AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Mammaen min har betalt for alt i bryllupet til mine søsken, ene har giftet seg 2 ganger, ene gangen i utlandet som hun betalte alt for inkl reise. Nå er det min tur, men hun er ikke interessert i bryllupet engang. Ikke vil hun bidra noe økonomisk heller fordi hun sier hun ikke har penger. Det står millioner på kontoen hennes, hun er gjeldsfri og eier både hytte og hus. Vi har ikke tatt høyde for at hun skal betale for noe, så er mer prinsippet dette står på. Ihvertfall bry seg ør litte grann eller vise noen som helst interesse 😔 Jeg er yngst i familien, men vært sammen med han jeg skal gifte meg med lengere enn søsknene mine har vært i et forhold. De andre endte opp med skilsmisse, så vet ikke om det kanskje har noe å si på hvorfor mamma oppfører seg sånn? Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men kanskje en utblåsning eller et forsøk på å skjønne dette? Anonymkode: b1888...60e 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 Har du snakket med henne om hvorfor det er slik? Anonymkode: 42a79...941 5
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du snakket med henne om hvorfor det er slik? Anonymkode: 42a79...941 Ja, men hun nekter for at hun ikke er interessert og prater det bort. Det økonomiske tok hun opp selv og sa hun ikke hadde råd.
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 Sirisiri10 skrev (1 minutt siden): Ja, men hun nekter for at hun ikke er interessert og prater det bort. Det økonomiske tok hun opp selv og sa hun ikke hadde råd. Tror faktisk jeg hadde droppet å invitere henne i bryllupet. Av prinsipp og fordi jeg ikke hadde hatt råd til flere gjester. Så kjip er jeg om urettferdigheten er så åpenbar.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 Jeg hadde latt det ligge, og hevet meg over det. Fokuser på det viktige, som er kjærligheten. Forstår at det er sårt, men ikke la penger ødelegge gleden av bryllupet ditt Anonymkode: a9b31...5aa 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 Dævendøtte skrev (8 minutter siden): Tror faktisk jeg hadde droppet å invitere henne i bryllupet. Av prinsipp og fordi jeg ikke hadde hatt råd til flere gjester. Så kjip er jeg om urettferdigheten er så åpenbar. Jeg også! Samtidig, kanskje mora har funnet ut at å bruke penger på et bryllup er bortkastet siden de skiller seg uansett 🤣 Anonymkode: 72f84...404 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg også! Samtidig, kanskje mora har funnet ut at å bruke penger på et bryllup er bortkastet siden de skiller seg uansett 🤣 Anonymkode: 72f84...404 Ja, hva skal jeg si 😁 med to havarerte ekteskap bak meg. Har i hvert fall betalt for begge bryllupene selv Uansett så er det dypt urettferdig og da bør dette kompenseres på andre måter.
Gjest O.G. Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Gi blanke i å invitere henne, du har ikke råd. Endret 13. desember 2021 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 Jobber hun fortsatt da, eller har hun pensjonert seg? Anonymkode: 2792f...78c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #10 Skrevet 13. desember 2021 O.G. skrev (9 minutter siden): Gi blanke i å invitere henne, du har ikke råd. Folk har så fine familieforhold her inne 🌸 Anonymkode: 2792f...78c
Gjest O.G. Skrevet 13. desember 2021 #11 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk har så fine familieforhold her inne 🌸 Anonymkode: 2792f...78c Ja, ikke sant.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #12 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 14.36): Mammaen min har betalt for alt i bryllupet til mine søsken, ene har giftet seg 2 ganger, ene gangen i utlandet som hun betalte alt for inkl reise. Nå er det min tur, men hun er ikke interessert i bryllupet engang. Ikke vil hun bidra noe økonomisk heller fordi hun sier hun ikke har penger. Det står millioner på kontoen hennes, hun er gjeldsfri og eier både hytte og hus. Vi har ikke tatt høyde for at hun skal betale for noe, så er mer prinsippet dette står på. Ihvertfall bry seg ør litte grann eller vise noen som helst interesse 😔 Jeg er yngst i familien, men vært sammen med han jeg skal gifte meg med lengere enn søsknene mine har vært i et forhold. De andre endte opp med skilsmisse, så vet ikke om det kanskje har noe å si på hvorfor mamma oppfører seg sånn? Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men kanskje en utblåsning eller et forsøk på å skjønne dette? Anonymkode: b1888...60e Kanskje hennes syn på barna sine ekteskap er dårlig pga dine søsken? Kanskje hun ikke liker mannen din? Anonymkode: 729b2...86b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #13 Skrevet 13. desember 2021 Faren min betalte førerkort, bil og masse økonomisk hjelp til min søster. Når det var jeg som trengte hjelp så sa han nei. Men jeg klarte meg selv, det er sårt og jeg tok det opp med han senere. Så han hjalp meg i senere tid for da følte han på det. Anonymkode: 729b2...86b 4
Gjest O.G. Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 13.12.2021 den 5.23): Faren min betalte førerkort, bil og masse økonomisk hjelp til min søster. Når det var jeg som trengte hjelp så sa han nei. Men jeg klarte meg selv, det er sårt og jeg tok det opp med han senere. Så han hjalp meg i senere tid for da følte han på det. Anonymkode: 729b2...86b Vær glad du tok det opp. Mange gjør det ikke, men lider i stillhet over forskjellsbehandlingen.
Entern Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 Dævendøtte skrev (På 11.12.2021 den 14.46): Tror faktisk jeg hadde droppet å invitere henne i bryllupet. Av prinsipp og fordi jeg ikke hadde hatt råd til flere gjester. Så kjip er jeg om urettferdigheten er så åpenbar. Jepp, enig. Ikke inviter henne, det fortjener hun ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #16 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 13.12.2021 den 5.17): Jobber hun fortsatt da, eller har hun pensjonert seg? Anonymkode: 2792f...78c Har aldri jobbet. Har mye arv og investeringer. AnonymBruker skrev (På 13.12.2021 den 5.22): Kanskje hennes syn på barna sine ekteskap er dårlig pga dine søsken? Kanskje hun ikke liker mannen din? Anonymkode: 729b2...86b Det er godt mulig. Ts Anonymkode: b1888...60e
Morten1 Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 I min verden skal rett være rett, hvis hun har bidratt med x-antall kr til søsken sitt bryllup men ikke vil bidra i det hele tatt i ditt burde hun gi lik sum direkte til deg så får du sette det i sparing eller noe. Alternativt kan hun sette det opp i testamentet at du får med + renter. Hvis det er snakk om større sum så kan jo dette også ødelegge forhold til søsken og ikke bare mor over tid. Hvis mine foreldre hadde gjort dette og det var snakk om mye penger hadde de faktisk ikke blitt invitert, det hadde jeg ikke tatt meg råd til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå