 3 minutter siden, nordlending said: Det er vel enkelt når man slipper alt ansvar. Mon tro om han tar igjen for det på andre områder i huset. Nei, det gjør han nok ikke. Men han var veldig handy når han laget seg det lydtette rommet da! TS. Anonymkode: da739...d1f
Flamme Skrevet 12. desember 2021 #4 Skrevet 12. desember 2021 Mulig han misforstår begrepene slitsomt og vanskelig? For vanskelig er det jo ikke, men forbanna slitsomt 😅 Synes ikke alderen der var så ille, men hallo! Blir værre! 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #5 Skrevet 12. desember 2021 Tja.. jeg har en venninne som er den som snakker som om hun alltid er i en vanskelig/tøff situasjon. Særlig om jeg ikke har vært i situasjonen og har grunnlag for å uttale meg.. og oppdager til stadighet at det absolutt ikke er så ille som hun beskrev.. og får mer og mer følelsen av at hun utnyttet meg ( måtte ha sykt mye hjelp hele tiden fordi hun «var så sliten») Anonymkode: bdbde...f26
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #6 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja.. jeg har en venninne som er den som snakker som om hun alltid er i en vanskelig/tøff situasjon. Særlig om jeg ikke har vært i situasjonen og har grunnlag for å uttale meg.. og oppdager til stadighet at det absolutt ikke er så ille som hun beskrev.. og får mer og mer følelsen av at hun utnyttet meg ( måtte ha sykt mye hjelp hele tiden fordi hun «var så sliten») Anonymkode: bdbde...f26 Avsporing... Anonymkode: c8b50...e77 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #7 Skrevet 12. desember 2021 Herregud for en udugelig sopp av en mann 😩 Anonymkode: 656e4...4ff 4
Frisk Skrevet 12. desember 2021 #8 Skrevet 12. desember 2021 Jeg har vært alene med barnet mitt siden det ble født. Nyfødttiden var ganske fin. Barnet sov greit, hadde en kolikk periode, men den varte kun noen uker. Jeg hadde permisjon og fred og ro til å være mamma. Synes det er mer krevende å ha et større barn og alt som skal følges opp nå, og jobbe fullt i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #9 Skrevet 12. desember 2021 21 minutter siden, Frisk said: Jeg har vært alene med barnet mitt siden det ble født. Nyfødttiden var ganske fin. Barnet sov greit, hadde en kolikk periode, men den varte kun noen uker. Jeg hadde permisjon og fred og ro til å være mamma. Synes det er mer krevende å ha et større barn og alt som skal følges opp nå, og jobbe fullt i tillegg. Vår nyfødte sov veldig dårlig, men vi regnet jo med at hans sov mye og bare var ett stille barn. Det er jo helt greit Men det viste jo seg at deres nyfødte sover minst like dårlig som vårt, det er bare at han har ørepropper og gjør nesten ingenting med dette barnet sitt, det er moren som må gjøre alt TS. Anonymkode: da739...d1f 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #10 Skrevet 12. desember 2021 Vi hadde et prematurt hjertebarn, med alskens smerter, søvnvansker, matvansker og mer vondter, som sov lite og skrek mye. Vi har og hatt friske babyer. Nå har vi store friske barn. Sånn generelt må jeg si at stress og arbeidsmengde og kostnad med babyer og mindre barn ikke kan måle seg med det å ha større barn. Slitet man med småbarn, lover det ikke bra for senere i livet. Dere må kanskje jobbe med dere selv, for å takle «påkjenningen» bedre. Anonymkode: 3861e...154
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #11 Skrevet 12. desember 2021 Hver gang en mann sier til meg at det var jo så lett å få barn/baby så tenker jeg automatisk at det er fordi dama gjør alt. (Ikke at det har skjedd så ofte da, men et par ganger) Tror jeg ville bedt samboer ta en liten prat med ham jeg as, om det er kompisen hans så burde han tåle å høre at han godt burde bidra litt mer hjemme. Kanskje det er en oppvekker om noen utenfor og spesielt en mannlig venn reagerer på hvordan han holder på. Anonymkode: 9547a...832 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Inviter de med på en todagers hyttetur da vel, da kan han ikke snike seg unna 😉 Anonymkode: be813...433 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #13 Skrevet 12. desember 2021 Han tror sikkert han er flink og superpappa. Anonymkode: 028c1...8de 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Vår nyfødte sov veldig dårlig, men vi regnet jo med at hans sov mye og bare var ett stille barn. Det er jo helt greit Men det viste jo seg at deres nyfødte sover minst like dårlig som vårt, det er bare at han har ørepropper og gjør nesten ingenting med dette barnet sitt, det er moren som må gjøre alt TS. Anonymkode: da739...d1f Var dere så hyggelige mot denne barnemoren at dere trakk manne til side og forsøkte dere på en aldri så liten realitetsorientering? Fra utsiden kan man se det komiske i det, men hvis han lever det glade ungdomslivet med like mye ansvar som en tenåringsgutt så er det langt fra komisk. Anonymkode: c62b8...546 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 Så pinlig for dama at hun finner seg i det, og forteller nærmest fremmede om det. Og så pinlig for dere at dere aldri har utfordret han på skryte hans. Spør hvor ofte han tar babyen alene på tur for å gi mammaen litt fri, hvordan de fordeler helgemorgenene og husarbeidet. Anonymkode: 7478d...205 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi hadde et prematurt hjertebarn, med alskens smerter, søvnvansker, matvansker og mer vondter, som sov lite og skrek mye. Vi har og hatt friske babyer. Nå har vi store friske barn. Sånn generelt må jeg si at stress og arbeidsmengde og kostnad med babyer og mindre barn ikke kan måle seg med det å ha større barn. Slitet man med småbarn, lover det ikke bra for senere i livet. Dere må kanskje jobbe med dere selv, for å takle «påkjenningen» bedre. Anonymkode: 3861e...154 Det finnes ikke noen sannhet her, fordi både barn, foreldre og omgivelser er ulike. Selv om det finnes noe som sannsynligvis medfører mer stress objektivt sett, som alvorlig sykt barn eller fødseldepresjon, kan ingen definere hva som er mest stressende og vanskelig for noen andre. Det varierer hva slags påkjenninger man takler best. Men i TS sitt innlegg virker det som det er en forelder som har meldt seg helt ut og ikke deltar i noe med babyen. Og at det er grunnen til at han og kona har ulikt bilde på hvor slitsomt det er. Min mann snakket imidlertid både om lydtett rom og sove med ørepropper til venner, og sa at det var lett å ha baby. Jeg vet ikke om han syntes det var morsomt å framstille seg som lat og udugelig, eller hva det var. Jeg ble flau. Men han deltok, altså. Vi har hatt babyer uten plager som har sovet ganske godt, så ingen av oss var fryktelig slitne. Jeg tok nettene til å begynne med fordi jeg ammet, og han sov med ørepropper fordi han skulle på jobb og har litt søvnproblemer. Det blir jo noe helt annet hvis damen til TS sin venn blir utslitt og mannen ikke bidrar. Anonymkode: 35971...2bb
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 Selvfølgelig er det enkelt å ha nyfødt hvis man ikke tar noe av ansvaret. Støtter forslaget om å invitere med dere dette paret på en to dagers tur, så kan han få føle litt på hvordan det faktisk er å ha en baby. Anonymkode: d94e0...87f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så jeg og min man har nå en toåring, og vår venn har en unge på 4 mnd. Han har hele tiden sagt, siden ungen ble født at " Det er ikke så vanskelig som dere har sagt!" Og skryter over at han får masse søvn, og han har fri fra jobb og nyter nyfødt tiden. Alt er bare fantstisk. Han har vist fine bilder av dem sammen og alt er bare idyll. På måten han snakker på , er det som om vi har gjort noe feil, fordi vi var veldig slitne og fikk lite søvn da, og i grunnen nå også VEL! Vi er kjenner ikke forloveden hans veldig godt, men vi møttes her om dagen, første gang siden babyen ble født. Og hun er så sliten! Det viser seg at han sover med ØREPROPPER! Og han har laget seg lyd tett rom i kjelleren der han øver trommer og spiller XBOX nesten hele dagen! Jeg forstår bare ikke hvordan han kan skryte på seg å være en bra pappa? Kjenner dere slike ? Er det flere av dem? Som skryter på seg å være en fantastisk forelder, men så blir illusjonen knust? 😅 Anonymkode: da739...d1f Når du møter vennen din så si at mulig han ikke er sliten, men dama hans ser ut som et slitent vrak. Si at han kan ta alt ansvaret for ungen, på natta også og så kan dere ta praten om hvor slitsomt det er med baby om 2 mnd til Anonymkode: e5c22...697
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): babyer og mindre barn ikke kan måle seg med det å ha større barn. Anonymkode: 3861e...154 Ikke enig! Å ha en baby som sover ekstremt dårlig, sånn at man blir så ødelagt at man ikke engang får til å sove de korte periodene barnet sover, dét er det absolutt verste! Søvn er faktisk en primærbehov man må dekke for å leve. Å sove 2-3 timer usammenhengende i døgnet over tid er rett og slett farlig for helsa, i tillegg til at man går rundt med en skikkelig fæl følelse i kroppen hver dag. Å følge opp unger, gi omsorg, sette grenser og å ha det travelt er ting jeg liker og mestrer. Alt faller allikevel sammen når jeg (nesten) ikke sover. Anonymkode: ed193...49b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå