AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Hvor gamle bør barna være, når de ikke lenger trenger tilsyn når de bader i badekar? Og i hvilken alder kan man begynne å gå litt fra og til? Barn er så klart ulike. Men hva gjør dere? Anonymkode: eb32d...526
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 Vi begynte å gå korte turer for å hente ting når barnet var to, men bare med døra åpen så vi kunne høre at det gikk bra. Å ikke være der i det hele tatt er en stund til. Det er bare uker siden jeg sist stoppet et forsøk på å hoppe fra kanten (slik som i bassenget🤦♀️). Anonymkode: 4f477...146 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 Sikkert forskjell på badekar og badebalje tenker jeg.. Vi har bare badebalje i dusjen, og der er det feks ikke plass til at barnet kan ligge strekk ut. Og det er jo bare ca 20 cm med vann. Så føles litt tryggere enn et stort, glatt badekar. Men jeg sitter alltid på badet med min 3 åring. Kan bære noe klær ut til andre rom hvis jeg bretter klær, men er hovedsakelig på badet hele tiden. Anonymkode: c8be3...a57
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvor gamle bør barna være, når de ikke lenger trenger tilsyn når de bader i badekar? Og i hvilken alder kan man begynne å gå litt fra og til? Barn er så klart ulike. Men hva gjør dere? Anonymkode: eb32d...526 5 år, hadde aldri forlat et mindre barn Anonymkode: 13616...d99 5
Ulrikke Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 Tror hun var 3-4 da jeg begynte å gå ut korte ærender fra badet, men hun kunne ta imot en beskjed om å synge eller prate hele tiden så jeg hørte henne, og gjennomførte det (skal sies at hun var usedvanlig glad i å skravle). Å ikke være tilstede i det hele tatt husker jeg ikke når vi begynte med.... 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi begynte å gå korte turer for å hente ting når barnet var to, men bare med døra åpen så vi kunne høre at det gikk bra. Å ikke være der i det hele tatt er en stund til. Det er bare uker siden jeg sist stoppet et forsøk på å hoppe fra kanten (slik som i bassenget🤦♀️). Anonymkode: 4f477...146 Ikke gjør det med et barn som bare er to år. Da kan de drukne/tørrdrukne. Kjenner ei - som kjenner ei som gjorde dette med 2 mindre barn. Hun sa selv hun bare var kjapt ute av badet for å hente noe (ingen vet jo om det stemmer, men). Det ene barnet druknet - og visstnok ble hun siktet ganske strengt. Altså, vi ventet lenge. Helt til barnet klarer sitte stabilt, er vant til å dykke i svømmehall osv. Altså kan styre litt reflekser og dra seg selv opp om de sklir under vann. Man trenger kun få nese/munn under vann for å drukne. Og man kan rekke å sluke nok vann feil til å tørrdrukne senere. Så: om man MÅ inn/ut- bad senere. Anonymkode: ed9f2...803 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 Vår er 15mnd, jeg går å fyller på kaffe eller henter flere leker til hen. Kjøkkenet er omtrent 3 skritt fra badet, bor i liten leilihet. Men hadde det vært lang eller forskjellige etasjer hadde jeg nokk ikke det. Anonymkode: a2ead...c93
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #8 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke gjør det med et barn som bare er to år. Da kan de drukne/tørrdrukne. Kjenner ei - som kjenner ei som gjorde dette med 2 mindre barn. Hun sa selv hun bare var kjapt ute av badet for å hente noe (ingen vet jo om det stemmer, men). Det ene barnet druknet - og visstnok ble hun siktet ganske strengt. Altså, vi ventet lenge. Helt til barnet klarer sitte stabilt, er vant til å dykke i svømmehall osv. Altså kan styre litt reflekser og dra seg selv opp om de sklir under vann. Man trenger kun få nese/munn under vann for å drukne. Og man kan rekke å sluke nok vann feil til å tørrdrukne senere. Så: om man MÅ inn/ut- bad senere. Anonymkode: ed9f2...803 Kjenner ei- som kjenner ei 😂 jada, jada. Anonymkode: a2ead...c93 3
Marvelous Skrevet 11. desember 2021 #9 Skrevet 11. desember 2021 (endret) Feil tråd Endret 11. desember 2021 av Marvelous
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #10 Skrevet 11. desember 2021 Mine på 9 og 6 år får sitte i badekar uten direkte tilsyn, men jeg sitter i tilstøtende rom og hører alt som foregår. Selv om de er skolebarn kan de også skli i badekar, det kan jeg og, forsåvidt. Anonymkode: 56c01...26f 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #11 Skrevet 11. desember 2021 Min yngste er tre, og jeg er enten på badet eller rett utenfor. Han plasker og snakker/synger, så ved stillhet går jeg inn Anonymkode: d7dea...380
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #12 Skrevet 11. desember 2021 Har ei rolig og fornuftig jente på snart 3, tør omtrent ikke snu ryggen til henne for å ta klær ut av tørketrommelen to meter fra når hun er i badekaret. Tror det blir lenge til jeg går ut av badet mens hun bader. Og det er snakk om en badebalje. Anonymkode: 6ea54...83c 3
Vera Vinge Skrevet 11. desember 2021 #13 Skrevet 11. desember 2021 Jeg har en på 3,5, som bader sammen med eldre søsken i badekar. Jeg går korte turer og henter ting, eller kan brette litt klær rett utenfor badet hvor jeg ser badekaret. Han skravler eller synger hele tiden, og jeg er oppmerksom på lydene når jeg er ute og henter noe. 3-åringen er en rolig gutt, som ikke ville finne på å hoppe fra kanten eller putte hodet under vann. Men de kan skli i badekaret, ting kan skje, og drukning er en av mine skrekkscenarioer hjemme (det andre er kvelning under lek i snorer eller lignende). Husker så godt det lille barnet som druknet i badekaret da mor satt i stua, helt grusomt. Mener der også de ikke hadde antisklimatte i karet, som antakelig gjorde at han skled under vann. Storesøsteren var vel ikke så gammel heller (?), og klarte ikke å si fra om hva som skjedde. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #14 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Min yngste er tre, og jeg er enten på badet eller rett utenfor. Han plasker og snakker/synger, så ved stillhet går jeg inn Anonymkode: d7dea...380 Samme her. Mitt barn er også 3 år. Anonymkode: 2ace8...4ed
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #15 Skrevet 11. desember 2021 Ved 5-6 års alder Anonymkode: c88f9...a35 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #16 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vår er 15mnd, jeg går å fyller på kaffe eller henter flere leker til hen. Kjøkkenet er omtrent 3 skritt fra badet, bor i liten leilihet. Men hadde det vært lang eller forskjellige etasjer hadde jeg nokk ikke det. Anonymkode: a2ead...c93 Så sjukt Anonymkode: 80bed...1e7 4
Heln Skrevet 11. desember 2021 #17 Skrevet 11. desember 2021 Min er 1.5 år og sitter som regel i dusjen da vi ikke har badekar og han ikke liker balja lengre. Jeg kan fint gå ut i stua for å hente noe, men er tilbake på under ett minutt. Er ikke så redd for at han skal klare å drukne inni der akkurat, mer for at han skal reise seg og skli og slå seg, men det kan han forsåvidt gjøre selvom jeg er der.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #18 Skrevet 11. desember 2021 Jeg har en 2-åring og en 4-åring. Med minste i badekaret forlater jeg aldri rommet. Med eldste kan jeg gå korte turer ut for å hente ting. Anonymkode: 2efdd...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #19 Skrevet 11. desember 2021 Jeg har en på 2 år og en på 4. Jeg får litt til og fra dersom de synger eller prater sammen. Da følger jeg nøye med og løper inn dersom det er lite lyd. Jeg går aldri fra 2-årunge aleine, og er aldri borte mer enn et minutt (jeg bretter klær mens de bader,og legger det i skapet på gangen utenfor etterhvert). Anonymkode: accfa...62b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #20 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjenner ei- som kjenner ei 😂 jada, jada. Anonymkode: a2ead...c93 Det var en slik sak som var mye i media for noen år siden, så kan godt stemme. Dessverre en 1-åring som druknet mens søsteren på 3,5 år var i samme badekar 😢 https://www.morgenbladet.no/aktuelt/2015/07/03/det-uaktsomme-uhellet/ Anonymkode: 7038e...4f1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå