Gå til innhold

teknisk spørsmål angående fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt fly fra Bergen til Stockholm i neste uke, via oslo, men vil ikke reise til utlandet akkurat nå, men skal uansett holde jul på østlandet, så kan jeg ta flyet mitt til oslo, men bare hoppe av i oslo og ikke benytte meg av resten av billetten?

Anonymkode: cd1dc...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bestilt fly fra Bergen til Stockholm i neste uke, via oslo, men vil ikke reise til utlandet akkurat nå, men skal uansett holde jul på østlandet, så kan jeg ta flyet mitt til oslo, men bare hoppe av i oslo og ikke benytte meg av resten av billetten?

ja, men gi beskjed

Skrevet
Draculadragen skrev (Akkurat nå):

ja, men gi beskjed

hvordan da? går det an å få bagasjen i oslo da? er det mulig bare å sjekke inn til oslo?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvordan da? går det an å få bagasjen i oslo da? er det mulig bare å sjekke inn til oslo?

det er derfor du skal gi beskjed

• Liker 3
Skrevet
Draculadragen skrev (Akkurat nå):

det er derfor du skal gi beskjed

kan man ikke bare gjøre det på nettet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kan man ikke bare gjøre det på nettet?

si det på flyplassen. Flyet har ikke lov å fly med bagasje uten at eier er med på flyet. Dette skjer hele tiden.

Skrevet

Tror jeg ville ringt og spurt først iallefall.

Skrevet

For det første så er ikke dette et teknisk spørsmål angående fly.

For det andre så kan du egentlig ikke hoppe av underveis, men må booke om billetten.  Lufthansa drog en passasjer for retten som skulle spare penger på å hoppe av midtveis og vant saken.

Hvis du har returbillett er det enda mer håpløst.

• Liker 5
Skrevet

Hvis du sjekker inn på denne billetten og bare hopper av i Oslo, så lastes nok bagasjen din på flyet til Stockholm. Og av flyet igjen, når du ikke dukker opp. Så du forsinker hele flyet om du ikke melder fra. 

Du må kontakte flyselskap og booke om billetten.

Skrevet

Om du har kjøpt tur-retur Bergen-Oslo-Stockholm-Oslo-Bergen kansellerer du automatisk resten av reisen om du hopper av etter første flight Bergen-Oslo. Altså må du kjøpe ny returbillett fra Oslo til Bergen. Det er ikke mulig å bare fly Bergen-Oslo og Oslo-Bergen og la vær å bruke billettene mellom Oslo og Stocholm.

Anonymkode: 95d7a...b52

Skrevet

Er dette Norwegian så pleier i hvert fall de å se på hver enkelt flyvning hver for seg. Sånn at man fortsatt kan ta returen om man ikke møtte opp til første del av reisen. Men usikker på hvordan det blir når man har mellomlandinger. Vil tror resten av reisen gjelder om det er dem, men sjekk for sikkerhets skyld.

Anonymkode: b5641...82b

Skrevet

Sjekk inn i betjent skranke på flyplassen, og be de tagge bagasjen kun til Oslo. Da blir den ikke sendt videre til Stockholm :) 

Anonymkode: 83c59...3fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...