Gå til innhold

Dårlig service og merkelig oppførsel av servitør.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på hvor denne tråden skulle plasseres men antar dette er riktig kategori. Eventuelt får bare moderatorene flytte den.

Kort fortalt skulle vi på julebord igår på restaurant meg og noen venninner. Vi gikk på en 4 stjernes restaurant og alt gikk fint til å begynne med. Plutselig ser jeg to av venninnene mine stikke ned på toalettet en tur og de brukte en del tid. Jeg gikk etterhvert ned for å se etter dem og det viste deg at hun ene hadde tatt med seg vodka for å drikke på toalettet. Var ikke mye igjen av den så hun drakk siste slurk og kastet flasken i søppelet (det var en liten flaske, ikke stor). Vi gikk opp igjen for å spise ferdig. Plutselig kommer to av servitørene og ber oss spise ferdig og gå å betale for de hadde nemelig funnet en liten flaske med vodka i søppelspannet på toalettet og beskyldte oss for å drikke den. Hvordan kunne de vite det var oss? Altså, går de å leter i søppelet etter at kundene har vært der? Er utrolig grisete og ikke minst veldig rart.. Servitøren var lite hyggelig. Etter vi hadde spist sa vi hade og de svarte ikke engang. Dette er en restaurant som ligger i sentrum av byen. Greit nok, er rart å sette seg på do for å drikke, men synes likevell det var merkelig å lete i søppelspannet, flasken lå ikke helt på toppen. Har de kameraer på do på enkelte restauranter? Skjønner ikke hvordan de kunne vite det var oss..

Anonymkode: 434e5...b20

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Undrendeulat skrev (Akkurat nå):

Tror ikke de bare finner på sånt. Tipper at dere oppførte dere som drittsekker

😂

Anonymkode: aed19...425

Skrevet

Venninnene dine gikk til toalett for å dope seg i skjul, også er du irritert at dere ble tatt? 

Anonymkode: 7205e...af6

• Liker 16
Skrevet

Mulig dere var overstadig beruset.

I tillegg la de vel merke til at flere av dere var på do veldig lenge. Kanskje en servitør kikket innom da venninnene dine satt i et avlukke og fniste og drakk.

Jeg tror ikke det må en Sherlock Holmes til for å finne ut at det var dere.

• Liker 14
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette kunne kostet restauranten skjenkebevillingen. At de tilfeldigvis fant flasken etter at dere hadde halve bordet på do i den tiden det tar å drikke en flaske vodka betyr at det var sterk grunn til å mistenke akkurat dere. Tror dere virkelig at servitørene er stokk dumme?

Man drikker ikke medbrakt på restaurant, uansett grunn. Eneste unntak er babyer som får morsmelk eller MME eller personer som må innta flytende medisin.

Skrevet

Drikking av medbragt er ikke lov. Så enkelt er det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det var dårlig oppførsel av restuaranten for å være ærlig. de burde å ha oversett dette.

Men neste gang ikke ta med alkohol,  og når dere er veeeldig lenge på do, tror jeg det mange som tenker at dere driver med kokain, så kan hende det var det og alkoholen samlet og det ble for mye. Men da burde de enten å bed dere å gå med engang uten å få spise (uten betaling for maten seff) eller la dere spise opp og gå uten å si noe. Man har gjerne bare bordet i 1.5-2 timer.

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan kunne de vite det var oss? 

Sikkert ikke vanskelig å se hvem av gjestene som var mest trashy den kvelden. 

Skrevet (endret)

De har jo bare fulgt loven. Og vært mer observante enn dere som var dritings. Blir litt for dumt å klage på dem. Og så er vennene dine ekstremt harry, egoistiske og barnslige. Men det må du ta med dem. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 11
Skrevet

Syntes overhodet ikke dette er dårlig service - dette er rett og slett dårlige kunder. Dere har satt skjenkebevillingen til restauranten på spill og har oppført dere fullstendig uakseptabelt. Om prisnivået på drikkevarene på denne restauranten var for høy har dere valgt feil restaurant. Og det at du i det hele tatt får deg til å vurdere servicen til dårlig og at servitøren hadde merkelig oppførsel syntes jeg sier mye mer om deg enn restauranten og betjeningen. 

• Liker 20
Skrevet

Og du mener det er servitøren som er problemet her? 
Troller du Ts? 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Litt usikker på hvor denne tråden skulle plasseres men antar dette er riktig kategori. Eventuelt får bare moderatorene flytte den.

Kort fortalt skulle vi på julebord igår på restaurant meg og noen venninner. Vi gikk på en 4 stjernes restaurant og alt gikk fint til å begynne med. Plutselig ser jeg to av venninnene mine stikke ned på toalettet en tur og de brukte en del tid. Jeg gikk etterhvert ned for å se etter dem og det viste deg at hun ene hadde tatt med seg vodka for å drikke på toalettet. Var ikke mye igjen av den så hun drakk siste slurk og kastet flasken i søppelet (det var en liten flaske, ikke stor). Vi gikk opp igjen for å spise ferdig. Plutselig kommer to av servitørene og ber oss spise ferdig og gå å betale for de hadde nemelig funnet en liten flaske med vodka i søppelspannet på toalettet og beskyldte oss for å drikke den. Hvordan kunne de vite det var oss? Altså, går de å leter i søppelet etter at kundene har vært der? Er utrolig grisete og ikke minst veldig rart.. Servitøren var lite hyggelig. Etter vi hadde spist sa vi hade og de svarte ikke engang. Dette er en restaurant som ligger i sentrum av byen. Greit nok, er rart å sette seg på do for å drikke, men synes likevell det var merkelig å lete i søppelspannet, flasken lå ikke helt på toppen. Har de kameraer på do på enkelte restauranter? Skjønner ikke hvordan de kunne vite det var oss..

Anonymkode: 434e5...b20

OOOOkei.

Hva er en 4 stjernes restaurant, egentlig? Hvis du mener Michelin-stjerner er det ikke mulig - der går bare skalaen til 3 stjerner, og det er det såvidt jeg vet bare én restaurant i Norge som har, nemlig Maaemo. Var det der dere strutet vodka på do da, eller?

:filer: 

Anonymkode: 78124...ed3

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

OOOOkei.

Hva er en 4 stjernes restaurant, egentlig? Hvis du mener Michelin-stjerner er det ikke mulig - der går bare skalaen til 3 stjerner, og det er det såvidt jeg vet bare én restaurant i Norge som har, nemlig Maaemo. Var det der dere strutet vodka på do da, eller?

:filer: 

Anonymkode: 78124...ed3

Det er da vel lett å skjønne vel.

• Liker 2
Skrevet

Gjester som sniker seg på toalettet under middagen for å drikke vodka i skjul er skjeldent så diskre eller uproblematiske som de skal ha det til.

Og skulle det være seg sånn at dere oppførte dere akkurat da så har nok personalet der mye erfaring med hva som skjer når alkoholen fra spritflaske trer i kraft. For å ikke snakke om hva som skjer når dette kombinerer med det dere kjøper på stedet.

Så her tipper jeg personalet har vært lure og tenkt på de andre gjestene sine og skjenkebevillingen sin og tatt grep. Noe de andre nok er glad for.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg synes det var dårlig oppførsel av restuaranten for å være ærlig. de burde å ha oversett dette.

Men neste gang ikke ta med alkohol,  og når dere er veeeldig lenge på do, tror jeg det mange som tenker at dere driver med kokain, så kan hende det var det og alkoholen samlet og det ble for mye. Men da burde de enten å bed dere å gå med engang uten å få spise (uten betaling for maten seff) eller la dere spise opp og gå uten å si noe. Man har gjerne bare bordet i 1.5-2 timer.

Oversett? De kunne mistet skjenkebevillingen sin pga dette tøyset ts sine venner drev på med. Med en mistet skjenkebevilling vil det også si ekstremt mye penger ut av vinduet. Det er en så latterlig barnslig, og helt hinsides å sitte seg ned å drikke på toalettet. Ts skal bare være glad for at de i det hele tatt fikk lov til å spise opp, det er mangen plasser de ikke hadde fått lov til det! Helt rettmessig!  Slike type gjester bør helst holde seg hjemme til dess de er voksen nok til å følge skikker og lover.

Anonymkode: 93a46...46b

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oversett? De kunne mistet skjenkebevillingen sin pga dette tøyset ts sine venner drev på med. Med en mistet skjenkebevilling vil det også si ekstremt mye penger ut av vinduet. Det er en så latterlig barnslig, og helt hinsides å sitte seg ned å drikke på toalettet. Ts skal bare være glad for at de i det hele tatt fikk lov til å spise opp, det er mangen plasser de ikke hadde fått lov til det! Helt rettmessig!  Slike type gjester bør helst holde seg hjemme til dess de er voksen nok til å følge skikker og lover.

Det er veldig vanlig og jeg sier ikke det er okay (tror ikke restuaranten mister sjenkebevillingen over dette). Og det er noe man bare må venne seg til i den bransjen-uten at det betyr at de skal godta det.

Men det å gå til et bord å beskylde folk for å drukket alkohol uten og egentlig vite om de er de eller ikke-er ikke okay, 

De kan ta feil. Jeg synes også at når gjestene har fått maten og sitter å spiser at det er unødvendig å lage en scene å be de å dra etter de spist opp (noe alle gått), de kunne ha løst dette ved å diskre sagt når gjestene ville bestille mer alkohol at de ikke kom til å servere de alkohol.

Enten ber du de om gå før mat  eller lar de spise opp, for å så komme diskre med regningen.

• Liker 2
Skrevet

Nå hadde jeg gledet meg til litt kritikk av den bransjen jeg jobbet i for ti år siden, men så er det bare, som vanlig, gjestene som oppfører seg ubrukelig.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig vanlig og jeg sier ikke det er okay (tror ikke restuaranten mister sjenkebevillingen over dette). Og det er noe man bare må venne seg til i den bransjen-uten at det betyr at de skal godta det.

Men det å gå til et bord å beskylde folk for å drukket alkohol uten og egentlig vite om de er de eller ikke-er ikke okay, 

De kan ta feil. Jeg synes også at når gjestene har fått maten og sitter å spiser at det er unødvendig å lage en scene å be de å dra etter de spist opp (noe alle gått), de kunne ha løst dette ved å diskre sagt når gjestene ville bestille mer alkohol at de ikke kom til å servere de alkohol.

Enten ber du de om gå før mat  eller lar de spise opp, for å så komme diskre med regningen.

Vist kan de det, det har også blitt gjort. Folk får oppføre seg, eller bli hjemme. Så enkelt, ja virkelig for det er faktisk ikke det spor vanskelig å oppføre seg på en restaurant! Om en føler det og føler for å sitte på toalettet å drikke vodka så bør en holde seg hjemme på sitt eget bad. Idioti oppførsel delux.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vist kan de det, det har også blitt gjort. Folk får oppføre seg, eller bli hjemme. Så enkelt, ja virkelig for det er faktisk ikke det spor vanskelig å oppføre seg på en restaurant! Om en føler det og føler for å sitte på toalettet å drikke vodka så bør en holde seg hjemme på sitt eget bad. Idioti oppførsel delux.

Jeg som gjest hadde reagert negativt hvis jeg hadde vært vitne til en slik scene ved et annet bord. Og hadde revurdert et ny besøk ved en annen gang.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...