Gå til innhold

Din ønskejul vs. slik du vet den blir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du ideelt sett hatt det i jula? Er det lang unna slik du vet det blir? Jeg kunne tenkt meg og sluppet oppvartning av mine gamle foreldre som er så skrøpelige at vi knapt kan føre en samtale som vi ikke har hatt 1000 ganger før. Tenk om noen kunne servert meg et måltid mat i det minste en av romjulsdagene, sukk. I-landsproblem ja, men gleder meg til jula er over og jeg kan dra fordi jeg må på jobb.

Anonymkode: a3b49...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er der at jeg gjerne tar hvilken som helst jobb som innebærer jobbing på kvelden julaften for å slippe å feire med familien (spesielt min mor og søster). Noen som trenger fri pga små barn eller gamle foreldre? Jeg stiller gjerne opp.

Jeg orker ikke mer av stygge kommentarer om julegaver og giverne (typ: «var det alt du fikk av NN? Hva ga du til han/henne? Du burde gitt mindre.») For dem handler jula om å få mest mulig og gi minst mulig. Og hvis de i tillegg kan få kritisere meg, er dagen deres fullkommen. For tre år siden var kjolen min for kort, for to år siden var den for lite jule-aktig og i fjor var jeg tydeligvis for gammel til å ha kjole med litt glitter i stoffet (vi snakker om samme svarte, knelange kjole med litt glitter som jeg bruker hvert år, og 48 år er tydeligvis aldersgrensa for glitter). I år regner jeg med at det er skoene mine som er feil (knallrøde med litt hæl, jeg som er så høy bør bruke flate sko). I år er heldigvis mannen min hjemme i jula (sjømann), så da blir det litt bedre. De tør ikke kritisere så mye når han er med.

Drømmejulen var de årene vi var hos svigers (de er dessverre døde nå). Det eneste svigermor krevde av meg, var at jeg kjørte henne til og fra kirken (med største glede) og laget dessert. Ingen stresset eller maste om noe. Og om samme person fikk to gaver etter hverandre under gaveutdelingen var det ikke verdens undergang. Så etter den første jula, da svigermor til sin forskrekkelse oppdaget at svigerdatteren fra indre pinnekjøtt-land faktisk ikke liker det, hadde vi de fineste julefeiringene jeg har opplevd.

Anonymkode: 21eb0...5b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...