Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en drøm om å leve av sosiale medier. Vet det er veldig vanskelig men jeg har lyst til å prøve å satse. Det skal mye til og man skal være heldig - men det er jo en sjanse? Selvom den er liten! Har en fulltidsjobb som jeg ikke skal si opp så dette vil være en liten hobby i starten som kanskje kan bli til en ekstra jobb/inntekt? Det skal sies at jeg ikke skal legge ut bilder av meg selv men ting av et spesielt tema. (Vil ikke gå nærmere inn på hva det er.) 

Spørsmålet mitt er: Bør jeg satse på nettside eller Instagram? Eller begge deler?

Anonymkode: ccb42...dac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor mye kan man tjene hvis man gjør det bra? 

TS

Skrevet

Dytter

Skrevet

Skal du leve av SoMe men ikke bruke deg selv, så tror jeg det er veldig vanskelig. Influenserne i dag tjener store summer på reklame nettopp fordi de bruker seg selv som markedsføreren. Folk har mer tillit til personer de føler de kjenner, og derfor har influensene høy tillit blant sine følgere og annonsørene ser at de er en lukrativ kanal.

Det er blitt ekstremt mye vanskeligere i dag å få høyt antall følgere, uten å f. eks være med på et reality-program. 

Hva influenserne tjener skriver alle nettaviser om. De som ikke er på disse listene vil jeg tror ikke heller leve kun av SoMe.

Anonymkode: c99e1...d22

Skrevet

Sikter du til å leve av egen merkevare i SoMe, eller som SoMe-ansvarlig i en virksomhet? Sistnevnte finnes det mange hundre, kanskje flere tusen av i Norge. Så det går absolutt an å leve av sosiale medier. De fleste av disse har utdanning innenfor markedsføring eller kommunikasjon.

Anonymkode: 47502...463

Skrevet

Beklager. Leste innlegget skikkelig nå.

Forstår jeg riktig om du mener at du vil satse på SoMe innenfor en nisje/hobby/interesse? Det er absolutt mulig. Dersom det er innenfor nisje/hobby er faktisk Pinterest den beste måten å skaffe trafikk på. Du sender personer i målgruppen fra Pinterest og inn på egen nettside/blogg hvor du har reklame og affiliate-lenker. Evt også salg. Mange gode videoer av hvordan man skaper trafikk via Pinterest!

Anonymkode: 47502...463

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...