AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Om din mann hadde stått på kjøkkenet og laget narkotika alene med ettåringen i hus, og ungen hadde svelget kjemikalier. Hadde du klart å tilgi og gå videre i forholdet? Selv om far er siktet og fratatt all samvær med barnet. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/Eppjgj/mann-fengslet-etter-betydelig-skade-paa-lite-barn Anonymkode: 4437c...0b5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 NEI Aldri i livet. Barnet betyr mer for meg en mannen Anonymkode: a17fd...513 12
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 Hva er verdien av det, mener du? Altså: hva er verdien av å velge å tilgi? Jeg kan ikke se at det valget har verdi. Anonymkode: 7a37b...e5f 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er verdien av det, mener du? Altså: hva er verdien av å velge å tilgi? Jeg kan ikke se at det valget har verdi. Anonymkode: 7a37b...e5f Lurer på det samme. Dette er selvfølgelig ikke min unge. Ts. Anonymkode: 4437c...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 Å tilgi det og fortsette forholdet vil vel i praksis bety å overlevere barnet til barnevernet. Siden det ikke er til barnets beste å være i nærheten av den mannen. Anonymkode: 96cfe...36a 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å tilgi det og fortsette forholdet vil vel i praksis bety å overlevere barnet til barnevernet. Siden det ikke er til barnets beste å være i nærheten av den mannen. Anonymkode: 96cfe...36a Tydeligvis ikke. De er åpenlyst sammen, men aldri rundt barna (såvidt vi kan se). Får vel barnevakt for å være sammen. Synes det er utrolig at barnevernet ikke har fratatt omsorgen. Mor har jo visst i årevis at far laget narkotika i huset. Anonymkode: 4437c...0b5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 Det hadde jeg selvsagt aldri kunnet tilgi. Anonymkode: d35b3...502 1
Gjest rampenissen72 Skrevet 11. desember 2021 #8 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om din mann hadde stått på kjøkkenet og laget narkotika alene med ettåringen i hus, og ungen hadde svelget kjemikalier. Hadde du klart å tilgi og gå videre i forholdet? Selv om far er siktet og fratatt all samvær med barnet. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/Eppjgj/mann-fengslet-etter-betydelig-skade-paa-lite-barn Anonymkode: 4437c...0b5 Artikkelen er bak betalingsmur.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #9 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurer på det samme. Dette er selvfølgelig ikke min unge. Ts. Anonymkode: 4437c...0b5 Vel, på generelt grunnlag så regner man med at 1 av 10 barn har uegnede foreldre. Det vil si at ca 1 av 10 av alle mennesker du møter ikke bør ha omsorg for barn. En god del av denne gruppen er folk som har alvorlige psykiske lidelser. En utrolig stor andel mennesker velger å få barn fordi de liker å ha barn. Ikke fordi de liker barn, altså. Men fordi de liker å HA barn. Man kan anta at denne gruppen gir blanke i hvordan barnets livskvalitet er - barnet er tilbehør til den voksnes liv (du trenger bare gå inn på samlivsforumet eller familieforumet her på kg for å se hundrevis om ikke tusenvis av dem). Man kan, igjen, generelt sett, vanskelig tenke seg at en person som velger å innlede, forbli i og formere seg i et forhold med en han eller hun vet er narkoman eller langer er psykisk ok. Man kan også vanskelig tenke seg at vedkommende bryr seg om barnet for barnets egen del. Når man ikke bryr seg om barnet er tilgivelse en ikke-sak. Som et viktig poeng: Det er uansett i denne saken kun (og kun bare) ett offer. Barnet. Det er kun barnet som har noe å tilgi og dermed kun barnet som kan tilgi. Eller ei. Foreldrene til er barn er ikke offer når barnet lider. De er pårørende. Anonymkode: 7a37b...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #10 Skrevet 11. desember 2021 rampenissen72 skrev (1 minutt siden): Artikkelen er bak betalingsmur. Står ikke særlig mye der. "Den siktede er bosatt i Bergen og ble pågrepet onsdag. Etter det BT kjenner til skal barnet ha fått i seg etsende væske i slutten av forrige måned. Barnet skal ha fått påført skader i halsregionen. – Det var et stort uhell, det var et helt forferdelig uhell." Far har slitt med narkotikamisbruk og er så lei seg. Bla bla. Skal i behandling. Han er siktet for uaktsom skade på et lite barn som er hans. Barnet har fått det som i straffelovens forstand betegnes som betydelig skade. Får ikke ha samvær uten tilsyn. Det som ikke står i avisen er at dette handler om kjemikalier i forbindelse med laging av narkotika, for å selge. Anonymkode: 4437c...0b5 3
AprilLudgate Skrevet 11. desember 2021 #11 Skrevet 11. desember 2021 1. Jeg hadde vært fullstendig uegnet selv som forelder om dette skjedde, så forhåpentligvis hadde barnet blitt fratatt oss begge 2. Dersom jeg ikke visste noe/ingen mistanke osv.... tja. Dette blir vel et av de teoretiske tilfellene hvor man kan tenke seg at man kanskje kunne klart å ta livet av et menneske i rent sinne. Men jeg hadde nok latt være av hensyn til barnet. Tilgivelse hadde vært uaktuelt. Om mor også visste om dette kan man vel tenke seg at de begge burde steriliseres, fengsles lenge og generelt brenne i helvete. De, og personer som misbruker/skader barn generelt. Håper virkelig barnevern er på som en klegg livet ut på disse to. 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #12 Skrevet 11. desember 2021 Fløff skrev (Akkurat nå): Håper virkelig barnevern er på som en klegg livet ut på disse to. Det er lov å håpe. Den stakkars ungen er en fantastisk søt 2 åring, må stadig gå med sonde og kan kun innta flytende føde. Har hoste som en 80 åring med kols. Synes det er fryktelig vanskelig å forholde seg til disse menneskene, som jeg dessverre må i enkelte situasjoner. Anonymkode: 4437c...0b5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #13 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Om din mann hadde stått på kjøkkenet og laget narkotika alene med ettåringen i hus, og ungen hadde svelget kjemikalier. Hadde du klart å tilgi og gå videre i forholdet? Selv om far er siktet og fratatt all samvær med barnet. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/Eppjgj/mann-fengslet-etter-betydelig-skade-paa-lite-barn Anonymkode: 4437c...0b5 Nei Anonymkode: 63d4f...f51 1
AprilLudgate Skrevet 11. desember 2021 #14 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er lov å håpe. Den stakkars ungen er en fantastisk søt 2 åring, må stadig gå med sonde og kan kun innta flytende føde. Har hoste som en 80 åring med kols. Synes det er fryktelig vanskelig å forholde seg til disse menneskene, som jeg dessverre må i enkelte situasjoner. Anonymkode: 4437c...0b5 😢😢😢 Regner med det ryddes, men: er de ikke fratatt omsorg enda? 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #15 Skrevet 11. desember 2021 Fløff skrev (3 minutter siden): 😢😢😢 Regner med det ryddes, men: er de ikke fratatt omsorg enda? Nei. Mor har full omsorg. Anonymkode: 4437c...0b5
AprilLudgate Skrevet 11. desember 2021 #16 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Mor har full omsorg. Anonymkode: 4437c...0b5 😐 Som visste om dette? Og lot barnet være med ham? Uten å melde bekymring til BV/politi? 1
boblevann Skrevet 11. desember 2021 #17 Skrevet 11. desember 2021 Nei dette hadde jeg ALDRI tilgitt. Jeg hadde selvsagt tilgitt uhell, barnet vårt er helt propell og det er nok bare et tidsspørsmål før han skader seg på en eller annen måte - men å lage narkotika med en ettåring i hus er i seg selv utilgivelig for meg. Når man atpåtil er så fjern at barnet faktisk får i seg substanser av det? Det hadde jeg aldri aldri tilgitt. 3
Mezzosoprena Skrevet 11. desember 2021 #18 Skrevet 11. desember 2021 Altså - jeg hadde ikke tilgitt det hvis mannen min sto på kjøkkenet og laget narkotika - punktum! Så hvis barn hadde vært involvert i tillegg, så sier det seg vel selv? 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #19 Skrevet 11. desember 2021 Fløff skrev (4 minutter siden): 😐 Som visste om dette? Og lot barnet være med ham? Uten å melde bekymring til BV/politi? Ja, men det er jo mulig hun later som hun ikke visste noe ovenfor barnevernet. Ikke sikkert de vet hun er sammen med han igjen, engang. Anonymkode: 4437c...0b5
AprilLudgate Skrevet 11. desember 2021 #20 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men det er jo mulig hun later som hun ikke visste noe ovenfor barnevernet. Ikke sikkert de vet hun er sammen med han igjen, engang. Anonymkode: 4437c...0b5 De får jo vite det om du sender bekymringsmelding anonymt. Hvilket du bør. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå