Gå til innhold

Kjønn på sanger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne og liker best musikk med mannfolk. Det er selvfølgelig flere sanger jeg hører på som har kvinnelige sangere, men desidert mesteparten har mannlig sanger. 

Interessant å høre om dette er noe som typisk henger sammen med kjønn og legning.

Så, hva er kjønnet/legningen din og hvilket kjønn foretrekker du i musikk? 

Anonymkode: 46e44...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvinne og hører mest på musikk med menn jeg og. Men dette har nok ikke noe med kjønn å gjøre; heller det at det er hovedvekt av menn i bransjen. Menn hører mest på menn de og. Jeg hører på kvinner også, men vil tro det er rundt 80/20 menn/kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Hører mest på menn jeg også,  men det har ikke noe å gjøre med at de er menn, men det er helst menn  som synger i de musikk sjangrene jeg foretrekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne, hører mest på menn. Men tror at neste år skal jeg gå inn for å høre mer på kvinner. 
Føler vi ser sjeldent menn som hører mest på kvinnelige musikere, så jeg skal prøve å være like solidarisk til mitt kjønn som de! haha

Anonymkode: e2960...1b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn på sanger har ikke mye å si. Liker jeg stemmen hører jeg på dem.

Liker Kurt Nilsen like godt som Lily Kershaw. 

Anonymkode: f5461...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører absolutt mest på kvinner. Mannen hører mest på menn.

Anonymkode: f525c...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 21.11):

Jeg er kvinne og liker best musikk med mannfolk. Det er selvfølgelig flere sanger jeg hører på som har kvinnelige sangere, men desidert mesteparten har mannlig sanger. 

Interessant å høre om dette er noe som typisk henger sammen med kjønn og legning.

Så, hva er kjønnet/legningen din og hvilket kjønn foretrekker du i musikk? 

Anonymkode: 46e44...2e2

Hører på metal, så det sier sitt. Er selvsagt en del med kvinnelig vokal, men de er i helt klart mindretall. Så er det ikke alle band med kvinnelig vokal som er noe særlig å høre på, synes jeg. Men har sendt en link her der det er sinnsykt fett med en kvinnelig vokal i metal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører nesten bare på kvinnelige artister. Jeg liker å synge og kjenne meg igjen i musikken og det gjør jeg ikke i det mannlige artister synger om. Syns det er mer behagelig å høre kvinnelige artister også 

Anonymkode: b304a...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antallet kvinner som er involvert i musikken jeg pleier å høre på er rett og slett ekstremt lav, selv om det er snakk om mange genre. Det er få kvinnelige musikere utenom korps, og av de 30 låtene jeg liker best har kun 2/3 kvinnelig vokal. Det er ikke engang representativt, for totalt sett er prosenten lavere enn som så.

Kvinner synger nok oftere innenfor musikk som ikke gir meg så mye, så det er først og fremst valg av genre som gjør at jeg hører på flest mannlige stemmer.

Anonymkode: 2d546...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest menn, helt klart. Syns det er mange fine sanger med hunkjønn også, men 90% høres ut som om de er 12 år, og jeg blir bare irritert av å høre på dem. Så har noen bra stemmer, men dritt kjedelige sanger.

Kan høre på girl in red og et par andre. Men fav er menn 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...