AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Hei, Er det noen som har erfaring med å jobbe i internt vikarbyrå på sykehus? I dette tilfellet er det snakk om St.Olavs hospital. Jeg er sykepleier og lei av min nåværende jobb i kommunen. Vurderer å søke på fast jobb i bemanningspool for å få mulighet til å prøve litt ulike avdelinger. Er det sånn at man får vakter fra uke til uke, eller får man en forutsigbar turnus? Anonymkode: 9c5e7...435
Minitroll Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 Da jeg har vært i bemanning på sykehus har det vært slik at jeg vet når jeg skal jobbe men ikke hvor før ganske kort tid i forveien. F.eks senvakt som startet kl 1430 så fikk jeg sms om hvilken avdeling jeg skulle til kl 1350-1415.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 Minitroll skrev (21 minutter siden): Da jeg har vært i bemanning på sykehus har det vært slik at jeg vet når jeg skal jobbe men ikke hvor før ganske kort tid i forveien. F.eks senvakt som startet kl 1430 så fikk jeg sms om hvilken avdeling jeg skulle til kl 1350-1415. Takk for svar! Var det også på SOHO? Hvordan fungerer det med opplæring? Man må jo gjerne ha noen vakter på en avd før man blir helt selvstendig. Fikk du opplæring på alle avdelingene du var på? Anonymkode: 9c5e7...435
Minitroll Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar! Var det også på SOHO? Hvordan fungerer det med opplæring? Man må jo gjerne ha noen vakter på en avd før man blir helt selvstendig. Fikk du opplæring på alle avdelingene du var på? Anonymkode: 9c5e7...435 Det var i Bergen, så ikke sikkert det fungerer helt likt. Naturlig at du får opplæring på en medisinsk og kirurgisk avdeling om du skal jobbe i begge felt. Da blir det vel to opplæringsvakter på minst to avdelinger. Jeg fikk opplæring på to medisinske. Hadde en kirurgisk avd som min «moderpost», så der var ikke behov for opplæring. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Hei, jobber I BMP, men på et sykehus på Østlandet. Jeg har en fast avdeling som jeg blir booket på, men kan bli booket på andre avdelinger hvis jeg er "ubooket". Litt om min hverdag: - Jobber "fast" på en sengepost, men hvis jeg ikke blir booket må jeg på en ukjent avd. Man kan jobbe på opp til 5 sengeposter, men har ikke fått muligheten til dette dessverre. - Fått beskjed om at jeg ikke skal ha gruppeansvar med mindre jeg har hatt opplæring på aktuell avd. Har derimot skjedd at jeg har hatt gruppeansvar uten opplæring. Det var frustrerende. -Turnusen er mye bedre enn på en fast sengepost - mindre kveld-dag, mindre netter.... Min mening er at det er kjempe viktig med en leder som 1) har jevnlig kontakt med de ansatte 2) prioriterer å gi deg muligheten til å jobbe på en avdeling du syntes er interessant 3) får tilstrekkelig med opplæring de første gangene på en ny avdeling 4) få til sosiale ting så man kan bli kjent med andre i BMP. Har selv en leder som ikke er så synlig og kommunikasjonen er ganske dårlig. Det kan gå flere uker før man hører fra vedkommende. Man har heller ikke den samme sosiale tilhørigheten som på en sengepost...man blir kanskje en "del" av den sengeposten man er mest på, men jeg opplever likevel at jeg står litt utenfor siden jeg ikke er direkte ansatt på sengeposten. Det kan også være litt dårlig med opplæring fordi tanken er at vi skal være fleksible...så jeg tror noen tar det for gitt. Hvis jeg var deg hadde jeg undersøkt arbeidsforholdene og ledelsesstilen til det stedet du har tenkt å søke på. Prøv å komme i kontakt med flere som jobber i BMP og hør deres erfaringer Anonymkode: 686ff...2f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå