Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg merket at jeg bryr meg alt for mye om andres følelser..Hva tenker de om meg, hvis jeg gjør *det eller det*.  Det er mange ganger dette har stoppet meg i å gjøre ting jeg virkelig vil.. Fordi jeg ofte tenker hva andre måtte tenke. Det er selvsagt ikke sånn med alt, men med mye. 

jeg kan gi et dumt eksempel her.. 

Så moren + familie medlemmer  til samboer er ganske så konservative. Alle disse følger meg på sosiale medier. Jeg jobber som modell og man må dele for å også få nye potensielle klienter.. noen av de bildene jeg deler er også litt på kanten ifh til et konservativt ståsted. Så det ender opp med at jeg ikke deler de kuleste bildene fordi jeg sitter å tenker på hva de måtte tenke. Har også fått kommentar av et av disse familie medlemmene ang en story , en helt uskyldig story men noe tanta til samboer måtte kommentere. De kan også være litt frekke ifh til «hvordan går det med modellkarrieren da?» i en ufin tone (jeg gjør det ganske bra), studerer også ved siden av. Til tross for dette kommer vi generelt godt overens.. så.. jeg kan jo ikke fjerne de fra følgerne mine.. 

Så dette var et eksempel. 
Det rare med det er at jeg bare blir ekstra obs på noen spesielle type mennesker. De som er litt kalde og som jeg vet er fort til å dømme andre.. føler liksom ikke jeg kan være meg sjæl.. slitsomt. 

Noen råd ? Hvordan begynte du å slutte å bry deg om hva andre måtte tenke? Har du noen teknikker? 

Anonymkode: a5f01...69e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du lage en ny profil som de ikke får tilgang til? Hvis ikke hadde jeg bare fjernet de fra følgerne mine og hvis noen spurte i fremtiden bare sagt at du ikke vil blande familie og jobb 

Anonymkode: f9d1d...1c5

• Liker 1
Skrevet (endret)

Del de ? Jeg er sikker  på at du vil få kommenterer som støtter deg .

Jeg kan også anbefale noen bøker om det å gi mer faen. The subtile art of not giving a fuck av Mark Manson og  The Life-Changing Magic of Not Giving a F**k: The bestselling book everyone is talking about (A No F*cks Given Guide) av Sarah Knight. Begge bøkene  finnes  i norsk oversettelse også . 

Tenk at om de ikke liker bildene dine er det deres problem . Ikke ditt . Spør deg selv om du skader eller er sleM mot  noen ved å legge ut bildet ? Påvirker det at du legger ut bilde noen andre enn deg?  Altså at familien din ikke liker det er det er irrelevant her . Det er mer spørsmål som : «er flere enn deg på bilde som bør godkjenne at det legges ut»eller «Promoterer bildet for eksempel et anorektisk og retusjert uoppnålig ideal?» Dersom  svaret er ja på disse bør du tenke deg om før du legger de ut men mest sansynelig er svaret at «nei det påvirker ingen andre enn deg» og da kan du helt fint legge det ut ❤️Lykke til☺️

Endret av r0llz
  • Liker 1
Skrevet

For å gjøre det enkelt med bildene du ønsker å dele - hvorfor ikke dele dem med "alle" unntatt dem? Lag ei gruppe med dem på vennelista, slik at du enkelt kan luke dem ut fra noe av det du poster. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, 

Jeg merket at jeg bryr meg alt for mye om andres følelser..Hva tenker de om meg, hvis jeg gjør *det eller det*.  Det er mange ganger dette har stoppet meg i å gjøre ting jeg virkelig vil.. Fordi jeg ofte tenker hva andre måtte tenke. Det er selvsagt ikke sånn med alt, men med mye. 

jeg kan gi et dumt eksempel her.. 

Så moren + familie medlemmer  til samboer er ganske så konservative. Alle disse følger meg på sosiale medier. Jeg jobber som modell og man må dele for å også få nye potensielle klienter.. noen av de bildene jeg deler er også litt på kanten ifh til et konservativt ståsted. Så det ender opp med at jeg ikke deler de kuleste bildene fordi jeg sitter å tenker på hva de måtte tenke. Har også fått kommentar av et av disse familie medlemmene ang en story , en helt uskyldig story men noe tanta til samboer måtte kommentere. De kan også være litt frekke ifh til «hvordan går det med modellkarrieren da?» i en ufin tone (jeg gjør det ganske bra), studerer også ved siden av. Til tross for dette kommer vi generelt godt overens.. så.. jeg kan jo ikke fjerne de fra følgerne mine.. 

Så dette var et eksempel. 
Det rare med det er at jeg bare blir ekstra obs på noen spesielle type mennesker. De som er litt kalde og som jeg vet er fort til å dømme andre.. føler liksom ikke jeg kan være meg sjæl.. slitsomt. 

Noen råd ? Hvordan begynte du å slutte å bry deg om hva andre måtte tenke? Har du noen teknikker? 

Jobber som modell og må dele bilder som er på kanten for å få nye klienter??

En modell selger produkter (klær, sminke, sjampo) og gjør reklame, katalog/nettsidebilder eller (i sjeldnere tilfeller) catwalk.

Eventuelt stiller som modell i kunstfoto, musikkvideoer osv.

Det høres ikke ut som om du gjør noe av dette, egentlig. Klesdesignere, klesprodusenter og reklamebyråer rekrutterer vel ikke modellene sine fra lettkledde instagramkontoer?

Sikker på at du ikke bare selger bilder av kroppen din i utfordrende positurer? 

Anonymkode: 712fa...a62

• Liker 2
Skrevet

Og so what om hun gjør det??? Hold kjeft på deg! 

Anonymkode: 7edfd...8bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jobber som modell og må dele bilder som er på kanten for å få nye klienter??

En modell selger produkter (klær, sminke, sjampo) og gjør reklame, katalog/nettsidebilder eller (i sjeldnere tilfeller) catwalk.

Eventuelt stiller som modell i kunstfoto, musikkvideoer osv.

Det høres ikke ut som om du gjør noe av dette, egentlig. Klesdesignere, klesprodusenter og reklamebyråer rekrutterer vel ikke modellene sine fra lettkledde instagramkontoer?

Sikker på at du ikke bare selger bilder av kroppen din i utfordrende positurer? 

Anonymkode: 712fa...a62

Visste at jeg ville få kommentarer som dette. Var fristende å legge til en disclaimer på begynnelsen av innlegget men jeg tenkte at her er det vel ikke mye å være krass for 😂 Hva er dette relevant til tråden min? Hva du tror jeg driver med? Det hjelper i alle fall ingenting. Jeg orker ikke å overbevise deg om at det er mitt yrke. 

ts 

• Liker 1
Skrevet
nordlending skrev (1 time siden):

For å gjøre det enkelt med bildene du ønsker å dele - hvorfor ikke dele dem med "alle" unntatt dem? Lag ei gruppe med dem på vennelista, slik at du enkelt kan luke dem ut fra noe av det du poster. 

Det funker bare på stories, men ikke på innlegg. Eller er det en funksjon jeg ikke vet om? :) 

• Liker 1
Skrevet
r0llz skrev (1 time siden):

Del de ? Jeg er sikker  på at du vil få kommenterer som støtter deg .

Jeg kan også anbefale noen bøker om det å gi mer faen. The subtile art of not giving a fuck av Mark Manson og  The Life-Changing Magic of Not Giving a F**k: The bestselling book everyone is talking about (A No F*cks Given Guide) av Sarah Knight. Begge bøkene  finnes  i norsk oversettelse også . 

Tenk at om de ikke liker bildene dine er det deres problem . Ikke ditt . Spør deg selv om du skader eller er sleM mot  noen ved å legge ut bildet ? Påvirker det at du legger ut bilde noen andre enn deg?  Altså at familien din ikke liker det er det er irrelevant her . Det er mer spørsmål som : «er flere enn deg på bilde som bør godkjenne at det legges ut»eller «Promoterer bildet for eksempel er anorektisk og retusjert uoppnålig ideal?» Dersom  svaret er ja på disse bør du tenke deg om før du legger de ut men mest sansynelig er svaret at «nei det påvirker ingen andre enn deg» og da kan du helt fint legge det ut ❤️Lykke til☺️

Tusen takk for råd!! ❤️ Har lest førstnevnte bok, men ikke den andre! Skal gjøre det! 🙌🏻 

ts

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det funker bare på stories, men ikke på innlegg. Eller er det en funksjon jeg ikke vet om? :) 

Fungerer på innlegg også 😊 Når du skal poste noe, trykker du der det står venner, så får du velge selv. 

Endret av nordlending
Skrevet
nordlending skrev (2 timer siden):

Fungerer på innlegg også 😊 Når du skal poste noe, trykker du der det står venner, så får du velge selv. 

Jeg får det ikke til å fungere. Har prøvd flere ganger . Er du sikker? Jeg får bare til å skjule stories, men jeg kan skjule deres bilder og stories.. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg får det ikke til å fungere. Har prøvd flere ganger . Er du sikker? Jeg får bare til å skjule stories, men jeg kan skjule deres bilder og stories.. 

ts

Sånn er det hos meg. Bilde nr. 2 er valgene jeg får når jeg klikker der det står "Venner" i bilde nr. 1.

Screenshot_20211211_165209_com.facebook.katana_edit_779598174690936.jpg

Screenshot_20211211_165202_com.facebook.katana_edit_779634948515930.jpg

Skrevet
nordlending skrev (14 minutter siden):

Sånn er det hos meg. Bilde nr. 2 er valgene jeg får når jeg klikker der det står "Venner" i bilde nr. 1.

Screenshot_20211211_165209_com.facebook.katana_edit_779598174690936.jpg

Screenshot_20211211_165202_com.facebook.katana_edit_779634948515930.jpg

Ah ja! Dette er Facebook:) Jeg snakket om Instagram 🙂 

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Visste at jeg ville få kommentarer som dette. Var fristende å legge til en disclaimer på begynnelsen av innlegget men jeg tenkte at her er det vel ikke mye å være krass for 😂 Hva er dette relevant til tråden min? Hva du tror jeg driver med? Det hjelper i alle fall ingenting. Jeg orker ikke å overbevise deg om at det er mitt yrke. 

ts 

Hvorfot ikke starte med å legge tråden på et passende forum i det minste.

Man gjør seg selv en bjørnetjeneste når man oppretter tråder i hytt og pine og fremstår som rusa eller airhead allerede fra start. 

Anonymkode: bd572...180

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfot ikke starte med å legge tråden på et passende forum i det minste.

Man gjør seg selv en bjørnetjeneste når man oppretter tråder i hytt og pine og fremstår som rusa eller airhead allerede fra start. 

Wow!!  Airhead kan du gjerne kalle meg  men rusa faktisk 😂 Men takk for innspill! Nok et hjelpende innlegg! 

TS

Skrevet

Altså, om du legger ut drøye bilder av deg selv i sosiale media, så kalles det prostitusjon. Du selger din egen kropp. De fleste med nok selvrespekt og sunt selvbilde gjør ikke sånt. Skjønner veldig godt de reagerer. Slike bilder har INGENTING med modellyrket å gjøre.

Med vennlig hilsen erfaren modell som har jobbet hos de største merkene i flere år. 

Anonymkode: 81b5b...0e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Wow!!  Airhead kan du gjerne kalle meg  men rusa faktisk 😂 Men takk for innspill! Nok et hjelpende innlegg! 

TS

Få støttekontakten din til å hjelpe deg med å lage en beskrivende tittel på tråden i samme slengen, så er du godt i gang ;) 

Skrevet

Er det ikke bare å ha 2 kontoer? En som er privat (der familie og venner får se), og en som gjelder yrket ditt (der du blokkerer familie og venner)? 

Anonymkode: f3230...81a

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Altså, om du legger ut drøye bilder av deg selv i sosiale media, så kalles det prostitusjon. Du selger din egen kropp. De fleste med nok selvrespekt og sunt selvbilde gjør ikke sånt. Skjønner veldig godt de reagerer. Slike bilder har INGENTING med modellyrket å gjøre.

Med vennlig hilsen erfaren modell som har jobbet hos de største merkene i flere år. 

Anonymkode: 81b5b...0e7

Men herregud. Jeg har ikke sagt noen ting om drøye bilder!! Jeg legger ikke yt drøye bilder, har ikke en gang lagt ut et bikini bilde av meg selv. Men det er noen shootings hvor jeg poserer veldig feminint / sexy(Med klær!!). Hvor jeg bekymrer meg om hva de måtte tenke.. da de ikke kjenner meg godt nok enda. 
Da dette er jobben min ønsker jeg å legge ut mer fordi det gir meg bedre oppdrag. Noe du sikkert kjenner til , siden du også jobbet hos de største merkene i flere år. Nå er dog ting litt annerledes pga sosiale medier etc. 

Kan folk slutte å dra ting helt ut av kontekst. Værsåsnill... er jo helt vilt her inne. 

TS 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Få støttekontakten din til å hjelpe deg med å lage en beskrivende tittel på tråden i samme slengen, så er du godt i gang ;) 

Godt råd! ;) 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...