AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #421 Skrevet 30. mai 2022 Noen er bare penere uten sminke. I mitt tilfelle ser jeg mye finere og frechere ut uten. Og det er ikke pga at jeg er så dårlig på det. Har hatt profesjonelle til å gjøre det flere ganger. Og funker like dårlig da. Av og til har jeg på bittelitt. Men reagerer alrgisk ved mye bruk, og får rennende øyne. Og maskara striper nedover kinnene er ikke pent, selv med vannfast får jeg det. Tåler det en dag eller to, så det får holde til ekstra anledninger. Anonymkode: 2794e...3ba
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #422 Skrevet 30. mai 2022 Du trenger ikke forstå. Du trives med, og jeg trives uten. Helt greit det. Anonymkode: 1d46e...660 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #423 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 23.16): Syns de i det minste kan bruke maskara. Alle ser bedre ut med litt maskara. Anonymkode: d4104...d89 Den beskjeden fikk jeg av ei teit kjerring på et jobbintervju en gang. Ble så satt ut, at jeg ikke klarte å reagere ordentlig. Angrer på ar jeg ikke reiste meg og gikk. Ville ikke ha jobben engang. Hespetre. Anonymkode: 1d46e...660 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #424 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 23.07): Jeg er 38 år og veldig glad i sminke. Jeg bruker ikke mye og mener selv jeg er flink til å sminke meg. Jeg har flere bekjente som aldri bruker sminke, og jeg synes det er så rart. Litt maskara og litt pudder gjør jo milevis forskjell på kvinner. To av disse er single og naturlig vakre, men jeg klør i fingrene å prøve litt make up på de. Jeg tror men tiltrekkes av kvinner som er opptatt av egenpleie. Jeg har selfølgelig aldri foreslått dette, men blitt spurt hvis noen skal i bryllup osv. Jeg bruker nøyaktig 6 min på sminke hver morgen. Anonymkode: a9404...a35 Hva med menn? De blir sikkert også penere med sminke? På avstand, selvsagt, på nært hold ser man jo godt at det er sminke. Eller er det bare kvinner som er så stygge at du synes de bør fikses på? Man kan være opptatt av egenpleie uten å male på seg et forbedret utseende eller farge håret, skjønner du. Ved å trene, spise sunt, vaske og stelle seg, børste håret, file negler, sørge for passe fuktighet i huden etc. Personlig skjønner jeg ikke at så mange både kvinner og menn tillater seg å være så dvaske i kroppen, men når man er mer opptatt av sminke og negler enn at å lage god mat fra bunnen og å trene hver dag så blir det jo sånn. Jeg klør likevel ikke i fingrene etter å endre dem, det skader jo ikke meg om andre er litt dvaske, eller gå med eller uten sminke. Så lenge ikke de klemmer meg når de har på sminke i hvert fall, og kliner gørret på meg, klærne mine eller møblene mine. Anonymkode: 6064a...917
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #425 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 3.19): Det er et typisk norsk feministisk fenomen å ikke gidde/ ville bruke sminke. Kvinner i mange andre land tar mye mer vare på utseendet enn norske kvinner. At menn/ kjæresten sier at «de liker deg bedre uten sminke» er bare fordi han ikke vil at andre menn skal sikle på deg når du bruker sminke. ALLE kvinner blir såklart penere og freshere av å bruke litt sminke, spesielt etter fylte 30 år og oppover.... Å si noe annet er som å hardnakket påstå at «alle babyer er søte». Nei, alle babyer er ikke søte. Anonymkode: 93b12...aee Du mente sikkert alle mennesker? Menn blir nemlig også penere med mascara og litt concealer rundt nesevingene og på evt kviser eller røde flekker. men somehow er det ingen som krever det av dem. Anonymkode: 6064a...917 2
Calypso Skrevet 31. mai 2022 #426 Skrevet 31. mai 2022 Jeg liker å sminke meg men gidder ikke hver dag.. hva menn foretrekker bryr jeg meg ikke om. 1 1
Rosatoast Skrevet 31. mai 2022 #427 Skrevet 31. mai 2022 Jeg er i slutten av tyveårene nå og har ikke brukt sminke på snart 3 år. Har en perfekt hud i ansiktet, mørke velformede bryn, naturlig store lepper høye kinnbein . Så jeg er veldig naturlig vakker, og det er kanskje det komplimentet jeg får oftest av både kvinner og menn i alle aldere. Er meget fornøyd med mitt utseende og ser mye yngre ut enn det jeg er . Samboeren min liker meg best uten sminke, og jeg liker meg best uten sminke. Var glad i sminke før, men da var jeg også usikker på meg selv, følte meg ikke pen nok, følte huden min var stygg. Slik føler jeg det ikke lengre, har selvtillit og føler meg pen. Jeg er flink med hudpleie og egenpleie, og bruker heller økologisk self-tan drops i ansiktet når jeg vil freshe meg litt . Jeg trenger ikke mascara for å se mer våken eller opplagt ut, men noen trenger kanskje det. Sminkeindustrien og hudpleieindustrien er helt sykt, så mye kjemikalier, dyretesting - svært dårlig for kroppen og miljøet. Så jeg bruker helst kropps/hudpleie som er økologisk, vegansk, ikke-dyretestet og uten en del stoffer i. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå