Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det med falsk positiv graviditetstest? 

Anonymkode: 4761a...01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mindre enn 1%

Anonymkode: b3169...ba3

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Mindre enn 1%

Anonymkode: b3169...ba3

Hva med at testen blir positiv etter tidsfristen? Typ en time senere. Er det mer vanlig med «falsk positiv» da?

Ja jeg vet at man skal se bort fra streker som endrer seg etter tidsfristen, men hvor vanlig er det at de faktisk blir positive etter tidsfristen er passert?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva med at testen blir positiv etter tidsfristen? Typ en time senere. Er det mer vanlig med «falsk positiv» da?

Ja jeg vet at man skal se bort fra streker som endrer seg etter tidsfristen, men hvor vanlig er det at de faktisk blir positive etter tidsfristen er passert?

Det er derimot ikke uvanlig. Syns jeg ser det på clearblue tester spesielt veldig ofte her inne. 

Anonymkode: 08352...e85

Skrevet

Tester kan få en skyggestrek når de tørker, så de er kun gyldige innen tidsvinduet som er satt. På billigtester har jeg også opplevd skyggestrek innen tidsfristen (grå). 

Tester man tidlig kan man oppleve kjemiske aborter, det vil si at egget såvidt har begynt å dele seg, produsert litt hcg, men at det ikke går likevel (skjer med ca 50% av befruktede egg). 

Men falske 

Anonymkode: 95586...3a9

Skrevet

Regnes dette som skyggestrek? Det kom så vidt opp farge på streken innen 3 minutter, men etter en time var den blitt sånn her. Jeg har fått to slike tester nå som har blitt mørkere etter tidsfristen, hvorav en fikk litt farge før tiden og den andre ikke fikk det. Aner ikke hvor jeg eventuelt er i en syklus. Tok en lik test for 10-11 dager siden når jeg egentlig trodde jeg skulle ha mensen, som var negativ

B94939FE-8FD3-4C63-A4E8-F6BBEB8C215B.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Regnes dette som skyggestrek? Det kom så vidt opp farge på streken innen 3 minutter, men etter en time var den blitt sånn her. Jeg har fått to slike tester nå som har blitt mørkere etter tidsfristen, hvorav en fikk litt farge før tiden og den andre ikke fikk det. Aner ikke hvor jeg eventuelt er i en syklus. Tok en lik test for 10-11 dager siden når jeg egentlig trodde jeg skulle ha mensen, som var negativ

B94939FE-8FD3-4C63-A4E8-F6BBEB8C215B.jpeg

Virker som skyggestrek, synes streken ser veldig tynn ut. Den skal være like tykk som teststreken. Tok du bilde av testen før tidsfristen hadde gått ut?😊

Anonymkode: fee4c...380

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virker som skyggestrek, synes streken ser veldig tynn ut. Den skal være like tykk som teststreken. Tok du bilde av testen før tidsfristen hadde gått ut?😊

Anonymkode: fee4c...380

Bildet er tatt etter tidsfristen. Ca etter 60 min. Du har nok helt rett i at det er skyggestrek. Har tatt en ny nå i ettermiddag som var negativ- og holdt seg negativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...