Gå til innhold

Hvordan beskytter dere dere selv når dere blir angrepet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virkelig viktig spørsmål her. Hvordan beskytter dere dere selv når dere blir angrepet? Jeg mener ikke at noen bare slår deg. Si at noen angriper deg med en slags stump gjenstand eller noe. Hva gjør du?

Anonymkode: da90b...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det et viktig spørsmål?

Skrevet

Slåss for livet, åpenbart, men fokus er å komme seg unna. Slåsskamp mot folk med våpen er ikke bra. Unngå hvis du har noen som helst mulighet.

Har blitt overfalt med stump gjenstand. Fikk inn et par slag, men var jævlig heldig som kom meg unna med et par digre blåmerker.

Skrevet

1. Kom deg unna

2. Finn noe å holde avstand med, noe lenger å slå med eks plankebit staur ledning eller

3. Finn noe å beskytte deg med eks kjøkkenstol, du holder bena mot angriper.

4. Jeg er ingen nærkampekspert så gjør helst punkt 1.

• Liker 2
Skrevet
jabx skrev (25 minutter siden):

Hvorfor er det et viktig spørsmål?

Fordi det er 40-50% prosent sjanse for at du blir angrepet minst en gang i løpet av livet.

• Liker 1
Skrevet

Da har jeg et problem siden jeg ofte går i frys ved direkte konfrontasjon. 

Men så kan adrenalinet også slå til og da har jeg endt opp med å bite hardt i en skulder for å slippe unna. Beskytter hodet hvis jeg kan, og beina. For de trenger jeg for å løpe. Gripe nærmeste ting ellers så går jeg alltid med nøkler i lomma. 

Anonymkode: 5f907...5d8

Skrevet

Tar en grein og vifter vilt med den.

Anonymkode: be83f...da6

Skrevet

Det er vel som oftest en foranledning hvor man kan gjenkjenne tegn på fare som gir mulighet for at man kan unngå en farlig situasjon før den utarter seg. For egen sikkerhet tror jeg kanskje man har aller mest å hente der.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville antagelig skreket og ropt på hjelp, mens jeg forsvarte meg det jeg kunne. 

Heldigvis ikke noe jeg har opplevd. 

Skrevet

Jeg trener krav maga, nettopp pga selvforsvar. Noe jeg anbefaler alle jenter/kvinner å lære seg. 

Anonymkode: 0e502...9c7

• Liker 1
Skrevet

Er det en mann som angriper, så tror jeg virkelig ikke at jeg har noen særlig sjanse til å forsvare meg. Men hadde prøvd å få til et realt ballespark. 

Skrevet

Jeg har korte bein og er lubben, enhver angriper vil klare å ta meg igjen om jeg løper. Kan ikke selvforsvar heller. Så jeg tenker jeg hyler etter hjelp så lenge jeg kan, beskytter hode/ansikt mest mulig og håper jeg overlever.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 23.10):

Virkelig viktig spørsmål her. Hvordan beskytter dere dere selv når dere blir angrepet? Jeg mener ikke at noen bare slår deg. Si at noen angriper deg med en slags stump gjenstand eller noe. Hva gjør du?

Man må bare prøve å løpe hvis man er fysisk underlegen.

Anonymkode: fd90c...cdc

Skrevet

Jeg er liten og ikke spesielt rask eller sterk, så om noen angriper meg har de lett match. 

Jeg har blitt angrepet av ektefelle og far en del ganger, og sant å si ender jeg da i veggen og golvet, rett og slett. 

Om jeg skulle gått inn i en slik kamp forberedt, hadde det vært med en tapetkniv mellom fingrene. Jeg ville satset på å kutte akilles/knehasen og deretter løpe som faen. 

Anonymkode: 70131...cc1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er liten og tjukk, men jeg slår relativt hardt og er god på sparking. Hadde jeg i tillegg hatt tilgang til en kniv så skulle jeg nok fått tatt igjen. Om jeg hadde overlevd spørs, men kunne nok ha skada fyren.

Anonymkode: 1ce77...fdd

• Liker 1
Skrevet

Ville gjort en kombi av det jeg har lært på kickboxing og spark i skrittet.

Anonymkode: da4d7...3bb

Skrevet

Jeg har blitt angrepet med skrutrekker, og kroppen tok egentlig bare overhånd. Jeg tok tak i skrutrekkeren med den ene hånda, vred om, sparket han i skrittet, tok tak i luggen, å løp alt jeg maktet og hadde helt til han smalt hodet i en betongvegg. Rakk egentlig ikke å tenke før han besvimte. Jeg jobbet i et veldig utsatt yrke, hvor det dessverre hender at vi blir utsatt for vold, selv om den ikke pleier å være like drastisk som dette tilfellet. 

Anonymkode: ecfb3...0fb

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (1 time siden):

Er det en mann som angriper, så tror jeg virkelig ikke at jeg har noen særlig sjanse til å forsvare meg. Men hadde prøvd å få til et realt ballespark. 

Bruk kneet, det er mest effektivt.

Hvis du har riktig (les: hardt, gjerne spisst) fottøy er et hardt spark i kneet veldig bra.

Skrevet

Jeg har sett veldig mange actionfilmer og kan lett ta ut 3-4 menn av tilsvarende størrelse. 

Skrevet
KvinneMannen skrev (8 timer siden):

Jeg har sett veldig mange actionfilmer og kan lett ta ut 3-4 menn av tilsvarende størrelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...