AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Del Skrevet 11. desember 2021 Syns det lukter så godt, men skal vel ikke brukes på gulv? Bare tregulv leste jeg. Anonymkode: 308c5...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Del Skrevet 11. desember 2021 Ingenting! Har ikke grønnsåpe i hus! Har ikke noe å bruke det på, nå til dags har folk flest parkett / laminatgulv, og der skal ikke grønnsåpe på. Grønnsåpe skal kun brukes på ubehandlet tregulv. Anonymkode: 6b1cb...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poision-Ivy Skrevet 11. desember 2021 #3 Del Skrevet 11. desember 2021 Vasker (laminat-) gulv. Når jeg først har fremme dunken, fyrer jeg gjerne opp en ny bøtte etterpå og tar en shine på lister, vinduskarmer og andre overflater også. Mulig kjøkkenbenken får seg noe til og med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Del Skrevet 11. desember 2021 Bruker det når jeg tover strikka sitteunderlag. Ellers får flaska stå i fred hos oss. Hvis du liker lukta kan du ha grønnsåpe i små skåler eller glass og plassere rundt i huset. Kan love at svigermor kommer til å bli fornøyd (i hvert fall hvis hun er som min svigermor, som gikk på husmorskole i 19-pil-og-bue og aldri har vasket med noe annet enn grønnsåpe). Anonymkode: bd6ad...1a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 11. desember 2021 #5 Del Skrevet 11. desember 2021 Grønnsåpe bruker jeg til fotbad. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Del Skrevet 11. desember 2021 Til å rense nye tatoveringer og sår. Anonymkode: 6fa15...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Del Skrevet 11. desember 2021 Bruker det til å vaske huset med - inkludert parkettgulv. Etter over fem år med slik vask bærer gulvene ingen preg av det. Anonymkode: 8fdde...5a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #8 Del Skrevet 11. desember 2021 Bruker det stort sett som vaskemiddel i vaskemaskinen. Billigere en stadard vaskemiddel, like rent. Anonymkode: d77a2...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #9 Del Skrevet 11. desember 2021 Sittebad men det er medisinsk grønnsåpe Anonymkode: 5a4b6...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 11. desember 2021 #10 Del Skrevet 11. desember 2021 Pinkee skrev (7 timer siden): Grønnsåpe bruker jeg til fotbad. Jeg også 😀👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 12. desember 2021 #11 Del Skrevet 12. desember 2021 Her i huset (dvs hagen) brukes det en sjelden gang, oppløst i vann, for å ta knekken på bladlus på roser. Normalt bruker jeg bare fingrene for å ta lusen, men enkelte ganger er det så mye eller praktisk at såpeoppløsningen brukes i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Del Skrevet 12. desember 2021 Det blir jo et sleipt belegg på gulvet av det, så jeg fatter ikke at folk bruker det på gulvene ved gulvvask! Nei, jeg har ikke grønnsåpe i hus. Sist jeg hadde det, var i år 2000, da jeg kjøpte medisinsk grønnsåpe på apoteket til noe. Anonymkode: bf54b...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #13 Del Skrevet 12. desember 2021 Pinkee skrev (På 11.12.2021 den 10.12): Grønnsåpe bruker jeg til fotbad. skrue skrev (5 timer siden): Her i huset (dvs hagen) brukes det en sjelden gang, oppløst i vann, for å ta knekken på bladlus på roser. Normalt bruker jeg bare fingrene for å ta lusen, men enkelte ganger er det så mye eller praktisk at såpeoppløsningen brukes i tillegg. 👍 Fotbad (spesielt ved inngrodde tånegler og betennelser) og relativt miljøvennlig plantevern. Kan ikke huske sist jeg vasket hus med grønnsåpe. Anonymkode: 45687...ddb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Del Skrevet 12. desember 2021 Ingenting, har ikke grønnsåpe. Anonymkode: e0a74...172 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. desember 2021 #15 Del Skrevet 12. desember 2021 Bruker ikke grønnsåpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 12. desember 2021 #16 Del Skrevet 12. desember 2021 Bruker grønnsåpe til å drepe udyr som lus osv på planter. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #17 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det blir jo et sleipt belegg på gulvet av det, så jeg fatter ikke at folk bruker det på gulvene ved gulvvask! Nei, jeg har ikke grønnsåpe i hus. Sist jeg hadde det, var i år 2000, da jeg kjøpte medisinsk grønnsåpe på apoteket til noe. Anonymkode: bf54b...fd2 Sleipt belegg?? Sprøyter du grønnsåpa ublanda ut og lar det lufttørke da eller? Anonymkode: 23af4...770 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #18 Del Skrevet 12. desember 2021 Hvis man vil ha en hinne på gulvet som bakterier, smuss og dritt kan feste seg i så er det et godt tips å vaske med grønnsåpe . KUN ubehandlet tre bør vaskes med grønnsåpe. Det er bare utdaterte husmødre som ikke følger med som vasker andre gulv og flater med grønnsåpe. Anonymkode: 52d27...ccb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #19 Del Skrevet 12. desember 2021 Ingenting, har det ikke i hus til gulvet bruker jeg noe fra Klar. Anonymkode: 35a75...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #20 Del Skrevet 13. desember 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvis man vil ha en hinne på gulvet som bakterier, smuss og dritt kan feste seg i så er det et godt tips å vaske med grønnsåpe . KUN ubehandlet tre bør vaskes med grønnsåpe. Det er bare utdaterte husmødre som ikke følger med som vasker andre gulv og flater med grønnsåpe. Anonymkode: 52d27...ccb Dette! Grønnsåpa legger seg som en tynn hinne i overflaten og skape stygge skjolder Grønnsåpe: En naturlig såpe laget av fett og kalilut og er en sterkt basisk løsning. Ved bruk av såpe dannes det en såpefilm, et belegg som skitt og støv fester seg i, og som blir til svevestøv når det tørker. Dette gir en ideell grobunn for bakterier Anonymkode: 6b1cb...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå