AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #61 Del Skrevet 23. desember 2021 Ingen ring. Så gratis 😅 Vi har heller ikke gifteringer. Anonymkode: f7567...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 23. desember 2021 #62 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hadde blitt himmelfallen om han brukte 3 mndslønner på en ring til meg. Noe så ubrukelig å bruke penger på. Da vil jeg heller at han bruker 3 lønninger på å bygge et skikkelig bibliotek til meg 😆 Eller gir meg en hest. Eller en dyr ferietur. Hva skal jeg med ring, sitte og se på den😝 Anonymkode: 6475a...5c2 Morsomt å se at du likevel vil at mannen skal simpe og gi deg dyre gaver og ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #63 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 20.14): 800 pr. ring, kjøpte dem sammen. Sølv.De skal også brukes som gifteringer. Hun fridde med en godteriring. Men bryllupet ble utsatt pga mye greier, så vi har ikke brukt dem. Er begge damer. Syns det er tull for vår del å bruke masse penger som kunne vært brukt på noe bedre. Smykker er ikke vår greie. Anonymkode: ec893...161 Tull å bruke masse penger, ja, men å fri med godteriring... Anonymkode: 5ea5a...ca2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #64 Del Skrevet 23. desember 2021 Brukte gifteringene for vi var bare forlovet i noen mnd. Kostet ca 10.000 for hver. Anonymkode: f5a96...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #65 Del Skrevet 23. desember 2021 Jeg ble svært overrasket og fornøyd! Den kostet vel rundt 20k tenker jeg, enstens 0,40 diamant satt i hvitt gull! For å være ærlig vil jeg bare ha mannen, så hadde takket ja om han så kom med en sånn plastring fra tannlegen 😄 Anonymkode: 5e51a...672 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #66 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 23.41): Den er vintage og kostet rundt 16,000. Jeg ble veldig fornøyd. Pris var ikke viktig for meg, men jeg ønsket meg en brukt ring ettersom jeg bruker mye vintageklær og fordi jeg ikke ville ha nye diamanter siden de ofte ikke er funnet på etisk vis. Mannen min er ikke norsk og kulturen i landet hans er nok å bruke litt mere på en ring enn det som er vanlig i Norge. Anonymkode: 64825...b03 Gamle diamanter er jo blod-diamanter, nye diamanter går gjennom streng etisk kontroll. Du skulle ønsket deg en ny ring, du. Anonymkode: 40e11...5c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #67 Del Skrevet 23. desember 2021 Jeg fridde med en leke-ring, og så kjøpte vi oss midlertidige forlovelsesringer for til sammen 700kr. Vi skal smelte om gull til å bli gifteringer, og antar det kommer til å koste 4-5k. Anonymkode: c56d4...e52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #68 Del Skrevet 23. desember 2021 Anonym373 skrev (På 18.12.2021 den 20.00): Bruker en mnd lønn minst , kjøper man til 4000-5000 kr så sier man lit hvor lite jenta betyr, så mitt tilfelle ga jeg 37 000 ish. Hadde min forlovede brukt en mnd-lønn på en ring til meg, så tror jeg ikke han hadde kjent meg veldig godt. Da hadde jeg nok ledd og vi hadde gått ned på gullsmeden sammen for å få bytta den inn i noe mer fornuftig... Denne tanken om overprisede ringer stammer jo bare fra en tid der mannen måtte "bevise" at han hadde råd til å forsørge kvinnen og for at hun skulle ha noe å pantsette dersom det gikk dårlig. Jeg har ingen behov for å bli kjøpt. Jeg og min forlovede er likestilte og det finnes ingen god grunn til at jeg skal ha noen dyr ring på fingeren, mens han ikke har det. Og jeg personlig ser ikke forskjell på en ekte diamant og en fake, så hvorfor i alle dager skulle vi brukt penger på en ekte? Anonymkode: c56d4...e52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym373 Skrevet 23. desember 2021 #69 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde min forlovede brukt en mnd-lønn på en ring til meg, så tror jeg ikke han hadde kjent meg veldig godt. Da hadde jeg nok ledd og vi hadde gått ned på gullsmeden sammen for å få bytta den inn i noe mer fornuftig... Denne tanken om overprisede ringer stammer jo bare fra en tid der mannen måtte "bevise" at han hadde råd til å forsørge kvinnen og for at hun skulle ha noe å pantsette dersom det gikk dårlig. Jeg har ingen behov for å bli kjøpt. Jeg og min forlovede er likestilte og det finnes ingen god grunn til at jeg skal ha noen dyr ring på fingeren, mens han ikke har det. Og jeg personlig ser ikke forskjell på en ekte diamant og en fake, så hvorfor i alle dager skulle vi brukt penger på en ekte? Anonymkode: c56d4...e52 Du er vært så mye mer en billig ring fra Nille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #70 Del Skrevet 23. desember 2021 Anonym373 skrev (3 timer siden): Du er vært så mye mer en billig ring fra Nille. Jeg kjenner min verdi, og det gjør forloveden og. Den kan ikke bli målt i en ring. Anonymkode: c56d4...e52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #71 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg og min forlovede er likestilte og det finnes ingen god grunn til at jeg skal ha noen dyr ring på fingeren, mens han ikke har det. Og jeg personlig ser ikke forskjell på en ekte diamant og en fake, så hvorfor i alle dager skulle vi brukt penger på en ekte? Anonymkode: c56d4...e52 Kan love at han kompenserer solid gjennom armbåndsur (som jeg ikke ser vitsen med når jeg har en telefon) . Men vi unner hverandre ting som gir glede. Og, ekte, hele veien for meg. Jeg hadde heller aldri brukt en fake Chanel, uansett hvor autentisk den ser ut. Anonymkode: 5fc8a...61f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #72 Del Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde min forlovede brukt en mnd-lønn på en ring til meg, så tror jeg ikke han hadde kjent meg veldig godt. Da hadde jeg nok ledd og vi hadde gått ned på gullsmeden sammen for å få bytta den inn i noe mer fornuftig... Denne tanken om overprisede ringer stammer jo bare fra en tid der mannen måtte "bevise" at han hadde råd til å forsørge kvinnen og for at hun skulle ha noe å pantsette dersom det gikk dårlig. Jeg har ingen behov for å bli kjøpt. Jeg og min forlovede er likestilte og det finnes ingen god grunn til at jeg skal ha noen dyr ring på fingeren, mens han ikke har det. Og jeg personlig ser ikke forskjell på en ekte diamant og en fake, så hvorfor i alle dager skulle vi brukt penger på en ekte? Anonymkode: c56d4...e52 Altså, grunnen til at man kjøper ekte er jo kvalitet og holdbarhet. Du har jo ikke en sølvring med plaststein i 50 år liksom.. Anonymkode: 40e11...5c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #73 Del Skrevet 25. desember 2021 1700kr. Er usikker på om vi skal ha gifteringer. Mannen kan ikke bruke den på jobb, og jeg er i helse så kan ikke bruke, så har ringen festet til smykket på halsen. (som jeg heller ikke bør bruke på jobb) Anonymkode: a1248...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #74 Del Skrevet 25. desember 2021 Doktor Dyregod skrev (På 16.12.2021 den 9.06): Er prisen på ringen viktigere enn hva betydningen av den er? En ring til 900 kr hadde jeg aldri tatt som et seriøst frieri. Det er sånn man gjør på ungdomsskolen Så ja prisen på ringen har mye å si når den er SÅ lav. Anonymkode: d7b2a...ef4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #75 Del Skrevet 25. desember 2021 Fikk en elegance 0,50 ct i gult gull (fra Thune) Top wesselton, nest best i klarhet tror jeg (mener jeg å huske). Ca 45 000kr Var og er fortsatt veldig fornøyd. Han hadde absolutt ikke trengt å kjøpe noe så dyrt. Hadde fint klart meg med noe til sikkert halve prisen, og det kunne fortsatt vært en fin ring. Anonymkode: 62a0f...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doktor Dyregod Skrevet 26. desember 2021 #76 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En ring til 900 kr hadde jeg aldri tatt som et seriøst frieri. Det er sånn man gjør på ungdomsskolen Så ja prisen på ringen har mye å si når den er SÅ lav. Anonymkode: d7b2a...ef4 Så da er penger viktigere enn kjærligheten? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #77 Del Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12/26/2021 den 0.31): En ring til 900 kr hadde jeg aldri tatt som et seriøst frieri. Det er sånn man gjør på ungdomsskolen Så ja prisen på ringen har mye å si når den er SÅ lav. Anonymkode: d7b2a...ef4 Eller sånn man gjør når man ikke ser poenget med dyre ringer. Hver sin smak! Som sagt kunne jeg ikke tenkt meg en dyr ring engang, og jeg fridde uten. Det er helt lov å ønske seg en fin ring til 50k, og sette stor pris på denne. Men vi som ikke ønsker dette trenger ikke å bli stemplet som "ungdomsskole" og at vi har liten verdi for hverandre. Jeg personlig veier ikke min egen verdi i en ring, selv om jeg skjønner godt at interesserte ønsker at ringen skal være god kvalitet og med ekte diamant. Anonymkode: c56d4...e52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #78 Del Skrevet 27. desember 2021 Ca. 30K🥰 veldig fornøyd, den er så utrolig fin! 0,5ct, og var egentlig akkurat den jeg ønsket meg. Anonymkode: f63a6...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 27. desember 2021 #79 Del Skrevet 27. desember 2021 Jeg aner ikke hva den kostet den gang da, men helt lik ring koster 4500 i dag (hvitt gull ingen sten). Han har helt lik. Vi bruker dem også som giftering, og ingen av oss har brukt dem på rundtom 10 år (ingen av oss bruker ringer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #80 Del Skrevet 28. desember 2021 Begge ringene kostet godt under 1000, hadde i sølv. Som voksne mennesker ble vi enige om å inngå ekteskap, så ikke noe frieri. Når vi giftet oss kjøpte vi klassiske gullringer, de kostet vel 7000 for to. Men jeg er ingen bridezilla da, hadde bryllupskjole til under 1000 kroner, ingen bukett eller fotograf, og et lite selskap på 30 stk. Anonymkode: 44969...43e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå