Gå til innhold

Forstår ikke kvinner som ikke bruker sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rosaullteppe skrev (1 time siden):

Jeg syntrs det er litt rart at ikke alle jenter sminker seg bittelitt... Man føler seg så mye freshere...

Jeg hadde aldri følt meg "freshere". Jeg hadde fått et intenst behov for å gni smørja bort og bli ren i ansiktet igjen. :) 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym373 skrev (På 12.12.2021 den 17.05):

? Er jo basert på det jeg selv har sett, følte du deg truffet ? 

Nei, følte meg ikke truffet, men du følte deg truffet

Anonymkode: dc8a2...7a6

Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Det kunne ikke falle meg inn å bruke pudder. Det er forferdelig stygt på kvinner i min alder, som begynner å få rynker osv. Pudderet legger seg i rynkene og FORSTERKER rynkene. Det er skikkelig stygt å se på.

Da bruker folk feil pudder. Kjøper du riktig produkt for din hud vil det ikke forsterke rynker, men derimot redusere synligheten. 

• Liker 1
Skrevet

Sminke er ikke det samme som egenpleie. Hender stadig at jeg går uten sminke, men egenpleie gjør jeg jo allikevel. Jeg renser og peeler (en til to dager i uken) samt smører med fuktighetskrem hver kveld. 

Anonymkode: 97da2...1e0

• Liker 2
Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, følte meg ikke truffet, men du følte deg truffet

Nei. Men da misforsto jeg hørte sånn ut🙂

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.12.2021 den 6.03):

Det uttrykket har du misforstått litt 😃

Anonymkode: 36d40...010

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

"Litt maskara da i det minste" er så ufattelig rart og litt trist.

At kvinner skal være så "naturlig stygg" at de må males for å aksepteres. At minstekravet på en kvinne skal være "litt maskara". 

Dere som sier det, tenker dere aldri over hva som ligger i ordene? 

At dere/samfunnet er så ødelagt av forventninger rundt kvinners utseende, så de MÅ ha maskara i det minste for å se noenlunde akseptabel ut. 

Kvinner skal måtte gnikke maling rundt øya for å ikke være STYGG på tur til butikken. Det er helt sykt. 

Anonymkode: b74e8...056

Ja å børste litt sort på  vippene er da en helt forferdelig greie, stakkars oss kvinner. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, Peonjenta said:

Ja å børste litt sort på  vippene er da en helt forferdelig greie, stakkars oss kvinner. 

Ser noen her skriver at de koser seg med sminking, flott for de. Det er helt greit.

Jeg synes sminke et mest stress og det får meg til å føle meg ubekvem. Det bør da vel også være greit? Jeg MÅ vel ikke bruke mascara om jeg ikke vil?

Anonymkode: 9a59b...3b7

• Liker 4
Skrevet

Mannen min synes ikke jeg skal bruke sminke. Sier det er for fjortiser. jeg bruker det sjelden til vanlig, men bruker litt maskara når jeg skal pynte meg. Synes det er fint at kvinner dropper sminke, la dette bli den nye normalen!!! Om ingen bruker det vil det heller ikke se rart ut at ingen gjør det. 

Anonymkode: 52f11...53f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke veldig mye om dette temaet, men kan ikke erindre at vi har diskutert manglende sminke på damer noe gang i kompis-gjengen min. For mye sminke har vi imidlertid bemerket flere ganger.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Jeg bryr meg ikke veldig mye om dette temaet, men kan ikke erindre at vi har diskutert manglende sminke på damer noe gang i kompis-gjengen min. For mye sminke har vi imidlertid bemerket flere ganger.

Å det tror jeg på. Menn vil ha naturlige damer. Men noe som mange misforstår er at naturlig sminke ikke er det samme som ingen sminke. Har opplevd flere ganger at mannen min har kommentert "Så du xxxx på butikken idag? Hun ser så sliten ut!". Å kan det være fordi hun har trette øyne, blasse bryn og ujevn hud? Samtidig så synes han jenta i kassa på Big Bite er søt. Hun er sminket naturlig. 

Det er helt fair å droppe sminken. Ingen shamer dere for det. Men samtidig så trenger dere ikke å rakke ned på oss som bruker litt tid på dette. Vi er ikke usikre eller ønsker å tiltrekke oss menn, vi synes bare vi er penest med sminke. Ser du meg på trening, er jeg sminkeløs, å føler meg svett og fresh. Ser du meg på jobb har jeg både eyeliner, contouring, lipliner, leppestift og øyeskygge. Jeg har sealet det hele med fix spray. Jeg ser smashing ut. 

Anonymkode: 2b6c1...95b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg "forstår" heller ikke kvinner som ikke gjør det. De samme kvinnene ordner sjelden håret også, eller bryr seg om klær. Det er naturligvis et veldig bredt spenn mellom "ikke gjør noe" og bimbo, det jeg snakker om er en ti-femten minutter hver morgen. For meg koster det lite, men gir stor gevinst. Jeg føler meg bedre, og mer presentabel og feminin. Mannen min liker meg uansett selvsagt, så det handler ikke om det. Det er bare den efforten som gjør meg litt mer våken, litt mer fresh, litt penere.

Men uansett - alt dette er irrelevant. Jeg trenger ikke forstå alle kvinner, og de trenger ikke forstå meg.

Kvinner er individer akkurat som menn, og det er mange menn jeg heller ikke forstår.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å det tror jeg på. Menn vil ha naturlige damer. Men noe som mange misforstår er at naturlig sminke ikke er det samme som ingen sminke. Har opplevd flere ganger at mannen min har kommentert "Så du xxxx på butikken idag? Hun ser så sliten ut!". Å kan det være fordi hun har trette øyne, blasse bryn og ujevn hud? Samtidig så synes han jenta i kassa på Big Bite er søt. Hun er sminket naturlig. 

Det er helt fair å droppe sminken. Ingen shamer dere for det. Men samtidig så trenger dere ikke å rakke ned på oss som bruker litt tid på dette. Vi er ikke usikre eller ønsker å tiltrekke oss menn, vi synes bare vi er penest med sminke. Ser du meg på trening, er jeg sminkeløs, å føler meg svett og fresh. Ser du meg på jobb har jeg både eyeliner, contouring, lipliner, leppestift og øyeskygge. Jeg har sealet det hele med fix spray. Jeg ser smashing ut. 

Oppsummert:

dVt9ZKqeg6eIPaSX5eJaHW4XXL1QPeeiTtv0nVlx

Anonymkode: 21e35...d0d

• Liker 1
Skrevet

Jeg må si at i disse hjemmekontor-tider, hvor jeg stort sett sitter i joggebuksen, stor ullgenser og 0 sminke, at litt sminke gjør at jeg føler meg bedre. Litt freshere. Så jeg prøver å gjøre det et par dager i uka i det minste. Mascara, øyenbrynssminke, foundation, solpudder og lipgloss gjør mye syns jeg. Så jeg respekterer helt at andre ikke prioriterer sminke, men jeg syns det er rart man ikke vil sminke seg hvertfall av og til. 

Anonymkode: b6ab4...b8c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 23.07):

Jeg tror men tiltrekkes av kvinner som er opptatt av egenpleie

Jeg tror du vet lite om menn

Annonse
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (5 minutter siden):

Jeg "forstår" heller ikke kvinner som ikke gjør det. De samme kvinnene ordner sjelden håret også, eller bryr seg om klær. Det er naturligvis et veldig bredt spenn mellom "ikke gjør noe" og bimbo, det jeg snakker om er en ti-femten minutter hver morgen. For meg koster det lite, men gir stor gevinst. Jeg føler meg bedre, og mer presentabel og feminin. Mannen min liker meg uansett selvsagt, så det handler ikke om det. Det er bare den efforten som gjør meg litt mer våken, litt mer fresh, litt penere.

Men uansett - alt dette er irrelevant. Jeg trenger ikke forstå alle kvinner, og de trenger ikke forstå meg.

Kvinner er individer akkurat som menn, og det er mange menn jeg heller ikke forstår.

Ja, altså jeg kler meg pent fordi jeg liker det, selv om jeg skal rett i klinikktøy på arbeid, og like gjerne kunne gått i pysjen med kåpe over til og fra jobb. 

Jeg går heller ikke med bustete hår, men det er virkelig ikke noe poeng i å style håret eller ta på noe mer sminke enn mascara når jeg skal ha operasjonshette, munnbind og visir på meg 90% av arbeidsdagen. Det er bare bortkastet tid og sminke. Så får jeg heller bli dømt av andre når dere ser meg på vei hjem fra jobb.

Anonymkode: d52b6...b73

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, altså jeg kler meg pent fordi jeg liker det, selv om jeg skal rett i klinikktøy på arbeid, og like gjerne kunne gått i pysjen med kåpe over til og fra jobb. 

Jeg går heller ikke med bustete hår, men det er virkelig ikke noe poeng i å style håret eller ta på noe mer sminke enn mascara når jeg skal ha operasjonshette, munnbind og visir på meg 90% av arbeidsdagen. Det er bare bortkastet tid og sminke. Så får jeg heller bli dømt av andre når dere ser meg på vei hjem fra jobb.

Det er vel ikke snakk om å bli "dømt". Jeg skjønner ikke hvorfor alle tar det så personlig dersom de er fornøyd med valgene sine. 

• Liker 1
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (4 minutter siden):

Det er vel ikke snakk om å bli "dømt". Jeg skjønner ikke hvorfor alle tar det så personlig dersom de er fornøyd med valgene sine. 

En del av dere later ikke til å ha fantasi nok til å innse at en del av oss sminker oss ikke til hverdags fordi det ikke er særlig praktisk mtp jobb, for eksempel, og ikke fordi vi driter i hvordan vi ser ut. 

• Liker 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 8.46):

Jeg er over 50 og sminker meg hver dag. Har vel gjort det siden jeg var 15. Huden har holdt seg pen da sminke beskytter huden. Sminken i dag er pustende og beskyttende, ikke sparkel. 

Jeg trives best med sminke og får ofte komplimenter på utseende, så såå grusomt tror jeg ikke hverken menn eller kvinner synes det er. 😉

Jeg derimot synes kvinner i Bergansjakker (utenom til turbruk) er dørgende kjedelige. Norske kvinner er jo kjent for å se maskuline ut, med turtøy til hverdags, og lite stelte generelt. I de fleste andre land er kvinner langt mer feminine, både når det kommer til klær, sminke, manikyr m.m. 

Anonymkode: 4926e...329

Vet jeg siterer et gammelt innlegg, men du synes kvinner i Bergans jakker er kjedelige? For en merkelig ting å si. Du kan alltids mene at det ser kjedelig ut. Men du kan da ikke si at en person er kjedelig basert på antrekk!?!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2021 den 18.43):

Alle ser vel penest ut med sminke, om de er sminket pent og noenlunde diskret. Men alle bryr seg ikke om å se best mulig ut, hele tiden. Det er ikke nødvendigvis det samme som å gi blaffen i hvordan de ser ut.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...