Gå til innhold

Forstår ikke kvinner som ikke bruker sminke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sminker meg når jeg skal ut på noe, f.eks venninnekveld, selskap osv. Sminker meg svært sjelden i hverdagen, rett og slett fordi jeg ikke gidder.

Anonymkode: 70df5...828

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det må være utrolig deilig å bare kle på seg, pusse tenner og sette seg i bilen på morgenen når man skal på jobb.  Hadde jeg ikke sminket meg hadde jeg sovet ihvertfall 15-20 min ekstra.  Bonus også om man har hår som man bare kan sette i en hestehale på 2 min,(mitt er så bustete at jeg er nødt til å spraye vann i det for at det skal legge seg noenlunde) Da er man jo klar 5 min etter man har stått opp. 

Anonymkode: fb2be...9ef

• Liker 2
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 22.28):

Jeg har sminket meg mer eller mindre daglig i 37 år, når det det vanlig å se/oppdage disse skadene??

orker ikke liste opp når det tar 2 min for deg å finne kunnskapen på nett altså

Anonymkode: 51ec6...a6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 22.28):

Jeg har sminket meg mer eller mindre daglig i 37 år, når det det vanlig å se/oppdage disse skadene??

min bestefar røyket til han var 90.. fikk aldri kreft!!bare sånn for å følge logikken din..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår meg ikke på menn som ikke bruker sminke. De burde iallfall fikset øyenbrynene litt, og maskara hadde gjort seg på de aller fleste menn.

Anonymkode: 2a889...27e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 4/15/2022 at 7:47 PM, AnonymBruker said:

Jo du blir penere av det. 

For hvem? For deg, og Idar og Yngve og Reidar og William og Geir og Sander? Er det greit om noen andre har sine egne preferanser?

Anonymkode: c0689...109

AnonymBruker
Skrevet

Det er et typisk norsk feministisk fenomen å ikke gidde/ ville bruke sminke. Kvinner i mange andre land tar mye mer vare på utseendet enn norske kvinner. At menn/ kjæresten sier at «de liker deg bedre uten sminke» er bare fordi han ikke vil at andre menn skal sikle på deg når du bruker sminke. 

ALLE kvinner blir såklart penere og freshere av å bruke litt sminke, spesielt etter fylte 30 år og oppover.... 

Å si noe annet er som å hardnakket påstå at «alle babyer er søte». Nei, alle babyer er ikke søte. 

Anonymkode: 93b12...aee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er et typisk norsk feministisk fenomen å ikke gidde/ ville bruke sminke. Kvinner i mange andre land tar mye mer vare på utseendet enn norske kvinner. At menn/ kjæresten sier at «de liker deg bedre uten sminke» er bare fordi han ikke vil at andre menn skal sikle på deg når du bruker sminke. 

ALLE kvinner blir såklart penere og freshere av å bruke litt sminke, spesielt etter fylte 30 år og oppover.... 

Å si noe annet er som å hardnakket påstå at «alle babyer er søte». Nei, alle babyer er ikke søte. 

menn i andre land tar bedre vare på utseendet også. Men det bryr ikke jeg meg om. Mannen min liker meg best uten og han er sinnsykt ærlig. Og ikke sjalu.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er sammen med ei utenlandsk dame på omtrent 50, som ikke bruker noe sminke. Det var noe av det som gjorde at jeg ble tiltrukket av henne, og jeg foretrekker at hun ikke sminker seg. Uten at jeg legger meg bort i det.

Anonymkode: c0689...109

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid for dårlig tid før jobb, så om jeg kommer seint MED sminke på så ville det sett helt teit ut! 

Anonymkode: 61061...d5e

AnonymBruker
Skrevet
On 12/11/2021 at 11:07 PM, AnonymBruker said:

Jeg er 38 år og veldig glad i sminke. Jeg bruker ikke mye og mener selv jeg er flink til å sminke meg. 

Jeg har flere bekjente som aldri bruker sminke, og jeg synes det er så rart. Litt maskara og litt pudder gjør jo milevis forskjell på kvinner. To av disse er single og naturlig vakre, men jeg klør i fingrene å prøve litt make up på de. Jeg tror men tiltrekkes av kvinner som er opptatt av egenpleie.

Jeg har selfølgelig aldri foreslått dette, men blitt spurt hvis noen skal i bryllup osv. 

Jeg bruker nøyaktig 6 min på sminke hver morgen. 

Anonymkode: a9404...a35

Du høres litt grunn ut. Og egenpleie har ingenting med sminke å gjøre. 

Anonymkode: c2209...a26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stygge kvinner sminker seg slik at den kan få den beste mulige partneren. 

190 No makeup Vs Full face of Makeup ideas | makeup, power of makeup, without  makeup

Anonymkode: 94907...093

Skrevet

Bruker ikke sminke. Liker det bare ikke :) Men, retter eller bølger hår, kler meg i hverdagsfine klær og sko, dusjer og pusser tenner, bruker neglelakk :)

er rødhåret og blek 🫣 Men! Farger og vokser bryn, å farger vippene bare for og få litt kontraster i fjeset. Men det er jo ikke ukentlig jeg gjør dette, booker time når jeg ser at det trengs.

aldri hatt problem og få kjæreste 🥳

og flere av venninnene mine bruker ingen eller minimum med sminke. 

ironisk er at jeg har ei sykt flott venninne, sminker seg bra, er utdannet hudpleier, har veldig bra klesstil. Er 30 år og aldri hatt fast forhold. Så sminke er ikke svar på alt her i verden 🫡

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

190 No makeup Vs Full face of Makeup ideas | makeup, power of makeup, without  makeup

Hun er jo ikke stygg. Men dere forventer at hun ser ut som bilde nr 2 uten sminke 🤦‍♀️ ingen SER sånn ut! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun er jo ikke stygg. Men dere forventer at hun ser ut som bilde nr 2 uten sminke 🤦‍♀️ ingen SER sånn ut! 

Synes hun var penest uten jeg 😬

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg følger den ene snap kanalen som heter "unge foreldre" og jeg ser at, å det er så teit. 90% har lagt på alt for store vipper, å sminke seg generelt likt. Går i samme klær. 

Dette er da unge jenter, men ting er jo ikke orginalt lenger. Man skal liksom være lik alle andre, Selvom det kanskje ikke passer/kler en. Det er ei greie når man er 14, å har fjortis tiden. Men syns det er leit og tåpelig at man enda føler at man må ha sminke/vipper for og være fin. Man MÅ ikke ha sminke for og være pen!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er et typisk norsk fenomen å tillegge andre holdninger og meninger de faktisk ikke har. Jeg er ikke feminist, jeg sminker meg til date/fest osv. Ikke fordi jeg ikke gidder, men fordi jeg foretrekker å være mer anonym enn jeg er med sminke på. Det er nemlig et typisk mannlig fenomen å ikke klare å la oss jenter/damer være i fred hvis vi ser bra ut. Typisk mannlig fenomen å tro at vi kler og sminker oss for DEM der vi går på Rema og handler. En mann som ber meg ut når jeg ser ut som meg selv, har stor sjans for et ja dersom jeg liker ham. De som sikler og tafser når jeg er dolla opp får utelukkende nei. Menn krever og tror de fortjener den peneste dama uten en tanke på hvordan de selv er. Jeg gjør meg fin for min mann når jeg er i et forhold, hva resten av den mannlige (og kvinnelige) befolkning mener om mitt usminkede jeg når jeg er singel er meg faktisk revnende likegyldig.

Anonymkode: df11f...071

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du mener at den kvinnen var stygg er dette et utrolig dårlig eksempel, hun var jo sjeldent pen både med og uten sminke. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bah.

Jeg kjenner mange feminister som er makeup junkies i tillegg.

Skrevet

Mange kvinner bruker sminke for seg selv, ikke for partneren sin. 

De fleste menn vet ikke når kvinner sminker seg. Jeg liker f. eks makeup no makeup som ser veldig naturlig ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...