tussi84 Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Merker at tiltakene om testing vedr reiser til utlandet er basert på tillit bare. Vet om flere som har vært i Sverige siste uke blandt annet, inkl min egen familie. De fleste bilene kjører bare gjennom tollen på vei tilbake. Ingen sjekk av corona bevis, innreise registrering eller krav om corona test på selve grense overgangen. Det er kun stikk prøver. vet at man kan teste seg Hjemme, eller ta en pcr test innen 24 t, men hvor mange gjør det egentlig?
Enda en tulling Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 Er det noe å stresse med når en likegodt kan få korona i Norge som i Sverige da?? 4
IdaC Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 Hurtigtest viser ikke smitte før flere dager etterpå, under aktiv virus. Drar en på dagstur på harryhandel til Sverige, som har mindre smitte enn Norge nå så viser jo ikke hurtigtest riktig svar uansett. Dersom den skulle vist positivt så hadde vedkommende allerede vært smittet før reise og dro med seg smitten fra Norge til Sverige. Norge begynner å gå tom for hurtigtester så jeg skjønner godt at de ikke prioriteter å kaste dem bort unødvendig ved å teste alle harryhandlere. Å reise med fly og opphold i andre land, der håper jeg at alle blir testet da det stiller seg annerledes. 2
Anbefalte innlegg