Gå til innhold

Jeg klarer ikke å sitte på "asiatisk vis" - kan du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitte på huk, men baken subber nesten helt nedi gulvet bak. Alle muskler er avslappede og man skal finne
en naturlig, hvilende sittemåte. Ikke søren om jeg får det til. Jeg kan tvinge meg, men det gjør vondt, altså
er den ikke for meg. Er det en ting som gjelder for oss stive oppe i nord? Er vi tilpasset stoler og klarer ikke
den stillingen der? Hva med deg? Lett som en plett...eller noe helt annet? 
main-qimg-6385f320db474d89cab500d46802f1

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter helt fint slik, men nå er jeg over gjennomsnittet myk i leddene.

Anonymkode: d68bf...113

Skrevet

Helt uaktuelt! 😱 Jeg har leddgikt og store problemer med hofter og knær, så helt umulig. 

Anonymkode: b6519...dba

• Liker 2
Skrevet

Asian squat? Klarer det lett! Og jeg er stiv som en stokk i kroppen. Finnes ikke myk og fleksibel. Trodde det bare var en tiktok-greie siden det var så enkelt og visstnok ingen andre enn asiater skulle klare det.

Anonymkode: 5c162...02a

• Liker 1
Skrevet

Ikke sjans, stokk stiv rygg og et elendig kne som aldeles ikke vil gå i så spiss vinkel som det der. Hadde endt med en svært lite elegant og avslappet sittestilling. 

Skrevet

Er det noe forskjell på denne og slav squat? I såfall klarer jeg det fint 😆

• Liker 2
Skrevet

Det går hverfall ikke om man en overvektig, som jeg er . Tror det kan være lettere for normalt slanke eller tynne mennesker.

Anonymkode: a3d5d...cd7

• Liker 5
Skrevet

Hadde greid det, men beina hadde nok sovnet etter hvert :P

Anonymkode: 02495...6af

• Liker 1
Skrevet (endret)
Hoppetaujenta skrev (13 minutter siden):

Sitte på huk, men baken subber nesten helt nedi gulvet bak. Alle muskler er avslappede og man skal finne
en naturlig, hvilende sittemåte. Ikke søren om jeg får det til. Jeg kan tvinge meg, men det gjør vondt, altså
er den ikke for meg. Er det en ting som gjelder for oss stive oppe i nord? Er vi tilpasset stoler og klarer ikke

Kan fint sitte sånn, hvis du er så stiv anbefaler jeg å melde deg på Yoga :)

Endret av Rosatoast
Skrevet

Er det ikke bevegeligheten i leggmuskler og anklene det er snakk om?

Anonymkode: a91f8...2b6

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Asian squat? Klarer det lett! Og jeg er stiv som en stokk i kroppen. Finnes ikke myk og fleksibel. Trodde det bare var en tiktok-greie siden det var så enkelt og visstnok ingen andre enn asiater skulle klare det.

Anonymkode: 5c162...02a

Samme her. Kan ikke nå tærne med rette ben overhodet, men kan sitte superkomfortabelt i den stillingen. 

Anonymkode: 73933...19c

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg har ikke noe problem med å sitte sånn. Har alltid vært veldig myk. 

Anonymkode: 3bebf...65d

Skrevet

Jeg klarer å sitte sånn, men synes ikke det er særlig behagelig. Er 47.

Anonymkode: 9f714...998

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden):

Bygg opp under hælene dine, med enten bøker, yogablokker eller et brettet teppe f.eks! Jeg kan fint sitte sånn men hælene går ikke nedi, så jeg bygger alltid opp med yogablokker eller teppe.

Anonymkode: 748d4...31e

• Liker 2
Skrevet

Kan alltids sitte sånn, men ikke på en avslappet og behagelig måte. 

Anonymkode: 33006...9a6

Gjest AprilRyan
Skrevet

Nei, prøvde nå og det var ubehagelig, og falt bakover etter kort tid. 

Skrevet

Disse folkene sitter faktisk slik og sover også.

Anonymkode: c69fc...8fe

• Liker 1
Skrevet

Ja det går fint 😊 jeg er ikke spesielt myk. Jeg "sprer bena" ganske mye da. Ikke som en squat, hvor man må passe mer knærne. Men hvor lenge det er behagelig å sitte da. 

• Liker 1
Skrevet

Mange Tore de får det til, men de gjør det ikke riktig.

Hele fotsålen skal være i bakken, ikke bare tærne og tåballene. Jeg klarer det, men det er slettes ikke behagelig. Om jeg kun har fremre del av foten i bakken og ikke hælen, så sitter jeg behagelig, men det er altså feil. 

Anonymkode: 9ab76...58d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...