Gå til innhold

Klag aldri på personer i maktposisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi alle har kontakt med maktpersoner i livet vårt. Det kan være lege, barnehager, skoler, politi osv. 

mange kan gjøre en dårlig jobb. Vær ekstremt forsiktig med å pirke eller klage på personer med makt. Uansett hvor rett du har og hvor feil de har. 
med misbruker makten sin, og det vil slå tilbake på deg selv, Da har du ingenting å stille opp med.

dette har jeg brent meg på. 

Anonymkode: bed7d...384

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dårlig erfaring jeg også. Velger å tro at flertallet i slike stillinger er profesjonelle. Men man kan ha uflaks og være ute for en person som ikke er skikket for jobben, så det er tryggest å tenke seg om før man klager ja. 

Anonymkode: 96d2e...49f

• Liker 5
Skrevet

Jeg klagde på skoletilbudet til vårt barn med spesielle behov. Rektor meldte oss til barnevernet som straff. Jeg skaffet advokat og full pakke. Han skulle mistet jobben, men slapp unna med en unnskyldning. Helvetes mann! Skulle aldri vært i en slik posisjon. 

Men jeg ville gjort det samme igjen, jeg finner meg ikke i slikt.

Anonymkode: 47d04...619

• Liker 11
Skrevet

Dette blir nok en festlig tråd...

Alle andre gjør noe feil, pass deg for autoriteter, BV er ute etter å ta alle unger de kan få tak i, skolene er fulle av hevngjerrige mennesker, og barnehageansatte er bare noen tanter som liker litt makt. Foreldre, derimot, er perfekte, og gjør aldri noe feil. 

Anonymkode: c3be0...a00

• Liker 11
Skrevet

Det har jeg opplevd også. Min sjef, som jeg tenkte godt om og hadde en god tone med, sa opp dyktige folk på en svært ufin måte ifm nedbemanning. Folk gikk ut fra kontoret og gråt, ikke pga oppsigelsen, men måten det ble gjort på. Jeg, som var i ledergruppen, sa til henne at hun kunne jo si opp folk på en god måte og bevare en god relasjon. Da fikk jeg verst behandling av alle. (Var som å se fanden i blikket hennes). Hun fikk også kollegene mine til å vende seg mot meg.  Skjønte etterhvert også at hun var grunnen til at vi måtte nedbemanne. Inkompetent, maktsyk dame. 

Anonymkode: 84928...b31

• Liker 7
Skrevet

For noe tull! Nå må folk slutte med skremselstull

jeg har klaget både på skole og barnehage og aldri blitt mekdt

Anonymkode: 78746...deb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Alle andre gjør noe feil, pass deg for autoriteter, BV er ute etter å ta alle unger de kan få tak i, skolene er fulle av hevngjerrige mennesker, og barnehageansatte er bare noen tanter som liker litt makt. Foreldre, derimot, er perfekte, og gjør aldri noe feil. 

Jupp omtrent sånn

Anonymkode: 78746...deb

Skrevet

Heller dø stående enn leve knelende!!!

Når det er sagt, forsiktighet er fornuftig rundt sånne folk ja.

• Liker 2
Skrevet

Det kan innebære en viss risiko å kritisere eller klage til noen med makt. En bør nok være klar over det, men samtidig så går det oftest bra. 

• Liker 2
Skrevet

Rundt «sånne folk»? Personer i bv, skole, nav, byråkrati, helsevesen er HELT VANLIGE MENNESKER. Selvfølgelig skal du klage dersom du har noe å klage på. Ikke vær en reddhare, - du kommer ingen vei om du ikke taler din sak. 

Anonymkode: da940...0ae

• Liker 4
Skrevet
Entern skrev (42 minutter siden):

Heller dø stående enn leve knelende!!!

Når det er sagt, forsiktighet er fornuftig rundt sånne folk ja.

Da lurer jeg på hva du mener med forsiktighet og "sånne folk"?

Skrevet

Denne tråden burde slettes. Å oppfordre til at folk skal holde ting som har skjedd inni seg av frykt for konsekvenser om de klager på noen skal ikke skje! Hvis noen har gjort en dårlig jobb eller misbruker posisjonen sin skal man si i fra. Det er ikke farlig å klage! 

Anonymkode: 39a93...7a7

• Liker 9
Skrevet

Ts: Hva vil du med innlegget?

Virker som å skremme folk til å tie stille, et rødt flagg for min del.

Anonymkode: 92b38...e84

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Denne tråden burde slettes. Å oppfordre til at folk skal holde ting som har skjedd inni seg av frykt for konsekvenser om de klager på noen skal ikke skje! Hvis noen har gjort en dårlig jobb eller misbruker posisjonen sin skal man si i fra. Det er ikke farlig å klage! 

Anonymkode: 39a93...7a7

Skal ikke folk få skrive om dårlige erfaringer med personer som har makt? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts: Hva vil du med innlegget?

Virker som å skremme folk til å tie stille, et rødt flagg for min del.

Nå har folk ulike erfaringer. Det kan like godt komme inn de som har gode erfaringer i tråden. De har lov til å dele de også. 

• Liker 2
Skrevet

For noe tull. Har selv klagd på personer i «maktposisjon», ble ikke akkurat forfulgt av den grunn. Men du snakker vel om å bli meldt til bv, og har kanskje mistet litt gangsynet.

Anonymkode: 73fc1...206

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Nå har folk ulike erfaringer. Det kan like godt komme inn de som har gode erfaringer i tråden. De har lov til å dele de også. 

Helt klart, men hovedinnlegget bar preg av en advarsel,

Rødt flagg,🔺

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dette skjer jo! Det har vært utallige historier i media siste året om maktmisbruk. Bare se saken om barnelegen i Bergen.

At man kritiserer maktmisbruk er ikke kritikk mot barnevernet. Det er kritikk mot etater som misbruker makten, de kaster bort ressurser som skulle blitt brukt på barn som trenger hjelp fra bv.

https://fagbladet.no/nyheter/offentlig-ansatte-har-for-lav-terskel-for-a-melde-til-barnevernet-mener-professor-i-rettsvitenskap-6.91.761538.11507822f3

https://www.nrk.no/nordland/mor-i-baerum-urettmessig-meldt-til-barnevernet-av-skolen-_-medhold-hos-statsforvalteren-innlandet-1.15201920

https://www.op.no/familien-ba-om-hjelp-fra-skolen-losningen-oppfatter-de-som-et-overgrep-det-er-a-trakke-pa-noen-som-allerede-ligger-nede/s/5-36-1127600

Anonymkode: 47d04...619

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Autoriteter kan fint misbruke makt, les de siste oppslagene i vg om psykologer som misbruker makt, Haukeland sykehus er nettopp klaget inn ( barneklinikken ) av minst 13 foreldre og BV taper stadig i menneskerettighets -domstolen.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...