AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Del Skrevet 11. desember 2021 Er ikke mindre utendørs julebelysning i år. Veldig rart dette her. Anonymkode: 1a3d7...645 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Del Skrevet 11. desember 2021 Så rart du sier det, for her jeg bor er det veldig få som har pyntet ute i år. Anonymkode: cb1e0...363 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 11. desember 2021 #3 Del Skrevet 11. desember 2021 🤣 ja ser ut som oppe hos naboen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frankenstein1 Skrevet 11. desember 2021 #4 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så rart du sier det, for her jeg bor er det veldig få som har pyntet ute i år. Anonymkode: cb1e0...363 Jeg har lagt merke til det samme her jeg bor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Del Skrevet 11. desember 2021 Det er stor forskjell på LED-lys og oppvarming... LED-lys trekker veldig lite strøm. Anonymkode: 59e24...12d 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 11. desember 2021 #6 Del Skrevet 11. desember 2021 Her er det ganske dempet med julelys ute i år. Vi har omtrent halvparten av det vi pleier å ha og har dem på kun litt på kvelden når det er mørkt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Del Skrevet 11. desember 2021 Er det de samme som ikke har råd til å betale strømregningen som har sånne opplyste hus da? Anonymkode: 6be43...36b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #8 Del Skrevet 11. desember 2021 Her vasker vi klær og bruker tørketrommel som før, bruker varmluftsovn i stedet for å fyre da det er mindre styr, og tar gjerne både varme bad og lange dusjer. Tenker egentlig aldri på strømprisene, bortsett fra når jeg er en tur innom her. Anonymkode: 40827...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 11. desember 2021 #9 Del Skrevet 11. desember 2021 Før jeg tar den generelle klagingen på strømpriser på alvor, vil jeg se medias oppslag om julehandelen. For jeg er ganske sikker på at vi får oppslag om " ny rekord i julehandelen" , for ikke å snakke om " vi brukte mer på fyrverkeri i år en noe år tidligere" Blir det motsatte overskrifter, da skal jeg ta folks klaging på alvor! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 11. desember 2021 #10 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her vasker vi klær og bruker tørketrommel som før, bruker varmluftsovn i stedet for å fyre da det er mindre styr, og tar gjerne både varme bad og lange dusjer. Tenker egentlig aldri på strømprisene, bortsett fra når jeg er en tur innom her. Anonymkode: 40827...e44 Fordi mannen din betaler strømmen det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supera Skrevet 11. desember 2021 #11 Del Skrevet 11. desember 2021 357 kr for å ha 4000 pærer på 0,06 W per pære lysende døgnet rundt i 31 dager med en strømpris på 2 kroner per kWh... Synes ikke heeeelt det kan sammenlignes med kostnadene av oppvarming... https://dinside.dagbladet.no/bolig/dette-koster-det/74804107 Sitat Utregningene nedenfor er beregnet på en pris på 2 kroner per kilowattime i desember. Kjent nok varier strømprisene fra time til time og fra dag til dag. Desember har 744 timer fra den 1. til den 31. En av Europris’ bestselgende lys Gudbrandsdal 240 har 240 pærer med 0,06 watt per stykk. Altså bruker hele lyslenka 14,4 watt, eller 0,0144 kW. Ganger vi det med 744 timer får vi 10,71 kWt, eller da en pris på 21,42 kroner i desember. Systemlys 4000, med 4000 pærer, har også 0,06 watt per pære og kommer dermed på 357,12 kroner i desember dersom de står på døgnet rundt. Jula har blant annet en lysslynge fra Anslut på 100 meter med 1000 integrerte LED-pærer på tilsammen 9 watt. Det blir 13,39 kroner i desember. De har også en lysslynge på fem meter med 100 integrerte LED-pærer, til sammen 2,1 watt. Totalt blir det 3,12 kroner i desember. Rusta har en lysslynge i deres «Outdoor Lighting system» på 9 meter. Lysslynga har 90 LED-pærer og totalt 5,3 watt. Regner vi med 2 kroner per kWh, blir det 7,88 kroner i desember. En annen mestselgense lyslenke Rusta selger er "Glänsa" som er 15 meter lang med 120 LED lys til 3,6 watt. Totalt 5,35 kroner i desember. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 11. desember 2021 #12 Del Skrevet 11. desember 2021 Pinkee skrev (Akkurat nå): Før jeg tar den generelle klagingen på strømpriser på alvor, vil jeg se medias oppslag om julehandelen. For jeg er ganske sikker på at vi får oppslag om " ny rekord i julehandelen" , for ikke å snakke om " vi brukte mer på fyrverkeri i år en noe år tidligere" Blir det motsatte overskrifter, da skal jeg ta folks klaging på alvor! Du er klar over at «folk» ikke er en homogen gruppe? Jeg har ikke kreft, skjønner ikke hva de med kreft klager sånn for. Om ALLE som har kreft begynner dø av det, da skal jeg ta klagingen på alvor! Omg 😖 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #13 Del Skrevet 11. desember 2021 Led lys trekker svært lite energi. Du driter deg ut. Sett deg litt inn i hvordan ting henger sammen, oppvarming og varmtvann er det som koster desidert mest. Anonymkode: 5915a...a0d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #14 Del Skrevet 11. desember 2021 Julelys koster maks ti kroner i måneden å lyse opp. Oppvarming av huset, derimot, er selvfølgelig det som gjør at regningen blir høy. Varmtvannstank, varmekabler, panelovner, der har du strømsluk. Vi byttet heldigvis til en både mindre og mer effektiv tank i sommer, DET er vi glade for nå! Og så har vi skrudd ned temperaturen på badet. Og det er det vi kan gjøre for å påvirke regnignen i stor grad. Julelysene… de ti kronene bruker jeg med glede. Anonymkode: 92fae...659 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #15 Del Skrevet 11. desember 2021 AllahBallah skrev (3 minutter siden): Fordi mannen din betaler strømmen det. 🤣 Vi tjener det samme, møttes på jobb. Anonymkode: 40827...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 11. desember 2021 #16 Del Skrevet 11. desember 2021 AllahBallah skrev (Akkurat nå): Du er klar over at «folk» ikke er en homogen gruppe? Jeg har ikke kreft, skjønner ikke hva de med kreft klager sånn for. Om ALLE som har kreft begynner dø av det, da skal jeg ta klagingen på alvor! Omg 😖 Selvsagt vet jeg at folk ikke e en homogen gruppe! Men, det er pr dd så mye klaging på strømprisene, fra så mange mennesker, at er det reelt, så bør det vises på julehandel og fyrverkeri. For jeg tror ikke på at de virkelig rike blir å bruke mange millioner ekstra i år. Og, det må de, hvis "normale folk" ikke mestrer strømregningen, men vi setter ny omsetningsrekord i forbindelse med jul og nyttår. Om de fattige blir å bruke mindre, utgjør det veldig lite. Det som avgjør, er forbruket til gjennomsnittet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. desember 2021 #17 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er ikke mindre utendørs julebelysning i år. Veldig rart dette her. Anonymkode: 1a3d7...645 Tror ikke de samme som er redde for strømregningen er de samme som har denne typen belysning gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #18 Del Skrevet 11. desember 2021 1 hour ago, Supera said: 357 kr for å ha 4000 pærer på 0,06 W per pære lysende døgnet rundt i 31 dager med en strømpris på 2 kroner per kWh... Synes ikke heeeelt det kan sammenlignes med kostnadene av oppvarming... https://dinside.dagbladet.no/bolig/dette-koster-det/74804107 Har hørt nok av historier om folk som sitter i mørket inne i stuen for å spare på strømmen. Anonymkode: 1a3d7...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #19 Del Skrevet 11. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Led lys trekker svært lite energi. Du driter deg ut. Sett deg litt inn i hvordan ting henger sammen, oppvarming og varmtvann er det som koster desidert mest. Anonymkode: 5915a...a0d Som sagt, folk sitter i mørket for å spare strøm. Anonymkode: 1a3d7...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #20 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det de samme som ikke har råd til å betale strømregningen som har sånne opplyste hus da? Anonymkode: 6be43...36b Nettopp! Selv om de høye prisene på strøm skaper problemer for en del, så er det mange som ikke trenger å bekymre seg for at det skal knekke økonomien... Anonymkode: af167...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå