Gå til innhold

Slår du av lyset innet for å spare strøm?

Slår du av lyset innet for å spare strøm?  

86 stemmer

1. 1. Slår du av lyset innet for å spare strøm?

• Ja
      31
    • Nei
      55
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kanskje bare et par pærer slått på i stuen?

Anonymkode: ceb4b...ce3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lyspærer trekker virkelig lite strøm. Klesvask,varme,varmtvann osv som trekker 

Anonymkode: d6a54...7bb

• Liker 7
Skrevet

har aldri på hverken lys eller varme i korridor og soverom.

Anonymkode: 65d05...9cf

Skrevet

Nei, kun i rom jeg ikke oppholder meg i. Jeg vil ikke sitte i mørket og plantene trenger det lille lyset de får på denne tida av året. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har kanskje bare et par pærer slått på i stuen?

Nei, trenger lys i mørketiden

Anonymkode: c97f8...5ec

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt ikke. De lampene jeg bruker mest har LED pærer så de trekker minimalt med strøm. 

• Liker 5
Gjest På druen
Skrevet (endret)

Nei, tvert imot. Glemmer det ofte. Det er jo ingen vits å la f.eks lyset på badet være på når man ikke er der, men det er på døgnet rundt. 

Endret av På druen
Skrevet

Jeg har på lys tilmed på natta. Jeg tror nemlig det er noe rart i dette annekset jeg bor i for tiden, så jeg vil ha lys på nede.

Jeg vasker klær og dusjer. Lager middag og baker. Har varmekabler i gulvet på både stue og bad. 

Fikk regning på 1500.

Heelt ok. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke siden LED-pærer knapt bruker strøm. Men har satt ned varmekablene og varmepumpa litt og har fyrt mer med ved enn jeg pleier.

Skrevet

Lyspærer trekker svært lite strøm. Jeg har på i rommet jeg er i, slik har det alltid vært :) Kanskje det regnes som å spare for noen, men jeg ser ikke poenget med flombelysning i rom man ikke er i. Har vokst opp med at det er normalen.

Anonymkode: 478b3...72b

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Lyspærer trekker virkelig lite strøm. Klesvask,varme,varmtvann osv som trekker 

Anonymkode: d6a54...7bb

Helt rett, med ledlys i alle lamper er det bortimot null å spare på å slå av alle lys. Vaskemaskinen trekker heller ikke veldig mye strøm. Det er varme og varmtvann som er mesteparten av strømforbruket i Norge, og selvfølgelig kommer jo elbilen inn hos alle de som har dette. Uten varmtvann og varme? Hadde ikke prisene betydd noe som helst.

• Liker 2
Skrevet

Hører til og med historier om folk som har slått av kjøleskapet.

Skrevet

Hos meg er det ikke engang lampe i stuen. Det blir lyst nok med lysforurensingen fra gaten. 

Som noen skriver her, så trekker moderne lyspærer veldig lite strøm. 

Anonymkode: c35e7...25f

Skrevet
SoWhat? skrev (2 timer siden):

Jeg har på lys tilmed på natta. Jeg tror nemlig det er noe rart i dette annekset jeg bor i for tiden, så jeg vil ha lys på nede.

Jeg vasker klær og dusjer. Lager middag og baker. Har varmekabler i gulvet på både stue og bad. 

Fikk regning på 1500.

Heelt ok. 

Hvor stor bolig er det?

Anonymkode: ea254...2cd

Skrevet

Det er trossalt ingen strømkrise i Norge, om man gjorde smarte valg tidligere i høst. Vi skulle ha inngått fastprisavtale.

Skrevet

Slår av men ikke på strøm men vane. 

Anonymkode: 2bb8f...d7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hører til og med historier om folk som har slått av kjøleskapet.

Det er jo fordi de ikke kan noe om dette her. Hva som trekker strøm så det merkes og ikke. Selv med 5 kr kwt så er det ikke kjøleskapet som utgjør forskjellene her. Det er varmtvannsbereder og oppvarming! Det tar omtrent 90% av forbruket til de aller fleste boliger. Tørketrommel også da, men egentlig ikke for om man bruker dette et par ganger i uken begrenser det seg, hver dag så blir det en faktor. Selvfølgelig også el bilen! Alt for mange har kjøpt slik bil, og trodd at den skal være "gratis" å drifte i all fremtid. Dette er det slutt på nå for en gang for alltid. Velkommen til den virkelige verden.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Antiviruset said:

Det er jo fordi de ikke kan noe om dette her. Hva som trekker strøm så det merkes og ikke. Selv med 5 kr kwt så er det ikke kjøleskapet som utgjør forskjellene her. Det er varmtvannsbereder og oppvarming! Det tar omtrent 90% av forbruket til de aller fleste boliger.

Strøm og varmtvann tar 77% skriver de her.

https://www.smartepenger.no/96-bolig/2438-dette-bruker-du-strommen-til

Lys tar 6,3%.

• Liker 1
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Lys bruker veldig lite strøm.

Det er varmtvann og oppvarming som bruker strøm.

Folk som sitter og fryser i mørket, tenker jeg er litt mindre begavet.

Det har vært billig strøm, og det har vært sommer. Det er mye annet man kan spare inn på før man stresser over strømregninga....

Anonymkode: d9535...726

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...