Gå til innhold

Regjeringen kaller inn til pressekonferanse om strømsituasjonen kl 12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ventet at det kommer en ordning som kan hjelpe folk med de høye strømregningene.

Etter det NTB blir fortalt, er en viktig grunn til forsinkelsene at de nye ordningene må gjennom en omfattende faglig kvalitetssikring før de kan legges fram.

Det regjeringen legger opp til, er nemlig nybrottsarbeid. Ordningene må derfor stresstestes grundig, både for å sikre at de treffer slik regjeringen ønsker, og for å sikre at de holder vann praktisk og juridisk.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/12/11/195808829/regjeringen-kaller-inn-til-pressekonferanse-om-stromsituasjonen

Tror du folk kommer til å bli fornøyde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fornøyd og fornøyd. 

Jeg syns lavinntektsfamilier burde blitt prioritert. Den ordningen de kom med, er jo til alle som får høye strømpriser, inkludert de som allerede har mye fra før.  

Men det er vel dyrere og vanskeligere å gjennomføre. 

• Liker 1
Gjest BrittEkeberg
Skrevet

Jeg visste at rød/grønn-regjering ville ødelegge Norge. Jeg sa det! Jeg visste at de ville fucke opp. Blå/blå regjering var mye bedre, for meg i hvert fall. 

Skrevet
BrittEkeberg skrev (5 minutter siden):

Jeg visste at rød/grønn-regjering ville ødelegge Norge. Jeg sa det! Jeg visste at de ville fucke opp. Blå/blå regjering var mye bedre, for meg i hvert fall. 

Komisk at Høyre sitt forslag er bedre for de med minst og de som trenger det mest....

Problemet er ikke "rød-grønn", men AP-maskineriet.

Sitat

– En løsning som går rett inn på strømregningen er i tråd med hva Høyre foreslo, selv om vårt forslag ville vært mer målrettet og knyttet til folks inntekt, ikke bare til selve strømprisen, sier nestleder i Høyre Tina Bru til E24.

AP hadde den kjipeste løsningen av alle. Selv MDG var bedre for de som trenger det.

• Liker 2
Skrevet
bonsaijenta skrev (47 minutter siden):

Fornøyd og fornøyd. 

Jeg syns lavinntektsfamilier burde blitt prioritert. Den ordningen de kom med, er jo til alle som får høye strømpriser, inkludert de som allerede har mye fra før.  

Men det er vel dyrere og vanskeligere å gjennomføre. 

Lavinntektsfamilier er vel allerede prioritert med økt bostøtte? Dessuten er det mange som tjener greit som har mye gjeld, synes det er viktig at de også får støtten. 

Skrevet
Mwanafunzi skrev (3 minutter siden):

Lavinntektsfamilier er vel allerede prioritert med økt bostøtte? Dessuten er det mange som tjener greit som har mye gjeld, synes det er viktig at de også får støtten. 

Er du klar over hvor grensene for bostøtte går? Det er så lavt at ingen med bare "lavinntekt" kvalifiserer. Maksgrense for inntekt er ca. 20k brutto. Ingen tjener så lite, jeg skjønner ikke hvem som får det for å være ærlig, bortsett fra de som har gunstige "overgangsordninger" fra tidligere (uføre f.eks.)

• Liker 1
Skrevet
Mwanafunzi skrev (2 minutter siden):

Det er mange som tjener «for mye» til å få det, men som likevel ikke har råd til å strømregningen. 

Ref hun alenemoren fra Debatten. Hun jobbet som tannpleier og de tjener vel ikke stort. 

De som har mye gjeld kan søke avdragsfrihet i en periode osv. 

• Liker 1
Skrevet

323 øre spotpris på ettermiddagen i dag. 

323-70= 253

253/2= 126,5

126,5+70=196,5

Nesten kr 2 /kwt…. Jippi!

Heldigvis er det plussgrader ute, og prisen har ikke steget til det de forventer 😬

30 øre er gjennomsnittspris de siste 10 årene, sa ministeren så fint.

Om man ser bort fra toppene så har prisen i dag lagt over 170 øre, det gir med denne ordningen en spotpris på 120 øre per kwt, som minstepris for dagen i dag. 😬😬😬

I tillegg kommer fyringskostnadene.

Kommer opp i firesifret beløp per måned i vinter. Vi er ikke alene, dette blir tøft for folk, og der er minimalt å hente fra regjeringen. 

Skrevet (endret)
1 hour ago, Madame Butterfly said:

323 øre spotpris på ettermiddagen i dag. 

323-70= 253

253/2= 126,5

126,5+70=196,5

Nesten kr 2 /kwt…. Jippi!

Heldigvis er det plussgrader ute, og prisen har ikke steget til det de forventer 😬

30 øre er gjennomsnittspris de siste 10 årene, sa ministeren så fint.

Om man ser bort fra toppene så har prisen i dag lagt over 170 øre, det gir med denne ordningen en spotpris på 120 øre per kwt, som minstepris for dagen i dag. 😬😬😬

I tillegg kommer fyringskostnadene.

Kommer opp i firesifret beløp per måned i vinter. Vi er ikke alene, dette blir tøft for folk, og der er minimalt å hente fra regjeringen. 

Blir spennende å se hva som skjer med strømprisen etter nyttår. Da legger Tyskland ned to av fire atomkraftverk, og strømkabelen til Storbritannia skal gå for full effekt.

Endret av nebbete fugl
Skrevet
3 minutter siden, nebbete fugl said:

Blir spennende å se hva som skjer med strømprisen etter nyttår. Da legger Tyskland ned to av fire atomkraftverk, og strømkabelen til Storbritannia skal gå for full effekt.

Ja, det er skikkelig nifst 😬

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...