AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Barnet vårt skadet seg stygt i en ulykke,hvor far var med han. Det kommer mest sannsynlig til å gå bra med barnet vårt , men han kommer til å få kosmetiske skader i etterkant, og resten av livet. Mannen min har meget dårlig samvittighet, og er helt knust. Han gråter hver gang barnet vårt ikke er tilstede , og klarer ikke tilgi seg selv. Jeg har prøvd å være støttende, si at det var en ulykke, at han er en god far og at nå må vi gjøre det beste ut av situasjonen. Men innerst inne vet jeg at det aldri kunne skjedd meg , siden mannen min ikke var helt tett på barnet i en situasjon som jeg ALLTID er ekstremt tett på barnet, og aldri slipper taket i handa hans.. Mannen min var uforsiktig i en situasjon , og sted, han burde ha skjønt bedre.. Dette kan jeg jo ikke si,siden jeg vet hvor mye han straffer seg selv fra før. Ønsket ikke å gå inn på detaljer, men det var en situasjon de aller fleste skjønner farene. Hvordan hadde dere reagert? Jeg synes det er vanskelig.. Anonymkode: c8d66...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 Det er en glidende overgang mellom å være helsløv, og å hele tiden sikre seg 100%. Ingenting er levelig, bokstavelig talt. Og man er også ulike. Der jeg er ekstrem til å passe på, ha øyne i nakken, alltid ser farer. Er mannen min ekstrem når det gjelder å vite at alt elektrisk i huset er tipp-topp, at vi kjører de mest trafikksikre bilene, og å se alle slike farer. Mannen din er knust, og har lært. Og om du tenker deg om kunne det kanskje også vært deg, bare på et annet område i livet? Anonymkode: 6faa2...893 48
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 Hva slags ulykke er det snakk om? Anonymkode: 4f659...e6d 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 11. desember 2021 Jeg var den moren som var hjemme alene, 2 meter unna, da barnet havnet i klemulykke, som førte til kosmetisk skade barnet har resten av livet. Og tro meg: jeg er blitt hønemor og livredd for at noe lignende skal skje igjen. Ikke bebreid ham. Det kunne vært deg Anonymkode: 6bea8...761 65
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en glidende overgang mellom å være helsløv, og å hele tiden sikre seg 100%. Ingenting er levelig, bokstavelig talt. Og man er også ulike. Der jeg er ekstrem til å passe på, ha øyne i nakken, alltid ser farer. Er mannen min ekstrem når det gjelder å vite at alt elektrisk i huset er tipp-topp, at vi kjører de mest trafikksikre bilene, og å se alle slike farer. Mannen din er knust, og har lært. Og om du tenker deg om kunne det kanskje også vært deg, bare på et annet område i livet? Anonymkode: 6faa2...893 Ja, jeg har selfølgelig ikke sagt disse tankene jeg har til han eller noen andre. Jeg har sagt til han at det like gjerne kunne vært på min "vakt" noe skjedde. Så jeg kommer ikke til å si /vise de tankene til han. Ts Anonymkode: c8d66...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 Det var jo en ulykke og han gråter og har lært.. Det er vanskelig å si så mye når vi ikke kan detaljene, viktigste er jo at barnet har det bra ❤️ Jeg foreksempel har lett for å være nesten litt overbeskyttende, mens mannen min slipper barnet mer og lar det prøve seg frem selv. En balanse mellom de to er det beste. Men er det slik at faren hadde hatt nesa i mobilen og vært uoppmerksom mens ungen gikk i en farlig situasjon hadde jeg nok blitt sint. Anonymkode: 6eaca...f13 13
chi Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 (endret) Huff, tror jeg hadde hatt mange følelser i meg hadde dette skjedd oss. Inni meg hadde jeg klandret ham for å være så uoppmerksom på det mest dyrebare vi har. Hva var grunnen til at han ikke fulgte med i en slik situasjon, liksom. Men jeg føler jo gjerne også empati med dem som er skikkelig lei seg for det de har forårsaket. Endret 11. desember 2021 av chi
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #8 Skrevet 11. desember 2021 Kan ikke gi deg noe svar siden du ikke sier hva som skjedde. For det du vurderer som risiko trenger ikke å bety at vi andre gjør det. Anonymkode: 607d2...b7c 12
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #9 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan ikke gi deg noe svar siden du ikke sier hva som skjedde. For det du vurderer som risiko trenger ikke å bety at vi andre gjør det. Anonymkode: 607d2...b7c Jeg garanterer at det er en situasjon de aller fleste vurderer som en kjent risikositusjon, uten at jeg ønsker å utdype så veldig. Mannen min tok vel omtrent Ingen forhåndsregler knyttet til situasjonen, og hadde for stor tiltro til at barnet taklet situasjonen sammenliknet med alder. Ts Anonymkode: c8d66...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #10 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg har selfølgelig ikke sagt disse tankene jeg har til han eller noen andre. Jeg har sagt til han at det like gjerne kunne vært på min "vakt" noe skjedde. Så jeg kommer ikke til å si /vise de tankene til han. Ts Anonymkode: c8d66...f3f Det forstod jeg Men du skrev samtidig at du vet det ikke ville skjedd deg, så tankene er der. Og vil boble frem før eller senere, mulig i en krangel. Derfor mitt innlegg - tenk gjennom at han kanskje har områder der han er bedre på sikkerhet enn deg? Du skriver det selv, dette var en gitt situasjon der du alltid ville vært tett på. Men hvor mange andre situasjoner er det gjennom et helt liv med barn der han kanskje er den som ville vært "tettest på"? Anonymkode: 6faa2...893 18
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #11 Skrevet 11. desember 2021 Det er tydelig at du klandrer han, pass på så du ikke slenger dette ut mot han i en krangel. Uhell kan skje, du er ikke perfekt du heller, å han er jo helt knust. At det aldri kunne skjedd deg aner du ikke, for ting kan skje! Anonymkode: f0586...ebc 34
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #12 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er tydelig at du klandrer han, pass på så du ikke slenger dette ut mot han i en krangel. Uhell kan skje, du er ikke perfekt du heller, å han er jo helt knust. At det aldri kunne skjedd deg aner du ikke, for ting kan skje! Anonymkode: f0586...ebc Jeg kommer virkelig aldri til å gjøre det , selv i en krangel.. Han er en svært god og engasjert pappa, og barna våre elsker han virkelig. Jeg har kun vært støttende ovenfor han. Ts Anonymkode: c8d66...f3f 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #13 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det forstod jeg Men du skrev samtidig at du vet det ikke ville skjedd deg, så tankene er der. Og vil boble frem før eller senere, mulig i en krangel. Derfor mitt innlegg - tenk gjennom at han kanskje har områder der han er bedre på sikkerhet enn deg? Du skriver det selv, dette var en gitt situasjon der du alltid ville vært tett på. Men hvor mange andre situasjoner er det gjennom et helt liv med barn der han kanskje er den som ville vært "tettest på"? Anonymkode: 6faa2...893 Godt poeng.. Ja, det er jo områder han er tettere på enn jeg er. Ts Anonymkode: c8d66...f3f 2
Jentadi Skrevet 11. desember 2021 #14 Skrevet 11. desember 2021 Livet er risikofylt - både for barn og voksne. Du kan ikke rette opp i det som har skjedd. Hvis du vil at dette skal gå best mulig, må du legge vekk alle tanker om skyld/ikke skyld. Barnet trenger en mor og far som har det bra. Legg det bak deg og vær takknemlig for at det ikke gikk enda galere. 16
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #15 Skrevet 11. desember 2021 Her synes jeg du skal være støttende mot far. Ulykker kan skje den beste og det hjelper verken barnet eller far at du klandrer ham. Du kan ikke forandre det som har skjedd, fokuset må være fremover. Det er dessuten alt for lite opplysninger til at vi kan si hvorvidt far virkelig var uforsiktig. Anonymkode: 474a1...1c8 11
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #16 Skrevet 11. desember 2021 Det er jo en kjent sak at menn i snitt tar større risiko enn kvinner, dessverre.. Vanskelig å tilgi, men du har vel ikke noe valg. Klem! Anonymkode: f35b8...8cd 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #17 Skrevet 11. desember 2021 Ting skjer med barn på et øyeblunk. Derfor skal alt en trenger ved stellebordet være innen håndsrekksvidde. Bare det å snu seg to sekunder er nok, så kan barnet ligge på gulvet når en snur seg tilbake igjen. Dette kan skje oss alle. Det skal vi alle være klare over. "Perfekte foreldre" finnes ikke. Det er større sjanse for å finne en enhjørning. Uhell skjer. Selv den beste. Samme hvor forberedt en er på alt mulig. Å snu blikket bort ett øyeblikk, bare ett kort sekund, er nok, så kan uhellet være ute. Ingen er feilfrie. (Ja, videoen er ment å vise dette) Anonymkode: 1e4d9...c30 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #18 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg garanterer at det er en situasjon de aller fleste vurderer som en kjent risikositusjon, uten at jeg ønsker å utdype så veldig. Mannen min tok vel omtrent Ingen forhåndsregler knyttet til situasjonen, og hadde for stor tiltro til at barnet taklet situasjonen sammenliknet med alder. Ts Anonymkode: c8d66...f3f Så hvorfor valgte dere å utsette barnet for denne kjente risikosituasjonen? Anonymkode: 4f659...e6d 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #19 Skrevet 11. desember 2021 Hadde aldri klart å tilgi han for å ha ødelagt barnet vårt for alltid. Hadde klandret han og kjeftet og gått fra han. Og aldri latt han ha samvær alene. Uansvarlig idiot! Anonymkode: 654bd...00b 7
Vera Skrevet 11. desember 2021 #20 Skrevet 11. desember 2021 Det er jo helt umulig å gi et skikkelig svar med så lite opplysninger.. 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå