AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #61 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det selges jo flere gode biler enn dårlige. Så at mange kjøper den er jo sånn sett et kvalitetsstempel. Synes ikke bilen blir mer kjedelig av at andre eier en variant av den.. På samme måte som at en populær Audi etron ikke blir det heller. Men jeg personlig synes selv nye fossilbiler er gammeldagse og kjedelige etter å ha kjørt el noen år, så smaken er som baken ☺️ Anonymkode: 172c8...1cb Tja, det kan vel også ha med pris å gjøre. At man firer litt på kravet til kvalitet bare prisen blir lav nok. Uten at det nødvendigvis gjelder TM3. Her er vel Leaf mer skyldig. Jeg er nok bare skrudd sammen sånn at når jeg til stadighet pumpes full av synsinntrykk fra ett produkt, så blir det tilsvarende lite attraktivt å eie selv, og således "kjedelig". Sikkert fordi jeg ønsker å skille meg litt ut fra "alle andre". Dermed var også Audi e-tron borte fra ønskelista når jeg skulle ha meg ny bil. Audi e-tron GT derimot. Verken gammeldags eller kjedelig Anonymkode: ab45b...f61 2
jabx Skrevet 21. desember 2021 #62 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 0.42): Ja, det er klart, om du liker å kjøre samme bil som sikkert 15 av naboene på boligfeltet, så er nok TM3 et bra valg det. Personlig synes jeg alle Teslaer er "kjedelig" nettopp fordi det er så sabla mange av de, jeg møter hundrevis av dem på vei til og fra jobb hver dag (halvtimes pendling til/fra Oslo). Så det ble noe annet enn Tesla på meg, en bil jeg blir glad av å både kjøre og å se på. Anonymkode: ab45b...f61 Hvis man skal være så fryktelig original så får man bruke sykkel eller lignende da. Ellers går det an å omlakkere eller legge på folie så man får en annen farge f.eks. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #63 Skrevet 21. desember 2021 Det går an å være svært så original med elbil nå: https://spartan.mwmotors.cz/ev-traditional/ Det er også en påminnelse om den vedvarende kostnadsforskjellen på fossil og el, enn så lenge. Bensinbilen koster vel 80000 kr i Russland, den konverterte glideren ferdig til salgs nærmere 400000 kr. Anonymkode: a5ae6...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #64 Skrevet 22. desember 2021 Hvis du ikke vil lade, lade, lade, ladekø velg en tesla 3 lr. spesielt om vinteren i -15 Anonymkode: 47feb...b08 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #65 Skrevet 22. desember 2021 Bare ikke gjør samme feil som disse: https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/a7qdX2/batterikollaps-i-aatte-aar-gammel-tesla-model-s-dette-sier-importoerene-om-levetid-paa-batteriet Anonymkode: eef4c...292
jabx Skrevet 22. desember 2021 #66 Skrevet 22. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare ikke gjør samme feil som disse: https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/a7qdX2/batterikollaps-i-aatte-aar-gammel-tesla-model-s-dette-sier-importoerene-om-levetid-paa-batteriet Anonymkode: eef4c...292 Det virker som de har basert seg nesten bare på hurtiglading? Det er klart det sliter på batteriet. Men batteriet skal nok uansett vare mer enn åtte år. Endret 22. desember 2021 av jabx 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #67 Skrevet 23. desember 2021 3 hours ago, jabx said: Det virker som de har basert seg nesten bare på hurtiglading? Det er klart det sliter på batteriet. Men batteriet skal nok uansett vare mer enn åtte år. Nei det stemmer ikke, det som står i artikkelen er: Filippa Myhrberg sier at de før batterikollapsen hurtigladet rundt 20 minutter hver helg. Hjemme ble bilen ladet i maksimalt tre timer og aldri til mer enn 80 prosent. Anonymkode: afd9c...a4c
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #68 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei det stemmer ikke, det som står i artikkelen er: Filippa Myhrberg sier at de før batterikollapsen hurtigladet rundt 20 minutter hver helg. Hjemme ble bilen ladet i maksimalt tre timer og aldri til mer enn 80 prosent. Anonymkode: afd9c...a4c så hva var problemet med den korte levetiden? Anonymkode: 9c18e...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #69 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): så hva var problemet med den korte levetiden? Anonymkode: 9c18e...cd8 Problemet er at bilen trenger nytt batteri. Dette koster dem mellom 150-200k å fikse og blir ikke dekt av garanti da bilen er over 8 år gammel. Anonymkode: eef4c...292
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #70 Skrevet 23. desember 2021 Jeg tror kanskje de prøvde å spørre om årsaken? Greia er jo at dette er nyhetsverdig fordi de fleste batterier varer mye lengre enn dette. Det er et kjipt unntak for dem det gjelder, men et unntak lel. Og så...denne: Anonymkode: a5ae6...9fc
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #71 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei det stemmer ikke, det som står i artikkelen er: Filippa Myhrberg sier at de før batterikollapsen hurtigladet rundt 20 minutter hver helg. Hjemme ble bilen ladet i maksimalt tre timer og aldri til mer enn 80 prosent. Anonymkode: afd9c...a4c Den nye eieren ladet på den måten ja. Men den tidligere eieren har nok basert seg på kun superladere - og fikset bilen på ymse steder uten å ha historikken. Anonymkode: 172c8...1cb
-jk- Skrevet 23. desember 2021 #72 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Den nye eieren ladet på den måten ja. Men den tidligere eieren har nok basert seg på kun superladere - og fikset bilen på ymse steder uten å ha historikken. Anonymkode: 172c8...1cb Dette er mulig å lese ut med en ODBC-adapter, en adapterkabel og mobiltelefon/nettbrett. Da kan man se f.eks hvor stor del av ladestrømmen som er hurtigladet, hvor stor variasjon det er mellom cellegruppene i batteriet osv. Det kan være greit å få noen med peiling til å sjekke en slik eldre bil før man kjøper.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #73 Skrevet 23. desember 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Den nye eieren ladet på den måten ja. Men den tidligere eieren har nok basert seg på kun superladere - og fikset bilen på ymse steder uten å ha historikken. Anonymkode: 172c8...1cb Dette står det ingenting om i artikkelen, så det blir bare synsing fra din side Anonymkode: afd9c...a4c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #74 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 24.12.2021 den 0.21): Dette står det ingenting om i artikkelen, så det blir bare synsing fra din side Anonymkode: afd9c...a4c Det står ikke noe om noe annet heller, så da er vi like gode 🙂 Men feilen teslaen er forenelig med for mye superlading og/eller at bilen har stått med 100% over lang tid flere ganger. Som -jk- skrev, er det enkelt å finne ut av før man kjøper. Akkurat som man bør undersøke feks girkasse eller en av fem hundre andre ting om man kjøper brukt fossilbil som har gått 200k km. Anonymkode: 172c8...1cb
Fame Skrevet 26. desember 2021 #75 Skrevet 26. desember 2021 Jeg er veldig fornøyd med min Zoe fra 2016 kort rekkevidde, men passer perfekt til og fra jobb + bykjøring
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #76 Skrevet 26. desember 2021 Superfornøyd med Tesla Y. Prøvekjørte mange elbiler før vi bestemte oss. Vanskelig å komme med anbefalinger når du ikke sier noe om hvilket behov du har for størrelse, kjørelengde, pris osv. Anvefaler deg å prøvekjøre flere. Anonymkode: ddcdd...e78
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #77 Skrevet 26. desember 2021 I motsetning til tyskerne så kan Tesla å bygge elbiler Anonymkode: 08c0d...232
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #78 Skrevet 26. desember 2021 Vi har tesla modell y, og den er helt fantastisk å kjøre, god plass og lang rekkevidde. Anonymkode: b4fc1...593
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #79 Skrevet 26. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: I motsetning til tyskerne så kan Tesla å bygge elbiler Anonymkode: 08c0d...232 haha! Den nye mercedesen har hittil hatt 8 tilbakekallinger. Og kjøp gjerne en brukt 10 år gammel brukt mercedes om du vil brenne penger og bli gooooodt kjent med en bilmekaniker. Anonymkode: 47feb...b08 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå