Gå til innhold

Barnefar skal i fengsel i 5 år, hvordan fortelle dette til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og far til min 6-åring skal begynne å sone i Januar. Har ikke fortalt det til ungen. Har noen erfaringer, hvordsn man best gjør det?

Anonymkode: 04a0a...458

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i svarte faen er du fortsatt sammen med denne mannen?

Dere vil få veiledning.

Anonymkode: a65b1...574

• Liker 27
Skrevet

Jeg anbefaler å snakke med den organisasjonen som støtter pårørende til straffedømte. Jeg vet ikke hva det heter eller nummeret dit men ring nermeste fengsel så får du hjelp videre. Eventuelt så har familiekontoret ressurser dere kan benytte, i vår kommune har de barnepsykolog som de bruker ved behov.

Anonymkode: c927e...f42

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i svarte faen er du fortsatt sammen med denne mannen?

Dere vil få veiledning.

Anonymkode: a65b1...574

Det kommer jo an på hva som har skjedd.. Kan jo være økonomisk kriminalitet f.eks. Jeg ville ikke ha gått fra far til mine barn for hva som helst.. 

Men det går an å få hjelp/veiledning.  Er en del frivillige organisasjoner som hjelper til i slike situasjoner, kan også spørre helsesykepleier på skolen.

• Liker 13
Skrevet
Prelunia skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo an på hva som har skjedd.. Kan jo være økonomisk kriminalitet f.eks. Jeg ville ikke ha gått fra far til mine barn for hva som helst.. 

Men det går an å få hjelp/veiledning.  Er en del frivillige organisasjoner som hjelper til i slike situasjoner, kan også spørre helsesykepleier på skolen.

Det er snakk om grov vold og drapsforsøk, torpedoopodrag, stoffsalg. Det skyldes adhd.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er snakk om grov vold og drapsforsøk, torpedoopodrag, stoffsalg. Det skyldes adhd.

Jeg ville sagt til barna at pappa ikke kan være en god pappa akkurat nå men at dere håper han kan bli det senere og jeg hadde skilt meg fra mannen. Både fordi jeg aldri kunne tenkt meg et slikt menneske som partner siden han mangler empati, men også på grunn av de økonomiske fordelene ved å være alenemor. Du får langt mer støtte hvis dere er skilt. 

Anonymkode: 04d37...1c5

• Liker 19
Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Nei. De aller fleste med adhd driver like lite med sånt som folk uten diagnoser. Dette er ganske heftige ting som han har utført, ikke skyld det på noe annet enn ham selv.

Med barnet er han snill som et lam, så lenge han er edru.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sjarmerende mann, skjønner at du holder godt på han.

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med barnet er han snill som et lam, så lenge han er edru.

Hva gjør han mot barnet når han ikke er edru?
Bare basert på hva han er dømt for bør du gå fra han.

Anonymkode: 855c1...ded

• Liker 26
Skrevet

Men....Kjære troll.

Hvorfor er dette en morsom trolletråd?

Finn heller på noe gøy. Dette er ikke gøy - særlig ikke når det er realiteten for barn.

Har vært i situasjonen selv som barn, og svaret er:

Man må være ærlig. 

Anonymkode: 36aef...06b

• Liker 40
Skrevet

"Pappa har gjort noe ulovlig og det har han blitt dømt for og nå må han i fengsel, men vi kan komme på besøk".

Hva han har gjort kan dere snakke om senere.

• Liker 15
Skrevet

Les hva Ts spør om, og gi relevante svar!

Anonymkode: 44717...64f

Skrevet
abderitt skrev (3 minutter siden):

Troll eller ei, vanskelig å bedømme. 

Men, i tilfelle dette ikkje er troll- 

Barn kan få forstått slikt betre gjennom litteratur. 

https://www.ark.no/boker/Elisabet-Omsen-Pappa-sitter-i-fengsel-9788293184676?gclid=CjwKCAiAtdGNBhAmEiwAWxGcUtjyJxKemRRdqcNdbpJQwmQb234_Gnh0p5alEJ1rDGB6EwmkEHJ7oRoCgBAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Kan kanskje vere behjelpelig? 

Takk for tilbakemelding. Denne boken har vi allerede fått låne av Kriminalomsorgen.

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Han får ingen strafferabatt for adhd og ikke noe mer sympati heller. Han er like fullt ansvarlig for sine handlinger. 

Du kan A si sannheten , men barn forteller det meste videre så det kan da bli hardt å være dere,  og snakk rundt dette kan påvirke barnets omgangskrets, og muligens ekskludere barnet fra ting. Eller B sagt at han skulle jobbe i utlandet et år. (Eller hvor enn lenge det var) 

Jeg ville valgt alternativ B.

Skrevet

Ta kontakt med «for fangers pårørende», så vil du få god veiledning fra dem. 

https://ffp.no

Anonymkode: 2f56e...e94

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Jeg har ADHD selv. Går ikke på rødt lys engang. 

Anonymkode: 78512...874

Men hvis du hadde gjort det så er det fordi du har ADHD.

Anonymkode: 74fde...0ac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...