Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hund på 60 kg er jo dyr i drift! Forstår godt at den er utenfor budsjett i denne saken. Men forstår også at det er vondt. 

• Liker 9
Gjest Smeltemann
Skrevet

Synes der er trist. Men helt klart det beste.

Skrevet

Trist for familien, men her virker strengt tatt strømprisen å være en veldig liten del av problemet. Jeg skjønner at strømmen kan bli tungen på vektskålen, men det virkelige problemet her er vel at hun er alene med to barn, sykepengene ble forsinket og har større utgifter enn hun klarer å bære. 

• Liker 19
Skrevet

Hun hadde ikke råd til den hunden i utgangspunktet, om noen strømregninger velter budsjettet.

• Liker 26
Skrevet

Hunden spiser for 2000 i måneden. Pluss alle andre utgifter som følger med å ha hund. 

• Liker 5
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner. Lomvi, mod.

Skrevet

Da jeg leste overskriften tenkte jeg at det handlet om at en bonde måtte selge kuene sine fordi det ble for dyrt å varme opp fjøset med strøm i vinterkulda.  Jeg tror det kan være en reell problemstilling. Det er alvorlig at strømprisen går så høyt og jeg mener at staten bør instruere alle offentlig eide strømselskaper om å sette ned prisen, samt innføre pristak på strøm.

• Liker 4
Skrevet
Leo skrev (10 timer siden):

Jeg synes at journalister burde velge sine intervjuobjekter med litt større omhu. 

Det er jeg enig i. Jeg tenkte det samme da saken først var oppe i Aftenposten. 

• Liker 10
Gjest House Red
Skrevet (endret)

.

Endret av House Red
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og ryktespredning. Lomvi, mod.

Skrevet

Hun der melker situasjonen for alt den er verdt ( hun poster reportasjen flere ganger )  og får penger vipset av folk, har selv sett det i en Facebook gruppe jeg er medlem av. Syntes det er kvalmt og håper hunden har fått et bedre hjem! 

• Liker 18
Skrevet

Dagbladet fornekter seg ikke med drittartiklene sine, hun hadde ikke råd til å ha hund i utgangspunktet. Om man ikke har buffer til dyrere strøm så har man det i hvertfall ikke til å sikre hunden helsehjelp.

• Liker 9
Skrevet
MAGEROST skrev (10 minutter siden):

Dagbladet fornekter seg ikke med drittartiklene sine, hun hadde ikke råd til å ha hund i utgangspunktet. Om man ikke har buffer til dyrere strøm så har man det i hvertfall ikke til å sikre hunden helsehjelp.

Jeg synes Dagbladet velger feil intervjuobjekt. De burde heller funnet en bonde som har problemer med å varme opp fjøset eller hønsehuset. Når de velger henne med hunden så bagatelliserer de egentlig noe som er mer alvorlig. Vinklingen tar jo bort fokus fra noe større.

• Liker 14
Skrevet

Hun uttaler i tillegg at hun ikke er fattig «sånn sett» når folk har tilbydd henne klær til barna osv. Da har hun, i følge artikkelen, henvist dem videre til Fretex. Vipps-overføringer tar hun derimot imot med åpne armer. 

Og sykepengene som kom forsinket blir sett på som en «bonus» (fremfor å betale de som har hjulpet henne tilbake). Jeg synes det lukter en form for svindel av hele denne saken her. 

• Liker 21
Skrevet
Annabel skrev (14 minutter siden):

Hun uttaler i tillegg at hun ikke er fattig «sånn sett» når folk har tilbydd henne klær til barna osv. Da har hun, i følge artikkelen, henvist dem videre til Fretex. Vipps-overføringer tar hun derimot imot med åpne armer. 

Og sykepengene som kom forsinket blir sett på som en «bonus» (fremfor å betale de som har hjulpet henne tilbake). Jeg synes det lukter en form for svindel av hele denne saken her. 

Dette var jo mer som spesielt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...