AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Mulig et luksusproblem men.. 3-åringen spiser ikke skikkelig frokost. Da mener jeg type brødskive. Kan til nød spise litt knekkebrød. Stort sett så går det i tomater, paprika, agurk og melk. Og det er jo sunt det men jeg klarer ikke å legge vekk stresset i hodet mitt med at han bør spise noe brødprodukt for å bli skikkelig mett. Tull av meg å tenke slik? Anonymkode: 5f8d1...1a1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 Så lenge ungene ikke blir sur må man jo ikke spise korn til frokost. Anonymkode: b4419...b13 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge ungene ikke blir sur må man jo ikke spise korn til frokost. Anonymkode: b4419...b13 Nei han er jo storfornøyd med å sitte snavle tomater og paprika 🤣 Han spiser ca en pakke småtomater og en halv paprika.. Anonymkode: 5f8d1...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 Enn et kokt egg om han liker det? Ulike typer grøt? Gir litt mer mat i magen. Anonymkode: 4cec7...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enn et kokt egg om han liker det? Ulike typer grøt? Gir litt mer mat i magen. Anonymkode: 4cec7...b5a Han spiser egg. MEN han liker ikke det gule i egget...og det er jo der næringen ligger...Fikk kokt egg idag men da er det kun det hvite han spiser 🙄 Spiser havregrøt av og til. Idag ville han hverken ha grøt, knekkebrød eller rundstykke. Så da ble det tomater, paprika, egg og melk.. Anonymkode: 5f8d1...1a1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 Det høres helt supert ut det. Frokost er ikke så viktig som vi er lært opp til. Så lenge han er blid og fornøyd hadde jeg latt han regulere det selv. Mange som ikke har matlyst på morgenen. Anonymkode: aeb85...454 5
minister-mio Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han spiser egg. MEN han liker ikke det gule i egget...og det er jo der næringen ligger...Fikk kokt egg idag men da er det kun det hvite han spiser 🙄 Spiser havregrøt av og til. Idag ville han hverken ha grøt, knekkebrød eller rundstykke. Så da ble det tomater, paprika, egg og melk.. Anonymkode: 5f8d1...1a1 Det er bra med næring i eggehviten også da. Hva med frokostblanding eller havregryn? Det må ikke være brød. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #8 Skrevet 11. desember 2021 Høres jo ut som en fin frokost det. Mine er glad i yoghurt naturell og litt gryn eller granola. Anonymkode: 18678...6e7
Arkana Skrevet 11. desember 2021 #9 Skrevet 11. desember 2021 Jeg synes det høres ut som en fin frokost. Vi er mange voksne som heller ikke har spesielt matlyst på morgenen og jeg synes det viktigste er at barnet spiser noe sunt og blir mett og har det bra. Korn er ikke det eneste saliggjørende.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #10 Skrevet 11. desember 2021 Han er vel ikke frokostmenneske da. Grønnsaker er jo fin frokost det. Min får det samme innimellom. Legger kanskje til en fiskekake. Anonymkode: 15317...af9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #11 Skrevet 11. desember 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Mulig et luksusproblem men.. 3-åringen spiser ikke skikkelig frokost. Da mener jeg type brødskive. Kan til nød spise litt knekkebrød. Stort sett så går det i tomater, paprika, agurk og melk. Og det er jo sunt det men jeg klarer ikke å legge vekk stresset i hodet mitt med at han bør spise noe brødprodukt for å bli skikkelig mett. Tull av meg å tenke slik? Anonymkode: 5f8d1...1a1 Melk er god næring, men det andre spises nok mer som snop, søtt og godt. Som andre sier er det ingen grunn til å presse barn til spise frokost om de ikke vil (men det kan være greit å venne familien til å spise på samme tidspunkt). Hvis barnet spiser lite ordentlig mat kan det kanskje være lurt å begrense de næringsfattige grønnsakene. De må først og fremst ha protein og fett. Anonymkode: 60f58...4f8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #12 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Melk er god næring, men det andre spises nok mer som snop, søtt og godt. Som andre sier er det ingen grunn til å presse barn til spise frokost om de ikke vil (men det kan være greit å venne familien til å spise på samme tidspunkt). Hvis barnet spiser lite ordentlig mat kan det kanskje være lurt å begrense de næringsfattige grønnsakene. De må først og fremst ha protein og fett. Anonymkode: 60f58...4f8 Du spiser rimelig kjipt godteri hvis du synes agurk, paprika og tomat er snop 😅 Anonymkode: 32693...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #13 Skrevet 11. desember 2021 Spiser han pålegg også om du legger på noen sneier ost, kjøtt eller noe sånt til ham? Anonymkode: 85a5e...549
Maleficenta Skrevet 11. desember 2021 #14 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mulig et luksusproblem men.. 3-åringen spiser ikke skikkelig frokost. Da mener jeg type brødskive. Kan til nød spise litt knekkebrød. Stort sett så går det i tomater, paprika, agurk og melk. Og det er jo sunt det men jeg klarer ikke å legge vekk stresset i hodet mitt med at han bør spise noe brødprodukt for å bli skikkelig mett. Tull av meg å tenke slik? Anonymkode: 5f8d1...1a1 noen er ikke frokostmennesker. slik er det med barn og. er bra han spiser litt iallefall. og så lenge ham spiser godt ellers og ikke er mye sutrete så går jo det fint
Carrot Skrevet 11. desember 2021 #15 Skrevet 11. desember 2021 Ikke stress med hva han spier men vær glad for det han spiser tenker jeg, å stresse med mat skaper i allefall dårlige assosiasjoner som kan forplante seg videre senere.
Gjest Albbas Skrevet 11. desember 2021 #16 Skrevet 11. desember 2021 Så bra at han spiser så mye grønnsaker! 😃😃 Det gjør ikke min gutt... 😂
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #17 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han spiser egg. MEN han liker ikke det gule i egget...og det er jo der næringen ligger...Fikk kokt egg idag men da er det kun det hvite han spiser 🙄 Spiser havregrøt av og til. Idag ville han hverken ha grøt, knekkebrød eller rundstykke. Så da ble det tomater, paprika, egg og melk.. Anonymkode: 5f8d1...1a1 Haha, han burde hilst på min treårige datter. Hun er ikke så begeistret for paprika da. Men tomater, agurk, melk og det hvite i egge, men for all del ikke det gule, høres megen kjent ut 😅 Hun spiser heller nesten ingenting til frokost. Vi har spurt i barnehagen om hun virker sulten eller utafor innen lunsj, og de sier nei. Vi ser ikke noe til det hjemme heller. Så jeg har konkludert med at hun bare ikke er sulten tidlig på morgenen. Og at det er bra med grønnsakene Anonymkode: c6d4f...c63 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #18 Skrevet 11. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Du spiser rimelig kjipt godteri hvis du synes agurk, paprika og tomat er snop 😅 Anonymkode: 32693...f9f For et barn som forhåpentligvis ikke har blitt servert så mye ostepop og karamell ennå, så er nok dette snop Anonymkode: 60f58...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå