AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Kjenner jeg er skikkelig matlei, men ønsker å høre hva andre skal spise av hjemmelaget mat. Anonymkode: bbbf8...385
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 Kylling med hoisinsaus og cashewnøtter Anonymkode: 6b1b5...95b 1
Million Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 (endret) I dag har jeg stått og kuttet grønnsaker og forberedt og laget i stand en STOR gryte hjemmelaget gul ertesuppe med svineknoke i. Forberedelsene begynte i går kveld faktisk, da jeg la tørkede, gule erter og bygg-gryn til bløt i hver sin bolle med vann. Nå står det og putrer og godgjør seg på komfyren. Finhakket løk og sellerirot er hatt oppi sammen med knoken, ertene og bygg-grynene. Gulrøtter og potetbiter skal ikke oppi gryta før det er kanskje 40 minutter igjen av koketiden, for ellers blir de for bløte. Samtidig skal jeg så ta opp hele svineknoken, legge den på et fat, og så skjære av huden på den (jeg kaster den fordi jeg ikke liker den, men noen spiser huden også). Svineknoken skjærer jeg så i små munnfullbiter, som legges tilbake i suppegryta og får koke den siste tiden. Knokebeinet kaster jeg, da hunden min ikke tåler kjøttbein. I åttetiden i kveld er suppa klar og jeg gleeeeder meg! Nam-nam! Endret 11. desember 2021 av Million 4
Muskath Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 Skal bare lage noen enkle ostesmørbrød her, med salami, sennep og norvegia. 2
Muskath Skrevet 11. desember 2021 #9 Skrevet 11. desember 2021 2 minutter siden, Million said: I dag har jeg stått og kuttet grønnsaker og forberedt og laget i stand en STOR gryte hjemmelaget gul ertesuppe med svineknoke i. Forberedelsene begynte i går kveld faktisk, da jeg la tørkede, gule erter og bygg-gryn til bløt i hver sin bolle med vann. Nå står det og putrer og godgjør seg på komfyren. Gulrøtter og potetbiter skal ikke oppi gryta før det er kanskje 40 minutter igjen av koketiden, for ellers blir de for bløte. Samtidig skal jeg så ta opp hele svineknoken, legge den på et fat, og så skjære av huden på den (jeg kaster den fordi jeg ikke liker den, men noen spiser huden også). Svineknoken skjærer jeg så i små munnfullbiter, som legges tilbake i suppegryta og får koke den siste tiden. Knokebeinet kaster jeg, da hunden min ikke tåler kjøttbein. I åttetiden i kveld er suppa klar og jeg gleeeeder meg! Nam-nam! Mm, høres godt ut! 2
Moromor Skrevet 11. desember 2021 #10 Skrevet 11. desember 2021 Ceviche med kapers, bladpersille og vårløk. Pepperrotrømme til og salat med balsamico/oljedressing. Pluss sashimi med ponzusaus. 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. desember 2021 #12 Skrevet 11. desember 2021 Solide speltbrødskiver med....div. som jeg får lyst på når den tid kommer. Godt!
nocebo Skrevet 11. desember 2021 #13 Skrevet 11. desember 2021 Pita-pizza. Mine med kjøttdeig og mais, mannen skal ha med spekeskinke.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #14 Skrevet 11. desember 2021 Million skrev (30 minutter siden): I dag har jeg stått og kuttet grønnsaker og forberedt og laget i stand en STOR gryte hjemmelaget gul ertesuppe med svineknoke i. Forberedelsene begynte i går kveld faktisk, da jeg la tørkede, gule erter og bygg-gryn til bløt i hver sin bolle med vann. Nå står det og putrer og godgjør seg på komfyren. Finhakket løk og sellerirot er hatt oppi sammen med knoken, ertene og bygg-grynene. Gulrøtter og potetbiter skal ikke oppi gryta før det er kanskje 40 minutter igjen av koketiden, for ellers blir de for bløte. Samtidig skal jeg så ta opp hele svineknoken, legge den på et fat, og så skjære av huden på den (jeg kaster den fordi jeg ikke liker den, men noen spiser huden også). Svineknoken skjærer jeg så i små munnfullbiter, som legges tilbake i suppegryta og får koke den siste tiden. Knokebeinet kaster jeg, da hunden min ikke tåler kjøttbein. I åttetiden i kveld er suppa klar og jeg gleeeeder meg! Nam-nam! Takk for tips😊 Godt det, ja. Vi pleier å lage knokesuppe på søndager, og ellers i uken. Fredag/ Lørdager spiser vi heller ikke fisk, bortsett fra Sushi og Baccalao. Anonymkode: bbbf8...385
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #15 Skrevet 11. desember 2021 Ostefondue. Anonymkode: 850e6...4db
Gjest Anonym373 Skrevet 11. desember 2021 #16 Skrevet 11. desember 2021 Rundstykker med egg og bacon , og et stor glass sjokolade melk til.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #18 Skrevet 11. desember 2021 Har bestilt sushi 😍 Anonymkode: 5e71a...934
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #19 Skrevet 11. desember 2021 Her ble den Chana masala med hjemmelagd nan Anonymkode: 6055b...ad2
LiseTV Skrevet 13. desember 2021 #20 Skrevet 13. desember 2021 Det blir enkelt i dag, ofte det på mandag. Tror det blir pølse og stappe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå