Gå til innhold

Mine familie ser ned på kjæresten min fordi han er arbeidsløs, og ser opp til den nye kjæresten til søsteren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min familie ser ned på min kjæreste fordi han har tatt en utdanning som det er vanskelig å få noe fast med, og er arbeidsløs fortiden. De sier at vi ikke burde få barn, faren min sier at "han ikke regner kjæresten min for en dritt". Min søster fikk seg kjæreste i sommer, som tjener godt, ser bra ut og har en etterspurt utdannelse, og faren min og resten av familien er veldig begreistret for ham. Faren min spør ham til råds angående investeringer etc. Moren min har allerede invitert ham hjem til oss over nyttår for å feire med oss. Brødrene mine sier at kjæresten min er en fattiglus, men søsteren min sin kjæreste er kul mv.

Det preger meg i så stor grad at jeg vurderer å bare være med familien til kjæresten over jul, kan dere skjønne det? Jeg synes det er veldig vanskelig å ha det sånn.

Anonymkode: 23f02...210

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg godt. Tilbring jula med de du vil.

Anonymkode: 1b554...d47

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, min familie ser ned på min kjæreste fordi han har tatt en utdanning som det er vanskelig å få noe fast med, og er arbeidsløs fortiden. De sier at vi ikke burde få barn, faren min sier at "han ikke regner kjæresten min for en dritt". Min søster fikk seg kjæreste i sommer, som tjener godt, ser bra ut og har en etterspurt utdannelse, og faren min og resten av familien er veldig begreistret for ham. Faren min spør ham til råds angående investeringer etc. Moren min har allerede invitert ham hjem til oss over nyttår for å feire med oss. Brødrene mine sier at kjæresten min er en fattiglus, men søsteren min sin kjæreste er kul mv.

Det preger meg i så stor grad at jeg vurderer å bare være med familien til kjæresten over jul, kan dere skjønne det? Jeg synes det er veldig vanskelig å ha det sånn.

syns de har et poeng. Prøver han å få seg jobb da? hva er det han har utdannelse i? er det yrkesrettet i det hele tatt?

• Liker 8
Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

syns de har et poeng. Prøver han å få seg jobb da? hva er det han har utdannelse i? er det yrkesrettet i det hele tatt?

De har et poeng i at de kan se ned på andre mennesker, og si at de "ikke regnes for en dritt" på grunn av arbeidsledighet i den største samfunnsøkonomiske krisen Norge har hatt i lang tid? 

JAWOHL MEIN FRAU. Litt av et menneskesyn.

Ellers TS: Dump familien, feir med typen 

• Liker 22
Skrevet

Herregud for en jævli gjeng. De støtter hverandre kun i medgang? Enn den dagen en av dere andre blir kronisk eller langvarig syk, skal vedkommende baksnakkes og skyves ut?

Jeg hadde aldri godtatt å høre slikt snakk om min samboer. Har du stått opp for han? Gjort det klart at du ikke aksepterer det? Eller er du selv redd for å bli utstøtt? 

Anonymkode: 02838...065

• Liker 12
Skrevet

Du blir trakassert av familien din, så selvfølgelig bør du vurdere å feire jul et annet sted.

• Liker 9
Skrevet

jeg er enig I at man ikke bør få barn hvis man er arbeidsledig. Jeg skjønner også at foreldre reagerer på at han er arbeidsledig. Det trenger ikke bety at se ikke liker han, men at de er bekymret. De vet jo ikke noe om hvordan han forholdet seg til arbeidsledigheten og hva slags mål han har i livet?

Feks gjør han noe for å få jobb? Er han aktiv på å sende søknader Feks, eller gidder han ikke (siste er bekymringsfullt). Er han villig til å ta omtrent hvilken som helst jobb? (ja= positivt) nei=kan tale negativt. Og hvis han ikke får jobb, er han Feks villig til å utdanne seg innen et annet fagfelt yrke i fremtiden? 

De kan også være bekymret for at han skal snylte på deg, eller ikke skal bidra nok til det økonomiske hvis dere skulle flytte sammen. Feks du betaler omtrent alltid for noe, fordi han ikke har så mange penger fordi han er uten jobb.

Du må nesten gi det litt tid.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fy så overfladisk familien din er. Hadde ikke orka feire jul med dem! Feire heller jul med kjærestens familie så kan du kose deg!

Anonymkode: bc965...d13

• Liker 8
Skrevet

Sånn var familien min også. En ekte drittfamilie som ikke unnet oss noe bra. Hva skal man med sånn familie? Så lenge han ikke er latsabb som ikke jobber for å endre livet sitt så stå med han. 

Anonymkode: 8efd5...33e

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår familien godt. Spesielt hvis kjæresten din visste at han kom til å slite med å få jobb etter endt utdannelse. Det er ren idioti å utdanne seg til arbeidsløshet.

Anonymkode: 0efc1...75d

• Liker 3
Skrevet

Så lenge kjæresten din er en god og snill mann og oppriktig glad i deg, er det vel forsåvidt likegyldig for familien din om han har jobb eller ikke.... Tenker at det viktigste for meg som mor, er at barnet mitt finner seg en partner med god personlighet.

Synes familien din virker svært overfladisk. 

Anonymkode: 5d73c...81f

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner at familien din er skeptisk til en arbeidsledig partner. Det kan gi mye problemer for deg hvis dere får barn.

Samtidig så er det noe med måten man snakker om andre som er veldig ugreitt. Å kalle han for en dritt og fattiglus, sånn sier man bare ikke. 

Anonymkode: 1fa7d...704

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (9 timer siden):

Selvsagt har de ikke ett poeng 

Anonymkode: ebe9a...04d

• Liker 5
Skrevet

Hadde droppet egen familie og feiret med kjæresten sin

Anonymkode: ebe9a...04d

• Liker 2
Skrevet

Er du under 18 og bor med foreldrene dine? Hvis ikke, hvorfor bry seg om hva de synes og hvorfor ha kontakt med folk som ikke respekterer deg? 

Anonymkode: 69cde...01e

• Liker 4
Skrevet

En ting jeg har lært i livet er å aldri se ned på andre eller undervurder andre. Har sett flere ganger der noe plutselig gjør det veldig bra allikavel. 
Har flere eksempler. Har sett flere har reist etter nederlag og kommet veldig sterkt tilbake.

Prøv å ignorer det familien sier, ikke sikkert dem sier det for å være slem mot deg, men kanskje bare dem er litt bekymret for din økonomiske fremtid. 
Typen din har jo en utdannelse, så bare det er jo veldig bra. Er du glad i ham og ønsker å satse på ham, så viktig du støtter ham i forhold til å fortsette å søke jobber osv. 

Og ikke sikkert han får drømmejobben der og da, men viktig å bare komme seg inn på jobbmarked og begynne en plass.

Vet også om en som ikke fikk noe særlig jobb etter utdannelsen. Han tok masse «på gulvet jobber» i starten. Fikk også jobb igjennom ett kjent firma, men dog via NAV som arbeidstrening.

Nå i dag så er han blitt mange millionær og gjør det svært godt.

Anonymkode: 38a63...b9d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner at du ikke gidder å tilbringe jula i dyrehagen. Herregud.

Anonymkode: 870bd...b95

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som om du slekter på noen med cluster B. 

Anonymkode: 36fa9...8b2

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg skjønner at familien din er skeptisk til en arbeidsledig partner. Det kan gi mye problemer for deg hvis dere får barn.

Samtidig så er det noe med måten man snakker om andre som er veldig ugreitt. Å kalle han for en dritt og fattiglus, sånn sier man bare ikke. 

Anonymkode: 1fa7d...704

Hvor har vi kommet som et samfunn når vi har forståelse for slik oppførsel? Det er ikke bare at de kaller han for fattiglus og dritt som er «ugreit», men den enorme arrogansen og deres pompøse livssyn. Totalt mangel på respekt for andre og sine egne barn. Oppå dette tar kjæresten til søsteren inn i varmen. Jeg hadde dumpet familien på flekken og de alle fortjener en hard fik på labbene. Jeg spyr. 

De kan umulig ha mye mellom ørene. 

Endret av Becky
  • Liker 3
Skrevet
tussi84 skrev (9 timer siden):

jeg er enig I at man ikke bør få barn hvis man er arbeidsledig. Jeg skjønner også at foreldre reagerer på at han er arbeidsledig. Det trenger ikke bety at se ikke liker han, men at de er bekymret. De vet jo ikke noe om hvordan han forholdet seg til arbeidsledigheten og hva slags mål han har i livet?

Feks gjør han noe for å få jobb? Er han aktiv på å sende søknader Feks, eller gidder han ikke (siste er bekymringsfullt). Er han villig til å ta omtrent hvilken som helst jobb? (ja= positivt) nei=kan tale negativt. Og hvis han ikke får jobb, er han Feks villig til å utdanne seg innen et annet fagfelt yrke i fremtiden? 

De kan også være bekymret for at han skal snylte på deg, eller ikke skal bidra nok til det økonomiske hvis dere skulle flytte sammen. Feks du betaler omtrent alltid for noe, fordi han ikke har så mange penger fordi han er uten jobb.

Du må nesten gi det litt tid.

Men hvem er foreldrene til å fortelle sin voksene datter om deres livsvalg, først og fremst? For det andre, arbeidsledighet kan skje den beste. Bekymret?? Ved å dra typen til søsteren inn i varmen , men la hun og typen stå ute i kulda? For meg høres det ut som en familie som ikke kunne brydd seg mindre.. her er det fasade som hersker. 
Jeg syntes ikke ts skal «gi det tid», som om hun må vente på at de skal akseptere typen. Nei, jeg blir kvalm (igjen). Norge altså, vi kan det å være overfladiske!! ☺️🙌🏻

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...