Nephthys Skrevet 11. desember 2021 #1 Del Skrevet 11. desember 2021 Vi vurderer å investere varmepumpe, men er bekymret for lydene fra den og at den blir til sjenanse både inne og ute. Hva er deres erfaring med deres varmepumpe? Hvilket merke har du? Hvor mye har dere spart i strømutgifter? Hvor mye støyer den inne? Hvor mye støyer den ute? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Del Skrevet 11. desember 2021 Vi har en Fuji electric gulvmodell. Nå er den riktignok noen år gammel, men fungere som bare det. Støyer lite inne. Mer ute selvsagt, men ikke noe plagsomt. Nå står den lagt fra naboer. Jeg synes gulvmodellen er genial og lettere å plassere. Jeg vet ikke hvor mye vi har spart, men det er en del. Anonymkode: b24fd...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Del Skrevet 11. desember 2021 Vi installerte Mitsubishi Kaiteki for en drøy måned siden. Et av kriteriene våre var at den skulle være stillegående både inne og ute. Det er den absolutt! Lyden er absolutt ikke sjenerende selv om vi sitter 1.5 m fra innedelen. Den "bråker" litt når den av-iser seg når det er kaldt, men det er minimalt. Eneste ulempen er at innedelen er stor og litt klumpete på veggen, men det er ikke noe problem for min del. I november gikk forbruket til oppvarming ned med 400 kWh sammenlignet med november i fjor, men hvor stor innsparing vi får totalt vet vi ikke før om et år. Anonymkode: 7339f...4c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Del Skrevet 11. desember 2021 Fikk nettopp installert Toshiba signature den er både fin (syntes vanligvis varmepumper er dritstygge men denne var ganske fin og man kan skifte stoff på den så den matcher veggen) den er mer eller mindre helt lydløs med mindre vifta står på maks. Veldig fornøyd. Har den koblet til smarthjem også ! Anonymkode: a16db...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Del Skrevet 11. desember 2021 Står en ganske gammel en i leilighet jeg kjøpte noen måneder sidenZ og den bråker forferdelig mye. Forrige eier har ikke vedlikeholdt med service og renhold heller, vil bytte hele greia når økonomien tillater det. Anonymkode: 0b423...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 12. desember 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 12. desember 2021 Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #7 Del Skrevet 12. desember 2021 Beste investeringen!! Om sommeren fungerer den også utmerket som A/C Anonymkode: db42e...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå