AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Jeg prøver å date men det nytter ikke kommunisere. Jeg må gjenta meg til stadighet. Damene blir forsiktige når de ser jeg blir irritert over at de ofte ikke forstår meg første gang. Det glipper gang på gang. Det går greit når dama forstår trøndersk, men det gjør de egentlig bare hjemme. Uansett snakker jeg så utvanna dialekt nå at det er ingen som skjønner hvor jeg kommer fra. Men jeg er trøndersk og vil gjerne ha dame. Finnes det damer som kunne likt trøndere med utvannet dialekt? Anonymkode: ddc13...8e6
visp Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 Det er endel trøndere som snakker noe sinnsykt mumlete. Om du til stadighet opplever at du ikke blir forstått så er du kanskje en av disse? Jeg har aldri opplevd noen som gidder å snakke tydeligere heller når man ikke hører hva som blir sagt og påpeker det. 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 Veldig rart, når de merker at du blir irritert 😂 Anonymkode: 020e4...160 9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 Lurer på hvordan i alle dager du snakker 😂😂😂 er trønder og har vel aldri opplevd å ikke bli forstått, og jeg jobber på mitt syvende år på kundesenter hvor jeg snakker med gjennomsnittlig 6900 kunder fra hele Norge hvert år 🙃 Anonymkode: feda9...c68 13
Hippogriff Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 Ærlig talt. Normal trøndersk er ikke vanskelig å forstå. Kutt ut de bredeste dialektuttrykkene, snakk tydelig uten mumling og se på den du snakker med - og hvis de ikke skjønner deg så konsentrer deg om punkt 1-3 i stedet for å bli irritert. 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 Hippogriff skrev (2 minutter siden): Ærlig talt. Normal trøndersk er ikke vanskelig å forstå. Kutt ut de bredeste dialektuttrykkene, snakk tydelig uten mumling og se på den du snakker med - og hvis de ikke skjønner deg så konsentrer deg om punkt 1-3 i stedet for å bli irritert. Tror du de bare later som de ikke forstår meg, fordi jeg er trønder og ikke liker oss? Har mine mistanker Anonymkode: ddc13...8e6
Hippogriff Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du de bare later som de ikke forstår meg, fordi jeg er trønder og ikke liker oss? Har mine mistanker Anonymkode: ddc13...8e6 Nei. Trøndere er ikke generelt mislikt av andre nordmenn utenfor Molde. 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #8 Skrevet 11. desember 2021 Hippogriff skrev (7 minutter siden): Nei. Trøndere er ikke generelt mislikt av andre nordmenn utenfor Molde. Ha ha ha, nei trøndere er vel jevnt over ganske godt likt. Moldensere not so much … Anonymkode: f0977...48b 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #9 Skrevet 11. desember 2021 Jeg husker denne følelsen fra jeg bodde noen år på Østlandet. De er rett og slett ikke på frekvens, og i stedet for å få høre "hææ?", får du lyst til å knipse foran øynene deres, slik at de hører etter første gang. Nesten alle andre steder i landet er bedre på dette, enn Oslo og 5-10 mil omkrets. Og jeg er ikke trønder. Anonymkode: fa9c7...e66 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #10 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på hvordan i alle dager du snakker 😂😂😂 er trønder og har vel aldri opplevd å ikke bli forstått, og jeg jobber på mitt syvende år på kundesenter hvor jeg snakker med gjennomsnittlig 6900 kunder fra hele Norge hvert år 🙃 Anonymkode: feda9...c68 Enig, veldig nysgjerrig på hvor TS kommer fra i Trøndelag 😄 Er selv fra sør i Trøndelag og har litt bredere dialekt enn by-trøndere, men jeg har aldri hatt noen problemer med å gjøre meg forstått. Et dialektord her og der, men aldri fullstendige setninger liksom 😄 Anonymkode: f8ba5...b1e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #11 Skrevet 11. desember 2021 Moldenser her og vært gift med e trønder og samboer med en. Elsker dialekta! Anonymkode: ea396...e76
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #12 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig, veldig nysgjerrig på hvor TS kommer fra i Trøndelag 😄 Er selv fra sør i Trøndelag og har litt bredere dialekt enn by-trøndere, men jeg har aldri hatt noen problemer med å gjøre meg forstått. Et dialektord her og der, men aldri fullstendige setninger liksom 😄 Anonymkode: f8ba5...b1e Jeg er fra Trondhjem. Men jeg opplever at kvinner hater trønderske menn. De vil ikke vite av det rett og slett. Anonymkode: ddc13...8e6
Gjest Chiroptera. Skrevet 11. desember 2021 #13 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er fra Trondhjem. Men jeg opplever at kvinner hater trønderske menn. De vil ikke vite av det rett og slett. Anonymkode: ddc13...8e6 Jepp. Alle kvinner i hele Norge hater trøndermenn. Alle som en. Vi blir gneldrete bare vi får ferten av skinnvest.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #14 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er fra Trondhjem. Men jeg opplever at kvinner hater trønderske menn. De vil ikke vite av det rett og slett. Anonymkode: ddc13...8e6 Ingen lokale fra Trondheim sier Trondhjem. Tulletråd. Anonymkode: d8e64...3d2 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #15 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ingen lokale fra Trondheim sier Trondhjem. Tulletråd. Anonymkode: d8e64...3d2 Enig. De sier er ikke "trøndersk" om seg selv heller. Anonymkode: fa9c7...e66 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #16 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen lokale fra Trondheim sier Trondhjem. Tulletråd. Anonymkode: d8e64...3d2 Jeg har vært fraflyttet i mange år nå og har utvannet dialekt. Når jeg er i Trondhjem sier jeg fortsatt Trondhjæm. De færreste sier Trondheim i Trondhjem. Anonymkode: ddc13...8e6 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #17 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De færreste sier Trondheim i Trondhjem. Anonymkode: ddc13...8e6 Bortsett fra oss fra bøgda da, kun bytrøndere som sier Trondhjæm. Du blir ikke misforstått nettopp fordi du har lagt om dialekta da? Sånn som Morten Hegseth? Jeg klarer ikke å høre den fyren snakke. Anonymkode: f8ba5...b1e 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #18 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vært fraflyttet i mange år nå og har utvannet dialekt. Når jeg er i Trondhjem sier jeg fortsatt Trondhjæm. De færreste sier Trondheim i Trondhjem. Anonymkode: ddc13...8e6 Hvis du er så fiintrønder, så er det ingen som har problemer med å forstå deg heller. Bare innse det, det er ikke dialekt som er problemet ditt. Anonymkode: fa9c7...e66 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #19 Skrevet 11. desember 2021 Æ e trøinnder æ og hærregud kor tøff æ e! Anonymkode: 10000...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #20 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har vært fraflyttet i mange år nå og har utvannet dialekt. Når jeg er i Trondhjem sier jeg fortsatt Trondhjæm. De færreste sier Trondheim i Trondhjem. Anonymkode: ddc13...8e6 Ingen trondhjemmere sier TrondHJEM! De sier Trondheim! Herregud. Har ingenting med om du er utflytta eller ikke. Tulletråd fra ende til annen. Anonymkode: d8e64...3d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå